Myöhemmin näin myös jossain jonkin skriptin, jolla asennuksen sai tehtyä vastailemalla kysymyksiin.
Tuo skripti on
archinstall, ja se käynnistyy, kun virallisen asennusmedian käynnistyttyä kohdekoneella antaa komennon "archinstall".
Arch Linux kannattaa asentaa apukoneeseen, ja asennusta voi helpottaa myös kirjautumalla apukoneella käynnistyneeseen asennukseen
ssh-yhteydellä, jolloin komentojen kopiointi helpottuu.
Arch Linux ei tyrkytä päivityksiä, ja itse tarkistan päivitysten saatavuuden ja asennan ne kerran viikossa. Aina silloin tällöin
päivityksen yhteydessä syntyy ongelmia, ja yleensä ne ovat aina erilaisia kuin aiemmat ongelmat, joten Arch Linux pitää
valppaana.
Yleensä systeemi kuitenkin toimii. Eikä sitä voi mitenkään pitää elitistisenä, ellei erehdy tekemään virallisella keskustelupalstalla sellaista kysymystä, josta saa kärkkään muistutuksen lukea foorumin säännöt ennen kuin tulee häiritsemään muita. En ole lukenut noita sääntöjä, vaan olen parhaani mukaan koettanut välttää ko. foorumilla aktivoitumista.
Ja tekoäly auttaa! Olen käyttänyt sekä Microsoftin Bingiä että OpenAi:n ChatGPT:tä pulmatilanteiden selvittelyyn. Jälkimmäinen on osoittautunut taitavammaksi.