Kirjoittaja Aihe: Yritin asentaa one-drive pakettia Ubuntuun (RATKAISTU)  (Luettu 1675 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2444
    • Profiili
Yritin asentaa one-drive pakettia Ubuntuun osoitteesta
https://www.makeuseof.com/how-to-install-microsoft-onedrive-on-ubuntu/

Ei onnistunut tietääkö joku miksi se ei onnistunut tai mistä sen saisi asennettua ja miten?
« Viimeksi muokattu: 16.06.23 - klo:17.56 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2444
    • Profiili
Vs: Yritin asentaa one-drive pakettia Ubuntuun
« Vastaus #1 : 12.06.23 - klo:15.45 »
Oikeastaan en tarvitse Onedriveen erillistä ohjelmaa. NM:n neuvoi, että siihen pääsee kaikilla selaimilla ja se riittää. En tosin kokeillut, miten siihen voi linuxista kopioida tiedoston, mutta jos ei voi, voin tedä sen Windows osion kautta. Ehkä siihen kuitenkin voi ladata tiedoston myös Ubuntusta kuten Googlenkin nettipalvelimelle. Mutta iitos neuvoista joka tapauksessa.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3939
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Yritin asentaa one-drive pakettia Ubuntuun (RATKAISTU)
« Vastaus #2 : 12.06.23 - klo:20.23 »
kyllä voi ladata selaimellakin ihan helposti linuxiin, tämä multicloud on kans aika kätevä, saa monta pilvipalvelua samaan https://app.multcloud.com
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3428
    • Profiili
Vs: Yritin asentaa one-drive pakettia Ubuntuun
« Vastaus #3 : 13.06.23 - klo:09.39 »
En tosin kokeillut, miten siihen voi linuxista kopioida tiedoston

Helpointa lienee raahata olemassa oleva tiedosto/kansio suoraan nettiselaimen OneDrive-ikkunaan, ihan samalla tavalla, kuin Google Drivessa. Toki sen voi tehdä myös sieltä OneDrivesta käsin 'Lataa palvelimeen'-toiminnolla. 

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2444
    • Profiili
Vs: Yritin asentaa one-drive pakettia Ubuntuun (RATKAISTU)
« Vastaus #4 : 13.06.23 - klo:16.21 »
Kiitos neuvosta. Tuota viimeksi mainittua ajattelin itse myös. Nyt juuri olen Windows-puolella ja käytän Edgeä. Jo joku ymmärtää myös Windowsia, minua kiinnostaisi tietää, mihin Windows tekee tiedostonsa. Kun avaan c-levyn hakemistoineen, voin käyttää samoja kansioita tallentamiseen. Jos tallennan jo suoraan tai automaattisesti, Word esim. tallentaa Tiedostot kansioon joka ei aivan vastaa c-levyn tiedostokansiota. Olen suoraan sanoen aika hämilläni, kun en ymmärrä minne Windows tallentaa tai paremminkin esim. Word tiedostonsa automaattisesti, jos en käytä tallenna nimellä optiota ja valitse c-levyn kansiota.
 Jos joku osaisi selittää tämän, olisi tosi hienoa.