Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia fysiikan mallinnuksen realisisuudesta ja pelaajan näkökulmastä muuta  (Luettu 4468 kertaa)

Jere Sumell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 722
  • Talous, Hallinto ja Markkinointi (AMK, 2017),B.B.A
    • Profiili
    • Tietokone-blogi
On olemassa varmaan muitakin pelityyppi-genrejä, joissa joidenkin kriittisten niiden objektien fysikaan mallintamisen osalta on sillä tavalla toteutettuna, että sitten se peliobjektin käyttäytyminen on mahdollisimman realistisen oloista. Lähinnä kävi tämä mielessä jalkapallopelien osalta, missä nyt ehdoton edellytys, että se pallo nyt siinä se nyt tärkein, että se nyt ainakin on mahdollisimman realistinen.

Mitä siinä funktiossa, tai metodissa on missä laksetaan sen pallon uusi sijainti siinä pelialueen koordinaatistossa, niin siinä on niin monta syöteparametri-muuttujaa, ja mitä sitten kehittäjien päätöksellä se toteutus sitten on ensinnäkin mahdollisimman liki toisiaan ne eri arvot lukusuoralla, en tiedä varmaan nyt käytännössä voisi kuvitella, mitä EA:n se Fifa - sarja onko siinä tällä hetkellä realistisin sen pallon käyttäytyminen, niin onko siinäkään nyt kovin useankaan desimaaliyksikön edes sadasosan tarkkuudella niitä liukuluina muuttujat, mitä se järkyttävät laitteistovaatimukset tulee juuri varmaan pääääntöisesti tästä syystä, koska mitä realistisempi vaikutelma ulospäin sen fysiikan mallinnuksen ansiosta on haluttu saada, niin sitä enemmän se ohjelman suorittaminen vaatii laskentatehoa ainakin.

Taas olen sillä tavalla jokseenkin aktivoitunut enemmänkin pienen tauon jälkeen ajankuluksi pelaamaan tietokoneella, tai konsolipelejä, niin mitä eilen katsoin tuon Rayman Definitionin minipeliä sitä Kung Fu Ball, mikä siinä on, tämä kävi mielessä. Mitä joskus ostin pelin XBOX360 - konsolille ennen tietojenkäsittelyn virallisen opiskeluni alkamista, niin opintojen päättymisen jälkeen jäsennän eritavalla ja käsitän sen lähestymistavan, josta käsitän nyt jokseenkin jonkin pelin, kun tutustun johonkin uuteen peliin.

Tämä nyt siinä kiinnostaa, jos jotain mielipiteitä heräsi, ja kirjoitin tästä myös pseudonyymilläni kirjoittamaa nyt sillä tavalla-ei - teknisorientoitunutta humaanina luonnolisten puhuttujen kielien harrastusta pitävänä blogia netissä, niin tuli nyt siinä määrin profiilia täysin hoaxilla eheyttä särkevä tyly luonnontieteiljän artiikkeli postaus ihan julkaistuksi. No, jääköön ainoaksi.

https://petrilius.vuodatus.net/lue/2023/01/rayman-definition-kung-fu-ball-minipelin-ongelmat-ja-ratkaisut-strategiasta

Jos tuosta nyt jotain kommenttia joku herää, tai vasta ensimmäisen kerran törmää Petri Lius -bloggaajaan, niin tämä nyt siinä määrin oli lähteenäni tähän säikeen avaukseen.

Kuitenkin ne pääteemat, tai tagit, mitä tähän kokonaisuutena liittyy, niin on varmasti monen tämänkin palstan keskustellijan mielenkiinnon kohteena.
Free Internet and  people for humans all over the globe!

(Profiilikuvassa oma valokuvani GIMPissä editoituna Disney Classic-väripaletin väreihin ja muunnettuna bittikartta-tiedostosta vektorigrafiikaksi.)