Kirjoittaja Aihe: Canonical avasi kanavan palautetta varten  (Luettu 2577 kertaa)

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Canonical avasi kanavan palautetta varten
« : 26.10.21 - klo:21.20 »
... Mutta sulki sen kun ketjuun tuli liikaa 'en-tykkää-snap-store:sta'-kirjoituksia ketju suljettiin ainakin väliaikaisesti.

Jos ei halua palautetta niin ei sitten ... Mutta kyllä snap store vie ohjelmistokehtitystä siihen suuntaan missä lokaali data pitää unohtaa ja katoaa ja tallettaa sitten pilveen.

Muokkasin ketjun otsikkoa lisäämällä sinne puuttuvan i-kirjaimen, sillä sen puute häiritsi minua suunnattomasti. Sori. :)


« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo:20.31 kirjoittanut Timo Tamminen »
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

kaulahuivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #1 : 27.10.21 - klo:21.32 »
Alkaako tässä olla jo syy vaihtaa jakelua?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5662
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #2 : 27.10.21 - klo:21.43 »
Outoa kyllä että se palaute ei sitten kelpaa. Itse kyllä olen aika pitkälti samoilla linjoilla. Jos kaikki paketoidaan tuohon, niin taitaa olla sama alkaa käyttää vaikka Fedoran Silverblueta.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #3 : 27.10.21 - klo:23.26 »
Mutta kyllä snap store vie ohjelmistokehtitystä siihen suuntaan missä lokaali data pitää unohtaa ja katoaa ja tallettaa sitten pilveen.

Eihän Snap tai Flatpak vaikuta siihen missä dataa säilytetään. Tiedostot ovat edelleen lokaalilla levyllä käyttäjän omissa hakemistoissa, eivätkä sieltä mihinkään häviä.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #4 : 28.10.21 - klo:00.09 »
Kommentointi suljettu 24 tunniksi snap -älämölön vuoksi, minusta aivan järkeenkäypä väliaikainen ratkaisu. Palautekanava lienee tarkoitettu edes jollain tavalla kehittävää palautetta varten, ei "En tykkää asiasta x" -tyyppistä huutelua varten, joka ei auta mitään/ketään.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #5 : 28.10.21 - klo:06.39 »
Kommentointi suljettu 24 tunniksi snap -älämölön vuoksi, minusta aivan järkeenkäypä väliaikainen ratkaisu. Palautekanava lienee tarkoitettu edes jollain tavalla kehittävää palautetta varten, ei "En tykkää asiasta x" -tyyppistä huutelua varten, joka ei auta mitään/ketään.

Minulle tuo snap on ihan outo tuttavuus, en lie kokeillut kertaakaan.
Onko se jo kuinka  pakollinen näissä uudemmissa, eri Ubuntu-variaatioissa?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #6 : 28.10.21 - klo:09.31 »
Minulle tuo snap on ihan outo tuttavuus, en lie kokeillut kertaakaan.
Onko se jo kuinka  pakollinen näissä uudemmissa, eri Ubuntu-variaatioissa?

Ei se mitenkään pakollinen ole, ne muutamat esiasennetut snap -ohjelmat ovat edelleen korvattavissa deb-versioilla, jos sen haluaa tehdä.

Käytännön tasolla en hitaasti käynnistyvän Firefoxin lisäksi muita "snap-ongelmia" 21.10 Ubuntussa huomannut, kun sitä kokeilin.   


Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #7 : 29.10.21 - klo:20.52 »
Minulle tuo snap on ihan outo tuttavuus, en lie kokeillut kertaakaan.
Onko se jo kuinka  pakollinen näissä uudemmissa, eri Ubuntu-variaatioissa?

Käytännön tasolla en hitaasti käynnistyvän Firefoxin lisäksi muita "snap-ongelmia" 21.10 Ubuntussa huomannut, kun sitä kokeilin.

Ja tämä ei sinusta ole ongelma? Myös pakotetut päivitykset otat vastaan riemulla?

Minusta ihan validia antaa palautetta siitä, että snap nyt vaan on 'rseestä, kunhan se tehdään perustellusti. Kokeilepa asentaa LibreOffice snappina, ja ihmettele kun kaikki valikot ovat englanniksi. :)
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #8 : 29.10.21 - klo:22.22 »
Snap ja Flat on ihan hyvä pienille marginaaliohjelmille, joita asentaessa joutuu usein melkoiseen riippuvuushelvettiin ja niitä asennellessa ja korvatessa vanhoja huomaa lopuksi, että ei toimikaan enää pari muuta ohjelmaa, mitkä niitä kirjastoja käytti.

Miksei canonical laittanut palautelaatikkoon useampia eri aihealueita, jos se yksi ja ainut alue spammittiin snap viesteillä?

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #9 : 30.10.21 - klo:11.48 »
Minulle tuo snap on ihan outo tuttavuus, en lie kokeillut kertaakaan.
Onko se jo kuinka  pakollinen näissä uudemmissa, eri Ubuntu-variaatioissa?

Käytännön tasolla en hitaasti käynnistyvän Firefoxin lisäksi muita "snap-ongelmia" 21.10 Ubuntussa huomannut, kun sitä kokeilin.

Ja tämä ei sinusta ole ongelma? Myös pakotetut päivitykset otat vastaan riemulla?

On toki. Muihin snap -peräisiin ongelmiin en itse törmännyt, joten asia ei mieltäni kiihdyttänyt. Automaattisista päivityksistä en sanonut mitään, mutta kyllähän ne voivat olla joillekin ongelma. Snapien päivityksiä voi tosin hallita jonkin verran esim. siirtämällä niitä, ajastamalla niitä yms, mutta ilmeisesti täysin ei voi estää. https://snapcraft.io/docs/keeping-snaps-up-to-date

Minusta ihan validia antaa palautetta siitä, että snap nyt vaan on 'rseestä, kunhan se tehdään perustellusti.

Niin minustakin. Mutta "Vihaan snapeja" ei ole perusteltua palautetta, josta kanavan väliaikaisessa sulkemisessa oli aloitusviestissä olleen ilmoituksen mukaan kyse. 

kaulahuivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #10 : 30.10.21 - klo:15.02 »
Palaute on aina palautetta, oli se sitten myönteistä tai kielteistä, mutta Canonical halunnee tietynlaista palautetta kuulla vain.

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #11 : 31.10.21 - klo:18.58 »
Minulle tuo snap on ihan outo tuttavuus, en lie kokeillut kertaakaan.
Onko se jo kuinka  pakollinen näissä uudemmissa, eri Ubuntu-variaatioissa?

Käytännön tasolla en hitaasti käynnistyvän Firefoxin lisäksi muita "snap-ongelmia" 21.10 Ubuntussa huomannut, kun sitä kokeilin.

Ja tämä ei sinusta ole ongelma? Myös pakotetut päivitykset otat vastaan riemulla?

On toki. Muihin snap -peräisiin ongelmiin en itse törmännyt, joten asia ei mieltäni kiihdyttänyt. Automaattisista päivityksistä en sanonut mitään, mutta kyllähän ne voivat olla joillekin ongelma. Snapien päivityksiä voi tosin hallita jonkin verran esim. siirtämällä niitä, ajastamalla niitä yms, mutta ilmeisesti täysin ei voi estää. https://snapcraft.io/docs/keeping-snaps-up-to-date

Minusta ihan validia antaa palautetta siitä, että snap nyt vaan on 'rseestä, kunhan se tehdään perustellusti.

Niin minustakin. Mutta "Vihaan snapeja" ei ole perusteltua palautetta, josta kanavan väliaikaisessa sulkemisessa oli aloitusviestissä olleen ilmoituksen mukaan kyse.

Yksi "vihaan snapeja" on turha palaute, mutta kun niitä alkaa olla kymmenittäin tai sadoittain... :)
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #12 : 31.10.21 - klo:18.59 »
Palaute on aina palautetta, oli se sitten myönteistä tai kielteistä, mutta Canonical halunnee tietynlaista palautetta kuulla vain.

Se on juuri näin. Kun aletaan puhua epäkohdista, niin heti ollaan sulkemassa ketju, kun "tunteet kuumenee" liiaksi. Tämä on paha ongelma Canonicalilla, mutta aivan eri mittaluokan ongelma Gnomella.

EDIT: Aina kun tämä asia alkaa ärsyttää, muistutan itseäni että en maksa mitään Ubuntun käyttämisestä. Toisaalta asiallinen kritiikki on silti paikallaan, koska tuote voi aina olla parempi, ja Canonicalilla oltaisiin hölmöjä, ellei palautetta kuunneltaisi. Olkoonkin ilmainen tuote.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo:19.02 kirjoittanut Timo Tamminen »
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Canoncal avasi kanavan palautetta varten
« Vastaus #13 : 31.10.21 - klo:19.06 »
Asiallisessakin kritiikissä – asiattomasta puhumatikaan – tahtoo näissä ympyröissä olla se vika, että siitä nopeasti tulee jankkausta. Snapeistä tehtiin monta vuotta sitten bugiraportti, jossa vaadittiin mahdollisuutta siirtää ~/snap-kansio muualle tai edes sen nimeämistä pistealkuiseksi. Kehittäjiltä meni kieltämättä kohtuuttoman monta vuotta tämän toteuttamiseen, mutta siltikään en ymmärrä, kuinka paljon sähköpostia olen tästä yhdestä bugista saanut ja saan ajoittain yhä edelleen.

(Itse en edes *buntua käytä, kävin vain joskus hyvä tovi sitten merkitsemässä itseni lähinnä mielenkiinnosta bugin seuraajaksi.)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11