Ubuntusta kun ei ole vielä tuoretta daily:ä ladattavissa, niin asensin myllyyn toiselle levylle Win 11 Pro insiderin kaveriksi Manjaron KDE unstable daily-build:n, eikä kummassakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmatilanteita
Tässä sulle latauslinkki Manjaroon, jos joskus innostut testailemaan https://github.com/manjaro-plasma/download/releases
Joo... Yllytyksestäsi olen noita Ubuntu-betoja asennellut/päivitellyt toimivista stable-jakeluversioista.
Arch kiinnosti kovasti, ja kaivauduin aidan ali, ja olen pariin kertaan Manjaron asentanut. Mutta ... saanut jakelun polvilleen innokkaana päivittäjänä (paneutumatta enempää aiheeseen).
Vastaavasta syystä olen luopunut seuraamasta Slackware-jakelun kehitystä. Vuosia käytin MiniSlack-jakelua, joka aikanaan toimi erinomaisesti Zenwalk-nimellä.
Xubuntu/Ubuntu- , Fedora- ja Debian-jakelut riittävät toistaiseksi kiintolevyjen osioille, ssd-levyjen telakoihin tai USB-muistitikuille.
Ehkäpä tutustun Ubuntu-jakelun kehitysversioihin jo Alpha-tasolla, kun jo Beta-versiot ovat toimineet aiemmin ok. ?
Lisäys: olin noutamassa Linux-jakelua, joka olisi ns. Rolling Release eli jatkuvasti päivittyvä versio. Nyt olen todennut, että puolivuosittain, laajasti päivittyvä jakelu on ehkä tuollainen parempi, helpommin toteutettava vaihtoehto.