Joo, en tarkoittanut millään muotoa aiheuttaa pahaa verta viestilläni, mitä yksi syy, miksi roikun esimerkiksi tällä keskustelupalstalla, niin luen joskus viestejä myös viestinnällisestä näkökulmasta, ja pidän nettikeskusteluja verrattavissa kasvotusten reaalielämässä jonkun tutun tai kaverin kanssa keskusteltaessa, että julkaisen ainoastaan netissä sellaista, jonka voisin selvinpäin sanoa jollekin kanssaihmiselle reaalielämässä kasvotusten.
On noita tässä parin vuosikymmenen aikaan tullut kertymään noita erilaisia tallennusmedioita, ja on niitä tullut tuhottuakin, ja on niitä hävinnytkin. Nykyisin taitaa halvmpien usbi-tikkujenkin koko alkaa 8 gigatavusta, mitä itselläni tosin on kasa noita 4gigan tikkuja, ja muutama isompi, ja sitten on teran ulkoinen kiintolevy tullut hankituksi, ja osan CD-R -varmuuskopioista olen tuhonnut, 5,25" 3,5 tuuman korput olen tuhonnut ja joitain DVD-R ja DVD-RW -levyjä on varastossa vielä. SD-korttejakin ja löytyy, kun niitä voi käyttää käsipelikonsoleissa, ja digitaalisessa järjestelmävalokuvakamerassa.
Oma kokemukseni on se, että omat viestini ovat yleensä aika perusteellisia juuritason viestinnän omaavia kirjakieltä yleensä, mitä viestinnän asuun tulee, mikä tekee poikkeuksen yleiseen nettifoorumi-keskustelu-formaattiin, mutta hyvin haroin ketään täällä puuttuu itse viestin ulkoasuun sisältömerkityksineen, vaan pääasias ja -fokus on asia tai aihe, josta keskustellaan, mikä on myös tottakai hieno ja keskustelufoorumin ideakin.
Voin vaikka jättää näitä itse viestin ulkoasuun ja sen välittämään mielikuvaan puuttumisen pois, vaikka nyt tämän vajaan neljän vuoden kuluessa jonkinlainen käsitys muodostunut sinusta, "startx" -nimimerkki.
On välilä itsellänikin vähän vasemmalla kädellä huitaistuja viestejä, etenkin jos olen kostean illanvieton yhteydessä kirjoittanut, niin voisi jotain sanavalintoja tehdä toisin tai jotain, ja olen valmis vastaanottamaan myös kritiikin viestintääni liittyvistä yksityiskohdista, jos joku niitä tykkää tottakai hyvän netiketin mukaiseen sävyyn antaa minulle, jotta voisin kehittää viestinätaitojani.
Vaikka välillä kirjoitan foorumeille pienessä nousuhumalassa, niin en silti harrasta humalassa notepadilla tai millään tekstieditorilla turhanpäiväistä jonninjoutavan tajunnanvirtaa, sekin varmasti on nykyisin monelle ongelma. Jos pitää kirjoittaa Wordilla jokin dokumentti, niin järkevin ratkaisu on aluksi ennen dokumentin kirjoittamisen aloittamista nettikaapeli irti seinästä, ja sitten vasta alkaa kirjoittamaan, ja selvin päin sitten palaa tekstiin, onko se julkaisukelpoista, tai parannella sitä luonnosta ihan omasta tietosuojan parantamiseksi, kun ei lopulta tavallinen netinkäyttäjä voi olla varma, kuka tai kuinka moni seuraa verkkoliikennettä, tai pahimmassa tapauksessa tallentaa napinpainallukset käyttäjän koneelta.
Kyllä se nyt vaan voi hyvin mielin varmimmin nukkua yöunet, jos pitää jokin virallinen dokumentti kirjoittaa, että katkaisee netin siksi aikaa pois käytöstä.