Artec T14 on kyllä itsellänikin toiminut linuxin puolella ilman mitään valittamista. Kaffeinea olen käytellyt tv:n katsomiseen, sillä se hanskaa niin YLE:n tekstit kuin ajastuksetkin. Nuo MythTV:t sun muut ainakin omaan makuuni tuntuivat hieman hankalilta ottaa käyttöön.
Jos haluat käyttää viritintä myös windows koneessa, niin kannattaa jättää T14 hankkimatta. Aivan järkyttävän huonosti toimii siellä, jos lainkaan. Lisää ongelmista (windows koneissa) voit lukea esim. Afterdawnin foorumilta:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/306815Samasta threadista löytyy ohjeita myös linux-ajureiden kääntämiseen. Tiedä sitten onko siihen jotain helpompaakin menetelmää, itse ainakin olen saanut tikun futaamaan mm. tuon threadin ohjeilla kohtalaisen helposti (ja dvd-plazasta löytyi myös jotain). Jos jotain ikävää pitää mainita, niin ajurit on asennettava joka kerta uudestaan, kun kernel päivittyy. Voi olla että tämänkin voi kiertää, mutta itse olen sen verran kädetön että en osaa.
Itse kyllä sain tikun myös windowsissakin toimimaan, mutta en löytänyt (ilmaista) ohjelmaa, jota olisi edes etäisesti yhtä mukava käyttää kun kaffeinea. Tikun oma softa (tai tarkemmin sanottuna Toptronicsin sivuilta ladattava MyTheatre ko. tikulle) oli jotain sanoinkuvaamattoman epämiellyttävää käytettävyyden kannalta.