Kirjoittaja Aihe: Mitkä DVB-T virittimet toimivat Ubuntussa? (USB ja/tai PCMCIA)  (Luettu 6838 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Mitkä DVB-T virittimet toimivat Ubuntussa? Niiden pitäisi käydä USB tai PCMCIA paikkaan.
Joitakin vikkejä olen jo saanut: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=5603.0

EDIT: Olisi kiva tietää onko se viritin HD-Ready (jos ei ole niin ei haittaa, mutta parempi jos on)?
« Viimeksi muokattu: 20.10.06 - klo:20.22 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

ubuntu_uuno

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Artec T14 usb-porttiin -> 59€, hyvä ja halpa samassa paketissa.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=4970.0

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Artec T14 usb-porttiin -> 59€, hyvä ja halpa samassa paketissa.
Jaa...harvoin on taitaa olla hyvä ja halpa samassa paketissa, sen MSI megan kanssa ei ollut 100%:sti niin.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Bodhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Artec T14 on kyllä itsellänikin toiminut linuxin puolella ilman mitään valittamista. Kaffeinea olen käytellyt tv:n katsomiseen, sillä se hanskaa niin YLE:n tekstit kuin ajastuksetkin. Nuo MythTV:t sun muut ainakin omaan makuuni tuntuivat hieman hankalilta ottaa käyttöön.

Jos haluat käyttää viritintä myös windows koneessa, niin kannattaa jättää T14 hankkimatta. Aivan järkyttävän huonosti toimii siellä, jos lainkaan. Lisää ongelmista (windows koneissa) voit lukea esim. Afterdawnin foorumilta:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/306815

Samasta threadista löytyy ohjeita myös linux-ajureiden kääntämiseen. Tiedä sitten onko siihen jotain helpompaakin menetelmää, itse ainakin olen saanut tikun futaamaan mm. tuon threadin ohjeilla kohtalaisen helposti (ja dvd-plazasta löytyi myös jotain). Jos jotain ikävää pitää mainita, niin ajurit on asennettava joka kerta uudestaan, kun kernel päivittyy. Voi olla että tämänkin voi kiertää, mutta itse olen sen verran kädetön että en osaa.

Itse kyllä sain tikun myös windowsissakin toimimaan, mutta en löytänyt (ilmaista) ohjelmaa, jota olisi edes etäisesti yhtä mukava käyttää kun kaffeinea. Tikun oma softa (tai tarkemmin sanottuna Toptronicsin sivuilta ladattava MyTheatre ko. tikulle) oli jotain sanoinkuvaamattoman epämiellyttävää käytettävyyden kannalta.

simohell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Minulla on Terratec Cinergy T2. Se on USB-mötikkä mihin kuuluu pieni antenni ja kaukosäädin. Itse käytän sen kanssa isompaa vahvistettua pöytäantennia.

Se toimii suoraan ainakin Kaffeinen kanssa. Kaukosäätimen sain toimimaan lircillä helposti kun googlasin sille jonkun asetustiedoston.

Hintaa on about satanen. Tuo pitäisi varmaankin tilata suoraan valmistajalta (Saksasta), koska vaikka tuo on muutaman kaupan listalla ne eivät kai oikeasti myy sitä. Jimms-PCstä jouduin odottamaan 1.5kk, kunnes ehdottivat tilauksen perumista huonon saatavuuden takia. Samana päivänä tilasin valmistajalta ja se tuli parissa päivässä.

Olen ollut oikein tyytyväinen.
"Freedom fighters, speak with your tongues,
sing with the might of the wind in your lungs!"
--Donovan Leitch

xjonex

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Noh, artec t14 ainakin toimii ihan hyvin. Asennus onnistui kohtuu helposti dvb-wikin ohjeitten mukaan. Kunhan vaan hommaa sellaisen antennin, että signaalitaso on vähintään 80%, niin sitten onnistuu  ohjelmien katselukin. ;-) Eli vaatii kunnon antennin.. 8)

juhakrn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Noh, artec t14 ainakin toimii ihan hyvin. Asennus onnistui kohtuu helposti dvb-wikin ohjeitten mukaan. Kunhan vaan hommaa sellaisen antennin, että signaalitaso on vähintään 80%, niin sitten onnistuu  ohjelmien katselukin. ;-) Eli vaatii kunnon antennin.. 8)

Mulla on toi alkuperäinen antenni magneetillansa kiinni lämpöpatterissa ja näkyy hyvin vaikka toimivuutta hieman epäilinkin myyntipakkausta avatessani, no säätilat saattaa jonkin verran kiusata :)

xjonex

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
No itse asun sen verran katvealueella, kun lähimpään digitv-mastoon on yli 40km, niin silloin vaatii jo antennilta enemmän. En toki epäile, jos on lähempänä mastoa etteikö sillä nysäantennillakin saa kunnon signaalia.. 8)

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Minulla on Terratec Cinergy T2. Se on USB-mötikkä mihin kuuluu pieni antenni ja kaukosäädin. Itse käytän sen kanssa isompaa vahvistettua pöytäantennia.

Se toimii suoraan ainakin Kaffeinen kanssa. Kaukosäätimen sain toimimaan lircillä helposti kun googlasin sille jonkun asetustiedoston.

Hintaa on about satanen. Tuo pitäisi varmaankin tilata suoraan valmistajalta (Saksasta), koska vaikka tuo on muutaman kaupan listalla ne eivät kai oikeasti myy sitä. Jimms-PCstä jouduin odottamaan 1.5kk, kunnes ehdottivat tilauksen perumista huonon saatavuuden takia. Samana päivänä tilasin valmistajalta ja se tuli parissa päivässä.

Olen ollut oikein tyytyväinen.

minulla ei kyllä lähde toimimaan     kaffeine kyllä lähtee hakemaan kanavia mutta ei löydä mitään??? eripaikoissa, koneilla, antenneilla ja wintoosas on kokeiltu. wiukassa se pelasi. jotain siis puuttuu muuttuu mutta mitä? 
apua tänne ja pian.

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Mitä sanoo dmesg? Tonhan pitäs olla vissiin täysin tuettu koska valmistus on lopetettu ja kaikki piirikaaviot on vapaata riistaa:
http://linuxtv.org/wiki/index.php/TerraTec_Cinergy_T2
« Viimeksi muokattu: 06.04.07 - klo:14.10 kirjoittanut tuke81 »
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Mitä sanoo dmesg? Tonhan pitäs olla vissiin täysin tuettu koska valistus on lopetettu ja kaikki piirikaaviot on vapaata riistaa:
http://linuxtv.org/wiki/index.php/TerraTec_Cinergy_T2

[17238134.980000] usb 1-2: configuration #1 chosen from 1 choice
[17238136.704000] DVB: registering new adapter (TerraTec/qanu USB2.0 Highspeed DVB-T Receiver).
[17238136.712000] input: TerraTec/qanu USB2.0 Highspeed DVB-T Receiver remote control as /class/input/input4
[17238136.712000] usbcore: registered new driver cinergyT2

tuon tyylistä tekstiä antoi dmesg en kyl osaa tulkita enkä oikein tiedä mitä pitåisi tehdä.


tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Tuota jooh kattos lsmod | grep cinergy, notta ajurit on ladattuna. Jos ei ole lataa se sudo modprobe cinergyT2.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Tuota jooh kattos lsmod | grep cinergy, notta ajurit on ladattuna. Jos ei ole lataa se sudo modprobe cinergyT2.
noin se käy nyt siis näkyy ja toimii. kiitokset jälleen kerran, ilman tätä foorumia olis varmaan linuxit saanu jäädä.