Minä saan dropboxin näkyviin Kubuntussa ja selaimella, mutta en Ubuntu 20.04 tideostoselaimissa. Kokeilin tyiedostot, dolphin ja pcman selainta, mutta mihinkään ei ilmestynyt dropbox kansiota. Pitäisikö minun tehdä itse niihin kansio.
Ei tarvitse tehdä itse kansiota. Dropboxin asiakasohjelma luo sen käynnistyessään, jos Dropbox-kansiota ei ole ennestään olemassa. Olen aika varma, ettei ongelmasi nyt liity mitenkään kansioihin tai tiedostoselaimiin, vaan siihen, ettet ole joko onnistunut käynnistämään Dropboxin asiakasohjelmaa tai kirjautumaan sisään palveluun.
Mitä Dropbox sanoo, kun käynnistät sen päätteessä komennolla:
dropbox start -i
Normaalisti sen pitäisi ensimmäisellä käynnistyskerralla avata selaimeen kirjautumissivu. Saatko sellaisen? Jos taas olet jo kirjautunut aiemmin hyväksytysti, Dropbox käynnistyy ja näkyy yläpaneelin ilmoitusalueella kuvakkeena, jonka kautta sovellusta voi hallita. Näetkö kuvakkeen?
Pitäisikö minun tehdä itse niihin kansio. Gdrive toimii pcman selaimessa. Muissa valitetaan, että pitää ottaa se käyttöön.
Tee Google Drive -ongelmasta uusi aihe, niin keskustelu pysyy edes jossain järjestyksessä.