Kirjoittaja Aihe: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.(RATKAISTU)  (Luettu 1425 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Minulla on ongelma Nautilus dropboxin asentamisessa. Tai paremminkin ongelma on siinä, että se ei tule näkyviin yhdessäkään tiedostoselaimessa. Voin kyllä kirjautua dropboxiin nettiselaimen kautta, mutta en saa sitä esiin tiedostoselaimessa (tiedostot, pcman, dolphin). Mikään niistä ei näytä sitä.
Vieläkö gdriven saa näkyviin tiedostoselaimessa. Aikaisemmin se onnistui. Se olisi paitsi vaihtoehto, niin myös hyvä lisä.
Jos saisin nämä mainitsemani ominaisuudet vielä toimimaan, olisin erittäin tyytyväinen nykyiseen asennukseeni. Kio drivea en ole nyt kokeillut.
« Viimeksi muokattu: 02.07.21 - klo:13.37 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.
« Vastaus #1 : 28.06.21 - klo:11.04 »
Lataa 64-bittinen deb-paketti tältä Dropboxin sivulta: https://www.dropbox.com/install-linux

Jos asennus ei käynnisty suoraan selaimen kautta, klikkaa ladattua pakettitiedostoa tiedostoselaimessa.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.
« Vastaus #2 : 28.06.21 - klo:13.12 »
Kun klikkaan deb-pakettia, se ilmoittaa, että dropbox on jo asennettu. Olin siis yrittänyt asentaa sen jo aikaisemmin samalla metodilla. Se ei kuitenkaan näy selaimessa. Synapticissa näkyy dropbox asennettuna.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.
« Vastaus #3 : 28.06.21 - klo:13.47 »
Asennuksen jälkeen Dropbox-sovelluksen pitäisi löytyä työpöydän sovellusvalikon haulla. Käynnistä se.

Vaihtoehtoisesti sen voi käynnistää komentorivin kautta komennolla:

Koodia: [Valitse]
dropbox start -i
(Valitsin -i lataa ja asentaa Dropboxin taustapalvelun, jos sitä ei ole vielä asennettu).

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.
« Vastaus #4 : 28.06.21 - klo:16.32 »
Minulla ei nautilus-dropbox päivitä kuin nautiluksessa, maten tiedostoselaimessa tiedostot näkyy kun nautilus on ne ensin päivittänyt, se on siis tiedostoselain kohtainen  esim nautilus toimii nautiluksessa ja on olemassa erillinen matelle, dolphinista ym en tiedä onko niille erikseen dropbox lisäosaa? vain yksi dropbox voi olla asennettuna kerrallaan, esim maten poistaa nautiluksen dropboxin :(
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.
« Vastaus #5 : 28.06.21 - klo:17.12 »
Minulla ei nautilus-dropbox päivitä kuin nautiluksessa, maten tiedostoselaimessa tiedostot näkyy kun nautilus on ne ensin päivittänyt, se on siis tiedostoselain kohtainen

Minulla Dropboxin sivuilta haettu paketointi toimii täysin järjestelmänlaajuisesti (kun olen kirjautunut työpöydälle). Dropbox näkyy asennuksen ja kirjautumisen jälkeen työpöydän ilmoitusalueella ja on hallittavissa kuvakkeen kautta. Taustalla toimiva dropbox-palvelu aloittaa synkronoinnin heti, jos jokin sovellus kirjoittaa tiedoston ~/Dropbox-kansioon, ja vastaavasti huomaa muualla tehdyt muutokset ja synkronoi ne koneelle, vaikka mitään tiedostoselainikkunoita ei ole auki.

Tiedostoselaimen integrointi ei sinänsä ole kovin tarpeellinen. Lähinnä se näyttää kuvakkeessa, onko Dropbox-kansio synkronoitunut (vihreä merkki) vai ei. Tilan näkee myös ilmoitusalueen kuvakkeen kautta.
« Viimeksi muokattu: 28.06.21 - klo:17.16 kirjoittanut nm »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.
« Vastaus #6 : 01.07.21 - klo:18.43 »
Minä saan dropboxin näkyviin Kubuntussa ja selaimella, mutta en Ubuntu 20.04 tideostoselaimissa. Kokeilin tyiedostot, dolphin ja pcman selainta, mutta mihinkään ei ilmestynyt dropbox kansiota. Pitäisikö minun tehdä itse niihin kansio. Gdrive toimii pcman selaimessa. Muissa valitetaan, että pitää ottaa se käyttöön. Kubuntussa oli vielä enemmän ongelmatonta.
Olisi kiva ymmärtää, mitä teen väärin?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.
« Vastaus #7 : 01.07.21 - klo:19.46 »
Minä saan dropboxin näkyviin Kubuntussa ja selaimella, mutta en Ubuntu 20.04 tideostoselaimissa. Kokeilin tyiedostot, dolphin ja pcman selainta, mutta mihinkään ei ilmestynyt dropbox kansiota. Pitäisikö minun tehdä itse niihin kansio.

Ei tarvitse tehdä itse kansiota. Dropboxin asiakasohjelma luo sen käynnistyessään, jos Dropbox-kansiota ei ole ennestään olemassa. Olen aika varma, ettei ongelmasi nyt liity mitenkään kansioihin tai tiedostoselaimiin, vaan siihen, ettet ole joko onnistunut käynnistämään Dropboxin asiakasohjelmaa tai kirjautumaan sisään palveluun.

Mitä Dropbox sanoo, kun käynnistät sen päätteessä komennolla:

Koodia: [Valitse]
dropbox start -i

Normaalisti sen pitäisi ensimmäisellä käynnistyskerralla avata selaimeen kirjautumissivu. Saatko sellaisen? Jos taas olet jo kirjautunut aiemmin hyväksytysti, Dropbox käynnistyy ja näkyy yläpaneelin ilmoitusalueella kuvakkeena, jonka kautta sovellusta voi hallita. Näetkö kuvakkeen?


Pitäisikö minun tehdä itse niihin kansio. Gdrive toimii pcman selaimessa. Muissa valitetaan, että pitää ottaa se käyttöön.

Tee Google Drive -ongelmasta uusi aihe, niin keskustelu pysyy edes jossain järjestyksessä. :)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Nautilus dropboxin asentamisessa ongelma.
« Vastaus #8 : 02.07.21 - klo:13.37 »
Sain dropboxin näkyviin myös tiedostoselaimessa, joten kiitos neuvoista. Merkitsen tämän aiheen valmiiksi.