Minua kiinnostaisi tietää mikä uuden puhelimen sovelluksista on mistäkin kotoisin, eli mikä kuuluu perus-Androidiin, mikä on laitevalmistajan lisäys ja mikä tulee "palveluntarjoajan" paketista. En edes tiedä mikä palveluntarjoanja mahtaa olla kyseessä, koska ostin laitteen kaupasta joka ei ole puhelinoperaattorin kauppa. Myyjä kyllä tyrkytti minulle uutta liittymää ja lupasi alennuksen siitä hyvästä, mutta en tarvinnut uutta liittymää enkä oikein usko että puhelimessa on minkään operaattorin kamaa, vaikka enhän minä varma voi olla. Kun katson asetuksista puhelimen tietoja, siellä kerrotaan pitkä merkkijono joka kertoo palveluntarjoajan pakettiversion, mutta se on vain merkkijono joka ei aukea mitenkään, edes netttihaulla.
Esimerkiksi ovatko kaikki AR-alkuiset sovellukset Androidiin kuuluvia vai erikseen pakettiin lisättyjä? Tai jos poistan puhelimesta sovelluksen nimeltä Kalenteri ja tulenkin sitten katumapäälle, niin mistä tiedä mikä niistä monista kalentereista se on jotka Google-kaupassa on tarjolla?