Kirjoittaja Aihe: Helpoin tapa asentaa Ubuntu 20.04 Windowsissa olevaan Oraclen Virtualboxiin  (Luettu 2685 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Mikä on helpoin tapa asentaa Ubuntu 20.04 Windowsissa olevaan Oraclen Virtualboxiin? Kubuntuni (20.04) on epävakaa ja ajattelin ennen uutta asennusta kokeilla Ubuntun eri versioita Virtualboxissa. En vain enää muista, miten se tehdään. Sitäpaitsi ennen olen asentanut Windowsin Ubuntussa tai Kubuntussa olevaan virtuaboxiin. Minulla on nyt Windowsissa 50 gigan virtualbox ja sen pitäisi riittää kokeiluja varten.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Absoluuttisesti helpoin olisi varmaankin käyttää valmista kuvaa.

Mutta eipä varsinainen asentaminenkaan paljon vaadi. Kunhan olet liittänyt ISO-levykuvan virtuaalikoneen optiseksi asemaksi, asennus sujuu samoin kuin fyysiselle koneellekin.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Absoluuttisesti helpoin olisi varmaankin käyttää valmista kuvaa.

Uusin näyttää olevan Ubuntu Linux 15.04 x86_64 joten en suosittele.

Mutta eipä varsinainen asentaminenkaan paljon vaadi. Kunhan olet liittänyt ISO-levykuvan virtuaalikoneen optiseksi asemaksi, asennus sujuu samoin kuin fyysiselle koneellekin.

Juurikin näin.

Itse harjoittelen juuri VirtualBoxilla softa-raidin asennusta kun tulen päivittämään raudan.
Maten levylle sitä ei voi tehdä asennuksen yhteydessä. Joten ensin server ja sitten Mate päälle.