Koneeni tahmaa Kubuntupuolella melkein jatkuvasti. Olen yrittänyt vapauttaa levytilaa /home hakemistosta. En jostain syystä saa kopioitua areenasta tallennettua mkv-tiedostoa Windows levylle. Minulla ei ole kovin tärkeitä tiedostoja /home osiolla, koska koneeni on Double boot Windowsin kanssa. Ram muistia on 32 gigaa. Minun pitäisi ehkä poistaa DaVInci Resolve 16, koska se vie aika paljon tilaa linuxpuolella eikä 16-versiot pystyneet jostain syystä Kubuntussa toistamaan MTS tiedostoja, joten olen käyttänyt editointiohjelmaani Windowsissa.
Minusta kuitenkin tuntuu, että tahmaamisen syy on erilaisissa ohjelmissa ja päivityksisä. Yritin vapauttaa levytilaa korjausasetuksissa, mutta se ei tunnu riittävän. Järjestelmä liitoskohdassaan antaa df komennolla seuraavan:
/dev/nvme0n1p5 41303460 35126712 4048928 90% /
Joko levylläni on isoja piilotiedostoja tai sitten eri ohjelmat vievät vain paljon tilaa. Linuksiin en voi tällä haavaa vaihtaa koko konetta, koska en toistaiseksi pysty luottamaan DaVInci Resolven Kubuntu-versioihin enkä varsinkaan uuteen 17 versioon, jonka lataan Windowsiiin, kun saan keskeneräisen editointityöni valmiiksi.
Löytyisikö neuvoja Kubuntun virkistämiseksi?