Kirjoittaja Aihe: En pysty kopioimaan enkä siirtämään Yle Areenasta ladattuja tiedostoja(RATKAISTu  (Luettu 2496 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Mistäköhän tällainen ominaisuus on niihin tullut? Muistelen joutuneeni samanlaisen ongelman eteen kerran aikaisemminkin. Graafisella puolella, kun olen klikannut ominaisuuksia olen antanut kaikki oikeudet tiedostolle, mutta kopioitua en sitä saa ja minulla alkaa kotihakemisto olla täysi. Pitäisikö oikeudet antaa jotenkin päätteellä?
« Viimeksi muokattu: 10.04.20 - klo:12.59 kirjoittanut Pontus12 »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Johtuisiko tiedostonimestä, jossa on merkkejä, joita kohdelevyn tiedostojärjestelmä ei tue? Muistelen, että vfatille on jo kaksoispistekin liikaa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Areenasta ladatuissa videoissa on tosiaan julmetun pitkät ja ongelmaiset tiedostonimet, jotka ovat liikaa Windowsin käyttämille tiedostosysteemeille. Minulla oli ulkoinen levy pitkään alustettuna NTFS:ksi mahdollista Windows -käyttöä varten ja se nikotteli jatkuvasti Areena -latausten kanssa. Kyllästyin ja alustin senkin EXT4:ksi, ongelmat loppuivat siihen.

Eli muuta niitä tiedostojen nimiä, jos niitä pitää W -osiolle siirtää.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Ja yle-dl tottelee vipua -o - saa mieleisensä tiedostonimen ...

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Areenasta ladatuissa videoissa on tosiaan julmetun pitkät ja ongelmaiset tiedostonimet, jotka ovat liikaa Windowsin käyttämille tiedostosysteemeille.

Voimmeko tehdä tästä sen johtopäätöksen, että Yle Areenaa ajetaan Linuxin päällä? Linux rulez? Taino, ymmärtäähän sen, kun kerran viittäsataa maailman viidestäsadasta nopeimmasta supertietokoneesta ajetaan Linuxilla. En toki tarkoita, että Yle Areena mitään supertietokonetta vaatisi...
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Areenasta ladatuissa videoissa on tosiaan julmetun pitkät ja ongelmaiset tiedostonimet, jotka ovat liikaa Windowsin käyttämille tiedostosysteemeille.

Voimmeko tehdä tästä sen johtopäätöksen, että Yle Areenaa ajetaan Linuxin päällä? Linux rulez?

Kyllä ilman muuta voimme. Tai ainakin haluamme. :P

rs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
jos tiedostonimet ovat ongelma, kannattaa jatkossa käyttää --vfat vipua yle-dl kanssa. se luo automaattisesti windows-yhteensopivan tiedostonimen

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
jos tiedostonimet ovat ongelma, kannattaa jatkossa käyttää --vfat vipua yle-dl kanssa. se luo automaattisesti windows-yhteensopivan tiedostonimen

Tai vielä parempaa: käyttää vipua -o jolloin saa annettua mieleisensä nimen?
Elämä on valintoja, ja onneksi meillä on siihen mahdollisuus, tässäkin :)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Ehkä keskustelun lopuksi on hyvä vielä lisätä: Parempi käyttää linuxia. Ja niin minä teenkin 90% linuxia ja korkeintaan 10% Windowsia. Merkitsen tämän ongelman ratkaistuksi.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
On parasta välttää Linuxissa Microsoftin tiedostojärjestelmien käyttöä, jos vain mahdollista, sillä natiivit tiedostojärjestelmät on kaikkein parhainten yhteensopivia.