Kirjoittaja Aihe: Kirjainmerkit  (Luettu 1448 kertaa)

Pohjoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Kirjainmerkit
« : 12.03.20 - klo:12.57 »
Moi.Miten saa muokattua kirjaimerkkejä? Eli poistaa tai siirtää jotain kirjaimerkkiä.Firefox on käytössä.

https://areena.yle.fi/radio/ Normaalisti hiiren oikeaa nappulaa painamalla ja siirtämällä onnistuu Windowsissa mutta miten Ubuntussa?
Kaiken turhan sinfonisti.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Kirjainmerkit
« Vastaus #1 : 12.03.20 - klo:13.17 »
Käyttöjärjestelmällä ei ole merkitystä kirjanmerkkien toimintaan, ihan samalla lailla pitäisi hiiren oikean alla olla toimintoja Ubuntussakin. Siirtää voi raahaamalla kirjanmerkki haluttuun kohtaan jne.
« Viimeksi muokattu: 12.03.20 - klo:13.21 kirjoittanut Eesaurus »

Pohjoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Kirjainmerkit
« Vastaus #2 : 12.03.20 - klo:15.32 »
Niin pitäisi niin pitäisi, mutta ei onnistu.Mulla toisessa koneessa on 10 ja siinä olen siirtänyt tai poistanut satoja kirjainmerkkiä.
Joku muu kikka on?
Kaiken turhan sinfonisti.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Kirjainmerkit
« Vastaus #3 : 12.03.20 - klo:16.06 »
ctrl + b ja raahaa valitut mihin tahdot
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Kirjainmerkit
« Vastaus #4 : 12.03.20 - klo:18.06 »
Kirjanmerkkejä on ainakin kahdessa paikassa, on viimeksi lisätyt ja sitten varsinainen kirjanmerkkipalkki. Se avautuu nopeimmin, kuten Jakke77 kirjoitti, näppäimillä ctrl + b.
Siellä voi raahata (hiiren vasemmalla) kirjanmerkkejä mihin haluaa. Minä olen tehnyt sinne kansion varasto, johon olen siirtänyt vähän käytetyt. Hiiren oikealla avautuu valikko, jossa on toimintoja, sen mukaan millä kohtaa kursori on. Kirjanmerkin kohdalla esimerkiksi poista. Kirjanmerkkikansion kohdalla esimerkiksi liitä tai tyhjässä kohtaa esimerkiksi luo (kirjamerkki) kansio. Raahaaminen ei onnistu viimeksi lisätty kohdassa, koska ei ole mitään mihin raahata, mutta hiiren oikealla pitäisi avautua valikko.

Minulla on Kubuntu 18.04, mutta Eesaurus oli sitä mieltä, ettei sillä ole väliä.

Pohjoinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Kirjainmerkit
« Vastaus #5 : 12.03.20 - klo:21.51 »
ctrl + b Ja siitä raahaus toimii.Kiitokset kaikille avusta.
Kaiken turhan sinfonisti.