Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Moi, mitä tarkoitat nvidian perusajurilla? Onko käytössä oletusajuri eli avoin Nouveau, vai oletko asentanut Nvidian suljetun ajurin lisäajurien kautta? Suljettu ajuri on suositeltava erityisesti uusimmille näytönohjaimille, joita Noveau ei välttämättä tue lainkaan.Jos suljettu ajuri on jo asennettu, mikä versio on käytössä? Tarkista NVIDIA X Server Settings -ohjelmalla (komentorivillä nvidia-settings).
Sitä olen kyllä monta kertaa kokeillut. tulee vaan nämä kaksi vanhaa nvidian ajuria (435 (suljettu, testattu)) ja (430(suljettu))ja sitten tämä suositeltu nouveaun ajuri, jossa kohtaa on ruksi.
LainausSitä olen kyllä monta kertaa kokeillut. tulee vaan nämä kaksi vanhaa nvidian ajuria (435 (suljettu, testattu)) ja (430(suljettu))ja sitten tämä suositeltu nouveaun ajuri, jossa kohtaa on ruksi.Eli tuossa kohdassa olisi tarkoitus valita esim. tuo 435 (suljettu testattu) ja valita install jolloin tuo ajuri asentuu. Lisää ajuri vaihtoehtoja saa asentamalla ajuri lisäpaketin (en nyt ulko muista mikä oli ppa), mutta tuo ehdotettu on varmaan ihan hyvä. (NVIDIAN ajurin asennukssa voi joutua kikkailemaan secure-bootin kanssa mutta en osaa tästä enempää sanoa, mahdollisesti tuo asennus osaa hoitaa sen itse).
Kysyisin vielä sitä että minulla tämä päivitystyökalu on pari viikkoa herjaillut päivityksen tarkistuksen jälkeen että "pakettitietojen noutaminen epäonnistui... Tarkista internet-yhteys". Siitä huolimatta netti luonnollisesti toimii ja se on ainakin välillä tehnyt päivityksiä. Onkohan joku vialla?
sudo apt update
Näin siellä lukee:"Luetaan pakettiluetteloita... ValmisE: Lukkotiedostoa /var/lib/apt/lists/lock ei voitu avata - open (13: Lupa evätty)E: Ei voitu lukita hakemistoa /var/lib/apt/lists/W: Problem unlinking the file /var/cache/apt/pkgcache.bin - RemoveCaches (13: Lupa evätty)W: Problem unlinking the file /var/cache/apt/srcpkgcache.bin - RemoveCaches (13: Lupa evätty)"
sudo lsof /var/lib/apt/lists/lock
Mutta tällaisen antaa: "sudo lsof /var/lib/apt/lists/locklsof: WARNING: can't stat() fuse.gvfsd-fuse file system /run/user/1000/gvfs Output information may be incomplete."
ubuntu-drivers devicessudo ubuntu-drivers autoinstall