Sain insyncin näyttämään OneDrive tiedostot ja ohjelma kysyi synkronoidaanko. Luulen tehneeni siinä virheen, kun annoin luvan. OneDrivessa olleet tiedostot olivat jo synkronoituja pilveen, mutta insync alkoi synkronoida. Annoin sen jauhaa useita tunteja, mutta sammutin kuitenkin koneen yöksi. Kun avasin sen tänään, se jatkoi synkronointia tai ainakin näkyvissä oli edelleen "Pause Syncing". Olen siis asentanut sen Kubuntussa windows-levyn OneDrive kansioon.
Mietiskelin vielä, että jos ostan esim teratavun tallennustilan pilvipalvelusta ja jos käytän sitä tiedostoselaimessa, niin sehän vie yhtä paljon tilaa koneessani.Jos taas käytän sitä vain netissä, niin yhteyden täytyisi olla melko nopea. Minulla on DNA:n nopein 4G netti, mutta ei se ole mielestäni kovinkaan nopea, kun ruvetaan lataamaan vähänkin isompia tiedostoja.
Koneessani on teran tavallinen levy. Sen varmuuskopioiminen pilveen voisi ehkä olla mielekästä. Usb-levyillä pidän vanhempia tiedostojani ja niitä on muutaman teran verran, joista osa on koneessani olevilla kovalevyillä. Vanhoja tiedostoja en tarvitse usein, mutta aina välillä niitä kuitenkin tarvitsen, esim. tarkistaakseni jonkun asian. Huomaan nyt ajatuksieni karkailevan kirjjoittaessani, mikä on tietysti väärin. Kun kirjoittaa, ajatusten pitäisi olla jo jäsentyneitä. Dolphinissa näkyy Windowsin OneDrive kansio, jonka oletan olevan windows-levyllä