Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 18.04 Hiiri vaihtaa työpöytää, kun liikutan sitä (RATKAISTU)  (Luettu 1921 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
En ymmärrä, mistä asetuksista on kiinni, kun hiiri vaihtaa työpöytää vain sitä  liikuttamalla. Ainoa ominaisuus, jonka olen asetuksissa jättänyt voimaan on, että kun vie hiiren näytön oikeaan reunaan tai paremminkin kulmaan, niinse näyttää pienennettynä avoimet ikkunat. Olen yrittänyt joka paikassa ottaa pois ohjelmien avautumisen hiiren osuessa niiden päälle. Minä haluan, että ohjelma avautuu, kun klikkaan sitä ja sama koskee virtuaalityöpöytiä.

En muutenkaan pidä siitä, että ohjelmat yrittävät arvata, mitä haen. Minä osaan itse avata niitä ilman, että käyttöjärjestelmä kuvittelee minun haluavan avata jonkun ohjelman. Puhelimessa nämä piirteet ovat pahimmillaan, vaikka olen yrittänyt ottaa niitä pois.
« Viimeksi muokattu: 30.05.19 - klo:12.50 kirjoittanut Pontus12 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Pelkästään liikuttamalla sen ei pitäisi onnistua, mutta oletusarvoisesti hiiren rulla työpöydän yllä vaihtaa virtuaalityöpöytää. Itsekin otan sen yleensä pois (Alt-D, Alt-S:llä työpöydän toimintoihin → Hiiren toiminnot).

Olisiko hiiressäsi jotain vikaa?
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Minulla on Logitechin hiiri ja ulkoinen näppäimmistö. Hiiren vasemmassa laidassa on kaki pientä näppäintä, joilla voi vaihtaa työpöytää. En käytä niitä enkä mielestäni edes ole voinut vahingossa painaa niitä. Hiiren rullalla voin kyllä vaihtaa työpöytää, mutta käytän yleensä joko näppäimistöä tai klikkaan alapalkissa näkyvää pienennettyä ohjelmaa. Minulla ainakin kaikilla työpöydillä olevat ohjelmat näkyvät siinä. Toisissa aktiviteeteissa olevat eivät näy.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Minäkin vähän epäilen, että hiiressä saattaa olla jotain vikaa. Varmaankin joku nappi jää pohjaan tai klikkaa omia aikojaan. Jos taloudesta löytyy toinen hiiri, niin sitä on helppo kokeilla. Vanha täytyy irrottaa siksi aikaa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Hiiri lakkasi vaihtamasta työpöytää, kun poistin työpöytäruudukon virtuaalityöpöytien asetuksista sekä animoinnin. Voin vaihtaa työpöytää joko pikanäppäimillä tai klikkaamalla tiedostoa, jos se on eri työpöydällä. Animointi oli ihan kivaa, mutta ei pitenkään tarpeellista saati sitten välttämätöntä. Sama hiiri toimi mielestäni ihan normaalisti vanhassa koneessani.