Kirjoittaja Aihe: Dolphinin ongelma liitettävien laitteiden kanssa.(RATKAISTU)  (Luettu 2516 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Minulla on pieniä ongelmia Dolphinin ja liitettävien laitteiden kanssa. Koneessani oleva Windowsin sata-levy tulee näkyviin vasta, kun olen avannut Nautiluksen. Windowsin ssd-levy sen sijaan toimii jo ennen sen avaamista. Kun olen avannut usb-levyn Nautiluksella, myös Dolphin tunnistaa sen ja voin käyttää sitä normaalisti myös sen kautta. Tosin jonkun usb-levyn se myös saattaa tunnistaa, mutta ei kaikkia.

Näin ei varmastikaan pitäisi olla. Ongelma on pieni, joskus vähän harmillinen, koska täytyi etsiä nautilus. Nyt olen kuitenkin liittänyt sen yläreunassa olevaan ohjelmapalkkiini, missä pidän eniten tarvitsemiani yleisohjelmia. En tiedä pitäisikö Dolphinin kehittäjille raportoida tästä. Minä en osaa siitä sanoa enempäää kuin mitä kirjoitin.

Jos keksitte, missä on vika, kuulisin mielelläni. Nyt käytän kyseisiä selaimia sulassa sovussa.
 
« Viimeksi muokattu: 31.03.19 - klo:14.48 kirjoittanut Pontus12 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Dolphinin ongelma liitettävien laitteiden kanssa.
« Vastaus #1 : 24.03.19 - klo:19.25 »
Kokeilepas alkuun valita Dolphinin vasemman reunan paneelin kontekstivalikosta (hiiren oikean painikkeen napsautus tyhjällä alueella) kohta ”Näytä kaikki kohteet”. Käy mielessä, että olet ehkä piilottanut laitteen.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Dolphinin ongelma liitettävien laitteiden kanssa.
« Vastaus #2 : 25.03.19 - klo:10.07 »
Kiitos SuperOscar! Niinhän siinä oli käynyt. Nyt näkyy laitteiden kohdalla myös Dolphinissa.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Dolphinin ongelma liitettävien laitteiden kanssa.
« Vastaus #3 : 25.03.19 - klo:15.34 »
Taisin innostua liikaa ja kiirehtiä. Dolphin ei tunnistanut taaskaan sata-levyä koneessani ennen kuin avasin Nautiluksen, joka tunnisti sen Sen jälkeen myös Dolphin. Kontact ei toimi tai paremminkin Kmail ei toimi siinä, vaan se haluaa jonkun passfrasen ja sitten tallentaa sen. Minä en halua mitään uutta tunnusfraasia, vai onko se joku sisäänpääsy lause tai sana? Varmasti on ihmisiä, jotka kirjoittavat salattavia asioita maileissaan, mutta minä en esimerkiksi laita edes tilinumeroani, vaikkka olisi minkälainen passfrase.

Internet alkaa olla muutenkin aika ongelmallinen ja on muuttunut alkuperäisestä kommunikointi linjastaan. Useille sivuille ei pääse, ellei hyväksy evästeitä ja kun hyväksyy, seuraa siitä mitä erilaisimmat mainokset. Varsinkin puhelimeen ei enää saa mitään ohjelmia, jos ei hyväksy evästeitä. No, tämä ei kuulu aiheeseen. Dolphinin ongelma on pieni, mutta Kmailin suuri. Joten täytyy asentaa Thunderbird. Ainakin se toimi Windowsissa.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Dolphinin ongelma liitettävien laitteiden kanssa.
« Vastaus #4 : 25.03.19 - klo:19.19 »
Katso näkyykö se kadoksissa oleva sata - levy irrotettavissa laiteissa. Käytössä ei ole nyt Kubuntu 18.04, mutta muistaakseni se on siellä: Järjestelmäasetukset > Irrotettava tallennustila > Irrotettavat laitteet.

Sieltä pitäisi löytyä kaikki tallennuslaitteet. En ole koskaan muuttanut oletusasetusta joka on, ettei mitään laitetta liitetä automaattisesti. Dolphinissa liitäminen ja irrotus on toiminut aina ilman mitään ongelmia.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Dolphinin ongelma liitettävien laitteiden kanssa.
« Vastaus #5 : 27.03.19 - klo:10.23 »
Laitteet saa näkymään suoraan Dolphinissa, kun napauttaa hiiren oikeaa näppäintä ja valitsee "näytä kaikki laitteet".  Näin Super-Oscar neuvoi ja se toimi, jos napauttaa "Laittet" osastoa. Tietenkin olisi normaalia, että laitteet tulisivat näkyviin ilman erillistä komentoa, Vai onko se joku turvallisuuspiirre, että ne eivät näy heti?

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Dolphinin ongelma liitettävien laitteiden kanssa.
« Vastaus #6 : 27.03.19 - klo:15.05 »
Kun valitset ”näytä kaikki laiteet”, niin se näyttää myös piilotetut. Ota ruksi pois piilotetun laiteen (piilota x kiintolevy) kohdalta ja sitten ”näytä kaikki laiteet” kohdasta. Nyt x kiintolevy pitäisi näkyä. En kuitenkaan edelleenkään tajua miten Nautilus voi aiheuttaa, että piilotettu laite tulee näkyviin.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kiitos. Nyt vaikuttaa siltä, että kaikki toimii. Tätä tosin kirjoitan nyt Windowsissa. Mutta minun osaltani asia on ratkaistu.