Discover lakkasi toimimasta Kubuntu 18.04;ssä. Käynnistin normaalisti koneen ja kun minun piti asentaa showphoto ohjelma en päässyt edes sovelluksiin. Muuten kone toimii. Tosin ensimmäisellä käynnistyksellä se ei hyväksynyt kopioimista windows levyille, vaikka Biosissa secure boot ei ollut päällä. Käynnistettyäni Windowsin uudelleen ja antamalla sille komennon käynnistä uudelleen, valitsin Kubuntun, jonka se tosin olisi käynnistänyt automaattisesti. Sen jälkeen kopioiminen ja kirjoittaminen windows levyille sujui jälleen normaalisti.
Sitten tuli kuitenkin yllätys: Discover ei toiminut, vaan oli hyytynyt. Yritin käynnistää sen useita kertoja, aina sama lopputulos. En haluaisi koko ajan käynnistellä konetta, vaan pitäisi tehdä töitä. Minun täytyy kuitenkin avata psd-kuvatiedosto eli Photoshopin tiedosto ja ainakin ennen katseluohjelmista showfoto pystyi avaamaan sen. Kannattaisiko minun asentaa se vain esim. synapticilla? Olisi myös mukava tietää, mikä aiheutti Discoverin jumittumisen?
Kaikista näistä pikkuongelmista huolimatta työskentelen edelleen paljon mieluummin Linuxissa kuin Windowsissa, jonka käyttäminen on mielestäni hankalaa, mutta se ei kuulu tähän aiheeseen