En tiedä, onko enää mitään hyötyä kirjoittaa tähän Kubuntun verkko-ongelmista, koska en osaa tarkemmin selittää, mistä ne johtuvat. Minulla on double-boot järjestelmä, uusi kone ja siinä alunperin jo siihen asennettu Windows 10. Ilmeisesti aika uusi versio. Tänää etsin dropboxista odt-tiedostoa, jota olin eilen kirjoittanut. Tiedosto löytyi Dolphinin dropboxkansiosta, mutta se oli vanha. En löytänyt sitä muistakaan kansioista, joihin teen aina kopion dropboxin tiedostosta.
Meni Windowsiin ja etsin varmuden vuoksi myös One-drivesta, jos se olisi kopioitunut sinne. Ei ollut! Lopulta käynnistin Windowsin dropboxin ja tiedosto oli siellä, sillä olin siirtynyt jo eilen internetin kenkkuilun jälkeen Windowsiin ja tallentanut siellä Dropboxiin. Oletin tietysti löytäväni sen dolphinin Dropboxkansiosta. Vasta silloin huomasin, että Kubuntussa ei taaskaan toiminut verkko eli internetiin ei päässyt eikä tietenkään myös Dropbox päivittynyt.
Onko uudelleen asennus enää ainoa mahdollinen vaihtoehto? Mutta jos ongelma on Kubuntussa, niin auttaako sekään? Meni aika kauan aikaa ennen kuin sain näytönohjaimen ongelmat korjattua. jos asennan uudelleen, niin saatan törmätä samaan ongelmaan. Onko ongelma Kubuntussa vai Ubuntussa? Pitäisikö vaihtaa versio. Vai pitäisikö vain kirjoittaa Windowsissa ja odotella, että ongelman voisi jotenkin korjata tai ainakin tietää, minkälainen Linux pitäisi asentaa? Siirryn nyt Windowsiin, mutta seuraan sieltä tätä palstaa, jos vastauksia ongelmaan löytyisi.