Kirjoittaja Aihe: Miten saisi Agregaattorin pois postiohjelmaa häiritsemästä (RATKAISTU)  (Luettu 1957 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
En saanut postia lähetettyä, Kubuntu18-04 neljä vaati Agregaattorin salasanaa. Mielestäni en ole sellaista edes asettanut. Kontact ei kuitenkaan suostunut lähettämään sähköpostiani ja kun annoin mailin salasanan, se vaati agregatorin salasanaa.
Jos mä olisin salainen agentti, niin ymmärtäisn, mutta kun olen vain tavallinen läppärin käyttäjä, niin se tuntuvat liialliselta.
Miten siis saisin postiohjelmani Kontactin toimimaan?
« Viimeksi muokattu: 09.03.19 - klo:15.03 kirjoittanut Pontus12 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
En saanut postia lähetettyä, Kubuntu18-04 neljä vaati Agregaattorin salasanaa.

Eihän Akregatorissa kai edes ole salasanaa? Se on RSS-lukuohjelma. Luultavasti sinulta kysellään salasanaa lompakkoon, jonne Kontact tallentaa sähköpostisalasanat.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Koska en muista lompakon salasanaa, olen ilmeisesti laittanut sellaisen vahingossa, niin mitä pitäisi tehdä, että saisin sähköpostin toimimaan normaalisti?

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Koska en muista lompakon salasanaa, olen ilmeisesti laittanut sellaisen vahingossa, niin mitä pitäisi tehdä, että saisin sähköpostin toimimaan normaalisti?

Sepä onkin hyvä kysymys… Kaikki pikaguuglauksella löytämäni salasanan nollausohjeet koskivat KDE 4:ää. Perusohje oli poistaa lompakko-ohjelman eli KWalletin asetustiedostot, jotka silloin olivat yleensä ~/.kde- tai ~/.kde4-kansiossa.

Nykyään asetustiedostot ovat enimmäkseen ~/.config-kansiossa. Voit kokeilla, auttaako ”rm ~/.config/kwallet*”, mutta siinä on semmoinen ongelma, että jos ohjelma on käynnissä, se saattaa saman tien automaattisesti luoda tiedostot uudestaan. Ehkä kannattaa kirjautua Plasmasta ulos ja ajaa komento virtuaalipäätteessä.

Toinen juttu on kuitenkin, etteivät itse salasanat sijaitse noissa tiedostoissa enkä millään nyt keksi, missä ne olisivat. Siksi ei voikaan sanoa varmaksi,riittääkö asetustiedostojen poistaminen.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Asensin postiohjelman udestaan ja ongelma hävisi. Akregator kyselee salasanaa, kun käynnistän ja annan sille järfjestelmän saöasanan ja toistaiseksi se on kelvannut. Joten merkitsen tämän aiheen ratkaistuksi ja kiitos vain kaikille.!