Olen viime aikoina tallennellut erinäisiä tekstidokumentteja koneelle. Nyt olen huomannut, että useat tallenteet ovat hävinneet mystisesti jonnekin.
Dokumentit on luotu hiiren oikealla painikkeela jolloin oletuksena tulee yleensä gedit. Ne on nimetty melko satunnaisten lyhenteiden ja aikajaksojen mukaan, joten jälkeenpäin on vaikea etsiä nimikkeitäkään. Niiden tulisi kuitenkin olla tietyissä kansioissa mutta eipä niitä näy.
Mitähän on saattanut tapahtua ja kuinka niitä voisi haeskella? Ehkä aikajaksojen mukaan? Esim. tämän päivän aikana tehtyjä tallenteita ei löydy ollenkaan.
Asia mikä tuli mieleen on se, että noin kuukausi takaperin putsailin koneen sisuksia pölynimurilla (mistä yleensä varoitellaan), mutta samaa olen tehnyt ainakin parikymmentä vuotta varovaisuutta noudattaen, eikä koskaan ole ongelmia ilmennyt. Ainakaan tietääkseni. En voi tietenkään tietää ja muistaa, mitä kaikkea on mahdollisesti kadonnut aikaisemminkin.
Auttaako joku memorytestin ajo selvittämään, onko jotain muistikampoja vioittunut?
Kyseessä Ubuntu 16.04 ja ajantasalla olevat päivitykset.