Kirjoittaja Aihe: Mikä pikanäppäin avaa Konsolen Kubuntu 18.04:ssä (RATKAISTU)  (Luettu 1641 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kuinka saan Konsolen auki pikanäppäimellä. Ubuntussa minulla aukeaa ctrl+alt+t. Kuinka saan terminaalin auki pikanäppäimellä Kubuntussa?
« Viimeksi muokattu: 20.11.18 - klo:14.59 kirjoittanut Pontus12 »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Pikanäppäin avaa Konsole Kubuntu 18.04
« Vastaus #1 : 20.11.18 - klo:12.21 »
Pikanäppäinasetuksista. System Settings -> Shortcuts -> Custom Shortcuts -> Edit -> New -> Global Shortcut -> Command/URL

Tricker -kohtaan painat CTRL+ALt+T ja Action kohtaan konsole.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Pikanäppäin avaa Konsole Kubuntu 18.04
« Vastaus #2 : 20.11.18 - klo:14.45 »
Itse asiassa jos päätteen tarve on jatkuva, suosittelisin kokeilemaan Yakuakea ja pitämään sen aina käynnissä (ts. käynnistä äläkä lopeta ohjelmaa ennen uloskirjautumista tai sammutusta, niin se tallentuu istuntoon). Itse olen pannut näppäinyhdistelmän Meta+T (eli Win+T) pudottamaan Yakuaken näkyviin.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Mikä pikanäppäin avaa Konsolen Kubuntu 18.04:ssä
« Vastaus #3 : 20.11.18 - klo:14.58 »
Kiitos teille. En käytä niin usein terminaalia, että tein uuden pikanäppäimen ohjeen mukaan. Koska käytän toisessa koneessa Ubuntua, on hienoa, että voin käyttää samaa pikanäppäintä terminaaliin.