Kirjoittaja Aihe: Ääniohjelma mp3 sen muuttamiseksi flack muotoon Ratkaistu  (Luettu 2797 kertaa)

Amigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Hei onko kyseistä ohjelmaa olemassa? Ja minkä niminen. Minulla on ubuntu 16,04 lts.Haluaisin kuunnella pakkaamatonta musiikkia varsinkin autossa. Minulla on autosoitin joka ei ymmärrä mp3 sia. Minulla on musiikkia ko muodossa ja haluaisin muuttaa sen autoon sopivaksi.
« Viimeksi muokattu: 19.08.18 - klo:20.36 kirjoittanut Amigo »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ääniohjelma mp3 sen muuttamiseksi flack muotoon
« Vastaus #1 : 19.08.18 - klo:12.34 »
Onhan noita. SoundConverter (suomeksi Äänitiedostojen muunnin tai Äänenmuunnin) ja ffmpeg esimerkiksi. Noilla voi muunnella äänitiedostoja moneenkin suuntaan.

Oletko nyt siis oikeasti muuntamassa mp3-tiedostoja Flac-tiedostoiksi? Siitä ei ole äänenlaadun näkökulmasta hyötyä, koska kyseisessä muunnoksessa äänenlaatu ei muutu mihinkään, mutta tiedostot voivat viedä enemmän tilaa. Häviöllisesti pakatusta tiedostosta on yleensä turha tehdä häviöttömästi pakattua. Jos taas teet tuon tiedostoformaattien tuen vuoksi, niin tuo kuulostaa hieman erikoiselta, koska en ole kuullut autostereoista, jotka eivät ymmärtäisi mp3:a, mutta Flac-tiedostot kylläkin. Yleensä se on toisin päin.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ääniohjelma mp3 sen muuttamiseksi flack muotoon
« Vastaus #2 : 19.08.18 - klo:12.39 »
Yhdyn edelliseen puhujaan. Vaikka FLAC on häviötön, se on silti pakattu muoto, ja veikkaisin tätä kaivattavan pakkaamatonta ääntä eli luultavasti WAV-muotoa (vaikka toki muitakin mahdollisuuksia on).
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Amigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: Ääniohjelma mp3 sen muuttamiseksi flack muotoon
« Vastaus #3 : 19.08.18 - klo:12.49 »
Sitä ovat muutkin ihmetelleet! Minulla on Sony x blöd soitin joka on äänen toistoltaa erittäin hyvä, mutta siinä ei voi soittaa muuta kuin normaalia cd levyä, ei mp 3 musiikkia. Minulla oli myös uusi soitin jossa käytin tikkua ja mp3 levyjä mutta jotain siitä puuttui.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2949
    • Profiili
Vs: Ääniohjelma mp3 sen muuttamiseksi flack muotoon
« Vastaus #4 : 19.08.18 - klo:13.05 »
Sitä ovat muutkin ihmetelleet! Minulla on Sony x blöd soitin joka on äänen toistoltaa erittäin hyvä, mutta siinä ei voi soittaa muuta kuin normaalia cd levyä, ei mp 3 musiikkia.

Veikkaisin, että kyseinen CD-soitin soittaa ainoastaan ääniCD:tä. Tuskin soittaa flaciäkään. Toki normaalilla polttavalla CD-asemalla niitäkin voi tehdä.

lame:lla onnistuu mp3:n purkamien wav:ksi. Sitä saattaa tukea myös soittimesi.
Koodia: [Valitse]
lame tiedosto.mp3 --decode

Ainakin sen jälkeen kyseisen voi polttaa ääniCD:ksi.

Sen jälkeen, jos haluaa pakata flac:ksi, niin se menee vaikka näin...
Koodia: [Valitse]
flac -8 tiedosto.wav
« Viimeksi muokattu: 19.08.18 - klo:13.38 kirjoittanut kamara »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ääniohjelma mp3 sen muuttamiseksi flack muotoon
« Vastaus #5 : 19.08.18 - klo:13.40 »
Levynpoltto-ohjelmista ainakin K3b:ssä voi vetää ja pudottaa MP3:t luetteloon ja polttaa niistä ääni-CD:n. Vuosiin ei ole kyllä ollut tarvis moista tehdä, koska CD-soittimetkin tahtovat jo osata soittaa pakattua ääntä, mutta aikanaan tein muutaman levyn tuolla tavoin.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ääniohjelma mp3 sen muuttamiseksi flack muotoon
« Vastaus #6 : 19.08.18 - klo:14.22 »
Ihan yhtälailla pitäisi onnistua Braserollakin. En ole varma tuleeko sitä enää oletuksena Ubuntussa, mutta se istunee vähän paremmin Gnome ja Unity työpöytiin kuin K3b.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Amigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: Ääniohjelma mp3 sen muuttamiseksi flack muotoon Ratkaistu
« Vastaus #7 : 19.08.18 - klo:20.37 »
Kiitos kaikille vastauksista. noilla varmaan pärjään ja kyselen sitten lisää jos tulee jotain propleemaa.