Kirjoittaja Aihe: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa  (Luettu 5587 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« : 27.05.18 - klo:14.57 »
Aloitin hiljattain lääkekuurin, ja sitä varten lisäsin Samsung-puhelimeni kalenteriin muistutukset. Pari päivää homma toimi hienosit, mutta sitten, puhelin lakkasi käyttämästä äänihälytystä. Näyttöön kyllä tulee ilmoitus mutta ääni ei enää kuulu. Olen käynyt kaikki asetukset läpi enkä löydä syytä.

Puhelimessa on sen mukana tullut kalenterisovellus, ja oletan settä se on Android Calendar, mutta en ole varma kun näen vain suomenkielisen nimen. Tämä sovellus minulla on aloitusnäytössä vimpaimena, koska sen saa säädetyksi silmälle miellytäväksi. Lisäksi minulla on Google-kalentri, koska sillä voi kopioida tapahtumia ja asettaa tapahtumille enemmän asetuksia kuin oletussovelluksella. Lääkemuistutukset ovat paikallisessa kalenterissa, jota en synkkaa minkään pilven kanssa.

Jos kummassakin sovelluksessa on ilmoitukset päällä, saan tapahtumista tuplailmoituksia, joten otin Google-kalenterin ilmoitukset pois käytöstä. Halusin ilmoitukset vain yhdestä sovelluksesta. En tiedä johtuuko äänten puuttuminen tästä, joten otin nyt ilmoitukset taas käyttöön myös Google-kalenterissa. En kuitenkaan käsitä miksi tämä estäisi toista soevllusta antamasta ilmoituksia, joten oletan ettei se auta; sen näkee kun seuraava muitutusaika on kohdalla.

Mitä olen missannut?

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« Vastaus #1 : 27.05.18 - klo:16.02 »
Sattuipa olemaan juuri tehdasasetuksiin palautettu kapula (joku vanha scamsun) jossa kokeilin.
Kohdassa "Ilmoitukset", valitsen "Päällä" niin tulee valinta "Ilmoitusääni" näkyviin. Ja hienosti muistutti.

Tosin tuossa kapulassa ei Googlen kalenteri ole kytkettynä, joten mahdollista rinnakkaiskäyttöä' en voi kokeilla.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Vs: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« Vastaus #2 : 27.05.18 - klo:16.56 »
Toimiihan se minullakin jos luon uuden tapahtuman kokeeksi. Mutta veikkaan että jos jätän sen koetapahtuman käyttön ja se hälyttää muutaman kerran, niin lopulta siitäkin lähtee ääni. Tämä tapahtuu vasta muutaman hälytyksen jälkeen. Asetuksissa ei ole mitään kohtaa jossa asian voisi valita. Kokeilua haittaa se että tapahtumasarjaa ei voi ajastaa tapahtumaan useita kertoja saman päivän aikana, vaan välin on oltava vähintään 1 päivä.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« Vastaus #3 : 27.05.18 - klo:17.18 »
Mikä estää tekemästä päivän rutiinit eri tapahtumiksi?
Tyyliin aamulääkkeet ja iltalääkkeet? Kun homma hoidettu niin päivittää tapahtuman seuraavalle päivälle.

Tuossa olisi samalla kontrolli että on muistettu...

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Vs: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« Vastaus #4 : 27.05.18 - klo:17.38 »
Mikä estää tekemästä päivän rutiinit eri tapahtumiksi?
Tyyliin aamulääkkeet ja iltalääkkeet? Kun homma hoidettu niin päivittää tapahtuman seuraavalle päivälle.

Tuossa olisi samalla kontrolli että on muistettu...

Sanoinko että lääkkeet pitää ottaa monta kertaa päivässä? Minähän puhuin siitä että jos tekee koetapahtuman ja siitä sarjan, joutuu odottamaan muutaman päivän ennen kuin ääni katoaa.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« Vastaus #5 : 27.05.18 - klo:17.59 »
No joo, tuo meni ohi että on sarja. Miksi muuten teet sarjan jos päivittäinen rutiini?

No, jokaisella kai omat tottumuksensa, minä haluan vähänkään tärkeisiin tapahtumiin manuaalisen muokkauksen, eli vaihdan päiväyksen. Toisarvoisemmat ja harvemmin toistuvat saavat olla sarjoina.

Mutta koska kaikki ovat myös PC:llä muokattavissa niin se on päivitys helppoa.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Vs: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« Vastaus #6 : 27.05.18 - klo:18.03 »
No joo, tuo meni ohi että on sarja. Miksi muuten teet sarjan jos päivittäinen rutiini?

No, jokaisella kai omat tottumuksensa, minä haluan vähänkään tärkeisiin tapahtumiin manuaalisen muokkauksen, eli vaihdan päiväyksen. Toisarvoisemmat ja harvemmin toistuvat saavat olla sarjoina.

Mutta koska kaikki ovat myös PC:llä muokattavissa niin se on päivitys helppoa.

Outo kysymys. Täytyyhän sen olla sarja jos haluaa hälytyksen joka päivä. Miten muuten hälytyksen saisi joka päivä? Kellosovelluksella kylläkin, täytyy varmaan siirtyä siihen, jos tuota kalenteria ei saa tottelemaan.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« Vastaus #7 : 27.05.18 - klo:18.31 »
....
Outo kysymys. Täytyyhän sen olla sarja jos haluaa hälytyksen joka päivä. Miten muuten hälytyksen saisi joka päivä? Kellosovelluksella kylläkin, täytyy varmaan siirtyä siihen, jos tuota kalenteria ei saa tottelemaan.

Minulla on muutama päivittäinen ja/tai lähes päivittäinen rutiini.
Ja merkitsen ne tasan yksittäisinä tapauksina.
Nojoo, toki selitysosaan sitten mielialan mukaan muistiinpanojakin

Kun homma hoidettu niin kuittaan hälytyksen ja muutan päiväyksen seuraavaan ajankohtaan.

Olen kokenut tuon tuplavarmistukseksi: Kun tapahtuma on siirretty niin homma hoidettu, eikä vain hälytystä mykistetty.

Joskushan sen hälytyksen joutuu mykistämään muista syistä, esimerkiksi kaupan kassajonossa.

Vaan jokainen tyylillään, mikä kenellekin parhaiten sopii tai muuten tuntuu "omalta" :)

Mites muuten sarjassa, jos teet tämän päivän tapahtumaan jonkin muistiinpanon niin kulkeutuuko se kaikkiin vai ainostaan tämänpäiväiseen?
Parhaimmillaan voisi olla valinnainen juttu tuokin. Luulisin.


AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2718
    • Profiili
Vs: Kalenterin hälytykset Android-puhelimessa
« Vastaus #8 : 27.05.18 - klo:18.46 »
Minulla on muutama päivittäinen ja/tai lähes päivittäinen rutiini.
Ja merkitsen ne tasan yksittäisinä tapauksina.
Nojoo, toki selitysosaan sitten mielialan mukaan muistiinpanojakin

Kun homma hoidettu niin kuittaan hälytyksen ja muutan päiväyksen seuraavaan ajankohtaan.

Olen kokenut tuon tuplavarmistukseksi: Kun tapahtuma on siirretty niin homma hoidettu, eikä vain hälytystä mykistetty.

Ahaa, nyt vasta ymmärsin pointin. Tuo sopii joihinkin asioihin, ja lääkemuistutus voisi olla yksi mihin se sopii. Taidan kuitenkin tehdä sen kellon kautta, niin ei tarvitse siirtää, kun se toistuu automaagisesti. Muistiinpanoja ei tässä tapauksessa tarvitse muokata.

Mites muuten sarjassa, jos teet tämän päivän tapahtumaan jonkin muistiinpanon niin kulkeutuuko se kaikkiin vai ainostaan tämänpäiväiseen?
Parhaimmillaan voisi olla valinnainen juttu tuokin. Luulisin.

Tämä onkin suurin ongelma, joka minulla on oletuskalenterin kanssa. Vanhassa Nokia/S60-puhelimessa oli mahdollista muokata sarjan yksittäistä tapahtumaa, tai jopa poistaa se sarjasta ihan ilman ongelmia. En käsitä miksei se ole tässä Android-kalenterissa mahdollista. En jaksa kahlata kaikkia erilaisia kalenterisovelluksia läpi että sen löytäisin joka tätä tukee, mutta toivon että sellainen on olemassa ja joskus vielä löydän sen. Google-kalenterissakaan sitä ei ole.