Toivoisin sellaista 10-20 % osuutta työpöydistä Linuxille, jotta se noteerattaisiin tosissaan mm. laitevalmistajien ja erilaisten palveluntarjoajien taholta. Eipä siitäkään kai haittaa olisi, jos kaupallistakin softaa olisi enemmän tarjolla (vai pitäisikö kaiken olla avointa, en ole itse aivan vakuuttunut, että pitäisi.. tai en oikeastaan edes usko, että voisi, mutta en ole oikein vielä tarpeeksi hyvin kärryillä muodostaakseni kovin vahvaa mielipidettä asiasta).
Applelle toivon myös nykyistä suurempaa markkinaosuutta ihan siksi, että sekään ei kovin suuri ole. Microsoftille en toivo sinänsä mitään pahaa, mutta heidän asemansa on mielestäni aivan liian vallitseva tällä hetkellä.
EDIT: Niin, tuosta itse kirjoituksesta sen verran, että tuossahan katsotaan asioita lyhyehköllä perspektiivillä. Jos esimerkiksi ala-asteelta alkaen käytössä olisikin Linux, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa olisi sitä käyttää. Itse käytin kolmannelta luokalta kuudennelle koulussa Mäkkiä (ne olivat niitä 9" mv-näyttöisiä linnunpönttöjä silloin, joskin olihan sitä parempiakin jo olemassa). Tosin, kuitenkin lipsuin MS-maailmaan ensin dosin ja Win 3.0:n muodossa ja sille tielle jäin piiiitkäksi aikaa. Kokeilin Linuxia muutaman kerran 15-vuoden MS-kauden aikana, mutta koskaan se ei vakuuttanut kun en jaksanut alkaa opettelemaan ja ongelmia riitti. Ja tietty ne pelit, siksi se mäkkikin varmaan jäi. Nyt kelpaa sitten oikeastaan mikä tahansa mikä toimii, tosin Windows ei kotikäytössä innosta pahemmin kun töissä saa sitä käyttää ihan riittävästi. Ja lisäksi sen verran on "asennevammaa", että Linux on se mieluisin vaihtoehto ja Windows ei tosiaan pahemmin iske. Omenan voisi ostaa, jos olisi ylimääräistä pelimerkkiä.
Tässä koitankin siis ilmeisesti vähäpäisenä selittää, että artikkeli onkin ilmeisen oikeassa ja minä puhun joutavia
Perhana... toivoin, niin, että tästä tulisi muutakin kuin vain alle prosentin käyttis. Eniten tietty huolestuttaa tulevaisuus mikäli käyttäjiä on alle prosentti kaikista tietokoneen käyttäjistä - se tulee kuitenkin rajaamaan kaikennäköistä pois Linux-käyttäjien ulottuvilta. Avoimuudesta taas seuraa se "haitta", että kaikki ohjelmat, jotka ovat Linux-puolella ylivertaisia, mediaseksikkäitä
tai mitä tahansa, joka käyttäjiä voisi houkutella, voidaan kääntää muihin systeemeihin ja syytä kääntymiseen peruskäyttäjällä ei ole. Ehkä olen väärässä, mutta tuntuisi, että olisi hyvä kun olisi vähän enempi massaa mukana tässä. Siihen kai Shuttleworth pyrkiikin. En ole tosin vielä ehtint kovin paljoa miehen mietteitä lukea.