Ubuntu 18.04 asennnnus tuhosi doublebootin ja Ubuntu ei enää toiminut. Muuttamalla asetuksia biosissa sain sentään Windows 10 toimimaan. Olen asentanut Ubuntuja koneelleni versiosta 6 alkaen ja kehunut kaikille, että sen asentaminen on helppoa ja että muutenkin tykkään Ubuntusta. Tällä kertaa jotain meni pahasti vikaan, vaikka valitsin vaihtoehdon: "poista Ubuntu 17.10 ja asennna Ubuntu. Heti kun assennus alkoi, Ubuntu raportoi virheestä. Hyväksyin sen keräävän tiedot ja lähettävän eteenpäin, mutta siihen se juuttui. Ctrl alt del ei edes auttanut, vaan kone oli sammutettava kokonaan. Yritin vielä käynnistää Ubuntun, mutta se ei suostunut siihen ollenkaan. Jotain pientä tekstiä liikkui mustaksi dos-screeniksi muuttuneella näytöllä.
Olen yleensä asentaessani valinnut "jonkun muun vaihtoehdoon", jolloin olen joko asentanut sen vanhan päälle tai muuttanut Ubuntulle varatun osion kokoa ja uusi Ubuntu on toiminut. En kerta kaikkiaan ymmärrä, mitä tässä tapahtui. Käytin Ubuntun itsensä luomaa käynnistintikkua kuten ennenkin. Oikeastaan olisin valinnut päivityksen, jos asennusohjelma olisi sitä kysyny, kuten se on tehnyt tavallisesti. Lähden käymään nyt Turussa, mutta en tarvitse välttämättä läppäriäni ja Windowshan toimii joka tapauksessa. Palaan illalla Tampereelle ja olisin tosi kiitollinen, jos sasin hyviä neuvoja. Olen niin tottunut Ubuntuun, että käytän sitä mieluiten. Ja uuutta versiota odotin innolla, vaikka tiesinkin, että muutokset 17.10 versioon eivät ole kovin suuria. Koneeni on Lenovo Yoga Pro 2.