Kirjoittaja Aihe: Mikä Wi-Fi Dongle tai kortti Ubuntuun?  (Luettu 2348 kertaa)

johnlee5

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Mikä Wi-Fi Dongle tai kortti Ubuntuun?
« : 09.04.18 - klo:21.00 »
Hei. Olen siis tällä hetkellä verkkokaapelilla netissä, mutta meidän 4G-modeemi toimii huonosti nykyisessä paikassa ja perheen netti välillä pätkii. Siksi haluaisin yhdistää langattomasti Wi-Fiin Ubuntu-koneellani.

Ja olen aloittelija Linuxin kanssa, joten Plug & Play mallinen ratkaisu olisi melkein välttämätön. Emolevyyn tulevat vaihtoehdot käyvät myös.

Yhden ratkaisun löysin englannin kielisiltä sivuilta, mutta yritän löytää mahdollisimman tehokasta joten tuo kiinan tikku voi olla melko heikko: http://www.dx.com/p/edup-ep-n8553-mini-150mbps-usb-wireless-network-card-nano-adapter-black-golden-401231#.WsuoKNaU-_f

Ubuntu 16.04 LTS

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Mikä Wi-Fi Dongle tai kortti Ubuntuun?
« Vastaus #1 : 09.04.18 - klo:21.29 »
Pöytäkoneeseen ostin tämän ja on toiminut moitteetta ja tuli samalla BT pöytäkoneeseen. Eikä vaatinut mitään säätämistä toimiakseen Kubuntu 16.04:ssä.

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/97474/gc-wb867d-i/gigabyte-gc-wb867d-i-wi-fi-bluetooth-widi-lisakortti-pci-e

Kiinalaisia USB dongleja olen kasan ostanut ja kaikki on myös toiminut kun vain on tikun tökännyt kiinni. Monissa vain on ilmeisesti lämpöongelmaa ja usein alkaa yhteys pätkimään tuntien käytön jälkeen.

Tämän mallinen tikku on ihan hyvä. Kannattaa tilata muutama erilainen, niin varmemmin joku edes toimii kunnolla.

Aliexpress

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mikä Wi-Fi Dongle tai kortti Ubuntuun?
« Vastaus #2 : 09.04.18 - klo:22.12 »
Hei. Olen siis tällä hetkellä verkkokaapelilla netissä, mutta meidän 4G-modeemi toimii huonosti nykyisessä paikassa ja perheen netti välillä pätkii. Siksi haluaisin yhdistää langattomasti Wi-Fiin Ubuntu-koneellani.

Sinullahan oli ainakin hetki sitten käytettävissä Asus USB-N13, jonka todennäköisesti saisi toimimaan ihan hyvin. Ehditkö jo palauttaa sen?