Käytännössä kyse on Ubuntu Desktopista, jossa ajan VDR:ää, Sambaa ja linux raidia. Eli normaali työpöytäkone, jota käytetään palvelinluonteisesti.
Korttien tarkka malli on hieman epäselvää (ovat toimistolla minä kotona), mutta vanhoja passiivijäähdytteisiä PCI-x kortteja ne ovat joissa kuva otetaan DVI liitännästä. Sellaisia kympin/kahden huuto.net ostoksia. Joten eivät ne nyt mitään AGP liitäntäistä museolaitetta ole vaan ihan modernia kamaa, joskin teholtaan olemattomia
Lähinnä minun kysymys on se mistä voin asennella ja kokeilla erilaisia ajureita ja onko jossain niistä parempia kontrolleja esim. virransäästöön, jonka arvelen olevan tässä avainkysymys. En ole löytänyt niitä loogisista paikoista joista olen Ubuntun asetuksista etsinyt. Joskus muinoin muistan nähneeni Software&Updates kohdasta Prorietary Driversissä jotain tällaista, mutta nyt en sieltä löydä mitään. ELi tiivistäen - en nyt osaa asentaa erilaisia NVIDIAn drivereitä ja kaipaan siihen jotain vinkkiä mistä lähteä liikkeelle?