Kirjoittaja Aihe: [Ei ratkai "Hiirias Hallintakeskuksessa ] ei saada hiiren nopeusasetusta kuntoon  (Luettu 1962 kertaa)

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Tämä on järkyttävää !
Vasta sain hiiren nopeuden asetuksen kuntoon eli hitaammaksi ja nyt uuden päivityksen myötä se on taas  nopea.
Sain säädettyä sen noin 10 cm:iin laidasta laitaan ja nyt sen taas 4 cm:ä.
Ei tiedä itkeäkkö vai nauraakko tälle helvatin leikkimiselle !
Rahaa on lahjoitettu.
« Viimeksi muokattu: 28.01.18 - klo:06.32 kirjoittanut jurkkie »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: On se kumma, kun ei saada hiiren nopeusasetusta kuntoon !
« Vastaus #1 : 11.01.18 - klo:19.17 »
Meuhkaaminen ja kiukuttelu ei auta, me ollaan ihan syyttömiä ongelmiisi. 

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Vs: On se kumma, kun ei saada hiiren nopeusasetusta kuntoon !
« Vastaus #2 : 11.01.18 - klo:20.26 »
Tsot, tsot, poika ! Nyt pitäis miettiä mitä suustaan päästelee tai kirjoittaa !
Tämä ei ole minun ongelma, vaan monen sadan tuhannen, 100 000, käyttäjän ongelma !

Nyt pitää kysyä Eesaurus, kuka "meuhkaa ja kiukuttelee" !
Meinaatko sinä, että olet ainut henkilo, jolla on oikeus olla oikeassa ?

Oikeampi vastaus olisi ollut: " Tässä tulee Terminaalin muutosrivi." ja sit: sudo xxxx/xxxx/xxxx
« Viimeksi muokattu: 11.01.18 - klo:20.29 kirjoittanut jurkkie »

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: On se kumma, kun ei saada hiiren nopeusasetusta kuntoon !
« Vastaus #3 : 11.01.18 - klo:20.50 »
Ei sitä nyt mistään terminaalista tarvitse säätää, kun homman voi ihan komeasti graafisestikin hoitaa.

Eihän hiiresi ole semmoista mallia, jossa on itsessään pieni nappi, josta voi sen nopeutta säätää? Minulla yksi semmoinen logitechin kopio oli, ja se kyllä vaihteli nopeuttaan joka käynnistyksessä, mutta ongelma ei ollut suuri, kun sitä se nappi antoi neljä eri nopeutta, kun klikkasi.

Sen lisäksi en muista, että missään hiiressä olisi ikinä nopeusongelmia ollut, kun sen on kerran säätänyt kohdalleen.

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: On se kumma, kun ei saada hiiren nopeusasetusta kuntoon !
« Vastaus #5 : 11.01.18 - klo:21.30 »
Jurkkien linkittämissä jutuissa taitaa olla kyse eri ongelmista kuin hänellä, eivätkä ne ole relevantteja ongelman suhteen.

Jurkkien ongelma: Järjestelmä unohti hiiren herkkyysasetuksen päivitysten myötä. Kyse jostakin Ubuntun versiosta.

Pontikis: Ubuntu 16.04 versiosta (Unity)  puuttui hiiren herkkyyden säätö, joten se täytyi hoitaa xset -komentoa käyttämällä.

Superuser-sivustolle postaavan ongelma koskee OpenSusen versiota 13.1 KDE-työpöydällä.


Olen joskus ollut itsekin tyytymätön syystä tai toisesta hiiren herkkyysasetuksiin ja olen siitä syystä käyttänyt tuon Pontikis-sivuston kaltaista ratkaisua, eli työpöytäympäristöä käynnistettäessä suoritetaan sopivaksi hiottu xset-komento. Ratkaisuni ei ole aivan samanlainen kuin tuo, koska käytössä on Xfce eikä Unity.