Itsellä ei ole tähän mennessä ollut Jimm'sin takuuasioista mitään pahaa sanottavaa, ja mieluusti tukee suomalaista alan liikettä. Jollei niin tee niin ajan kanssa täällä on vaan kaiken maailman kikantteja.
Täydet propsit Jimms:lle !
Luvattiin, että toimitus on 1 ... 4 viikkoa. No se ei ihan pitänyt paikkaansa, sillä tilasin koneen muistaakseni viime sunnuntaina, ja kone tuli jo perjantaina.
Lisäksi muistit toimivat XMP-profiililla, kuten lupasivat laittaa.
Toisin sanoen eivät tyytyneet iskemään komponentit sisään, ja heti kasattuna lähettämään mulle. Toki maksoinkin siitä n. 80 €, mutta se kannatti.
Kotona jäi tehtäväksi kiintolevyjen asentaminen. Niitä on minulla 5 sisäsäistä kiinni ja yksi odottamassa.
Kiitiksien asentamisessa ei ollut kovinkaan paljoa hommaa, ja kun kiintikset oli asennettu, niin valitsemalla oikea kiintolevy UEFI:sta, kone hyrähti käyntiin.
Todella hyvä saavutus Linuxilta...
Siis NVidia/Intel - koneesta -> AMD -koneeseen suoraan toimintaan parissa/kolmessa tunnissa.
Haluaisin nähden sellaisen tempun Windows-masiinalla.
Tämäkin tehtiin huolellisesti ohjekirjaa lukemalla, joten tottuneemmalta kyseinen operaatio olisi mennyt tunnissa tai jopa alle senkin.
Kone on todella hiljainen, ja käy normaalilla kuormalla reilussa 30 °C:ssa (sekin paneelisovelma siirtyi ilman säätöjä suoraan Itelistä AMD:hen.) Aikaisempi kone kävi normaalisti noin 15 °C korkeammalla lämmöllä, vaikka prosessorissa oli Noctuan jäähdytin.
Kiitokset minua auttaneille...
Voin vain suositella tätä kokoonpanoa, vaikka pieni pettymys oli nopeuden kasvaminen vain noin 2x leffoja koodatessa. Se varmaan johtuu siitä, että kiintolevyt ovat vanhasta koneesta.
Varmaan sähkölaskussakin näkyy muutos parempaan, vaikkei siinä suurta eroa liene ole.
Lähettääköhän Jimms laitelaatikot perässä, kun paketti oli monipaketti, mutta tuotiin vain keskusyksikkö pienellä laatikolla, jossa oli kaikki tarvittava koneen käyntiin saamiseksi ja kiintolevyjen kiinnittämiseksi ?
No mitään oleellista ei puutu, joten olen tyytyväinen tähänkin määrään tavaraa.
Edit - Mistähän löytäisi optinen spdif, kun näyttää emolevyssä olevan spdif, muttei takapaneelissa ?
Liitännät (sisäiset):
...
1 x S/PDIF out header
...