Kirjoittaja Aihe: näppisongelmia  (Luettu 3651 kertaa)

hexxxatron

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
näppisongelmia
« : 25.09.17 - klo:07.20 »
Hei,

löysin threadin jossa näppid ie toiminut ollenkaan, omani toimii osittain. Asensin juuri Ubuntu 14.04 ltssä koneeseen, vanhaan acerin läppäriin ja ole yrittänyt puhdistaa näppäimiä. m, eikä välilyönti toimi. Voisiko kyse olla ei-hardis ongelmasta?

Heikki w

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: näppisongelmia
« Vastaus #1 : 25.09.17 - klo:08.54 »
Hei,

löysin threadin jossa näppid ie toiminut ollenkaan, omani toimii osittain. Asensin juuri Ubuntu 14.04 ltssä koneeseen, vanhaan acerin läppäriin ja ole yrittänyt puhdistaa näppäimiä. m, eikä välilyönti toimi. Voisiko kyse olla ei-hardis ongelmasta?

Heikki w

Kyllä kuulostaa fyysiseltä vialta.

ubpappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1460
    • Profiili
Vs: näppisongelmia
« Vastaus #2 : 25.09.17 - klo:17.16 »
Aiemmin itsellä uudelleenasennus
korjasi helpoimmin, kun asensi oletuksin
suomeksi  ;)
xubuntu 18;rasberry
acer aspire XC,näyttönä Toshiba tv ja vga päte...
Ymmärtää epätäydellisesti vain
suomea...;)

Jos tiedät vastaa, jos luulet tietäväsi vastaa.
Jos et tiedä/ymmärrä...älä vastaa.vanhuus tullee muillennii :))

hexxxatron

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: näppisongelmia
« Vastaus #3 : 29.09.17 - klo:20.27 »
oon.kokeillu.about.kaikkee...nutta.olen.jotenkin.hyvin.kiintyny.tähä.koht.10.vuotta.vanhaa.läppärii.paljonkohan.naksais.huolto?.....sori.kirjoitusasu

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2949
    • Profiili
Vs: näppisongelmia
« Vastaus #4 : 29.09.17 - klo:20.35 »
oon.kokeillu.about.kaikkee...nutta.olen.jotenkin.hyvin.kiintyny.tähä.koht.10.vuotta.vanhaa.läppärii.paljonkohan.naksais.huolto?.....sori.kirjoitusasu

Liian paljon.
Yleensä ainakin 50 € menee minimitaksana. Ota näppis itse irti (Youtubesta voi löytyä tähän ohjeet), ja tutki sen malli, ja osta jostain Kiinasta/Saksasta sille uusi näppis. (Saksasta siksi,koska heillä on jähes sama näppäimistön ulkoasu.)

Toinen vaihtoehto – se helpompi. Osta erillinen näppäimistö.

juyli

  • Vieras
Vs: näppisongelmia
« Vastaus #5 : 29.09.17 - klo:23.59 »
Asensin juuri Ubuntu 14.04 ltssä koneeseen, vanhaan acerin läppäriin ja ole yrittänyt puhdistaa näppäimiä.
Tuskin on montakaan järkevää syytä asentaa Herran vuonna 2017 ikääntynyttä Ubuntu 14.04 -versiota (vuodelta 2014 huhtikuussa julkaistua - kylläkin LTS eli pitkän tuen Ubuntu-jakelua) koneelle.
https://wiki.ubuntu.com/Releases
Jos uudempien Ubuntu-jakelujen oletuksena käytettävä Unity (josta Canonical luopunee) ei ole sopiva työpöytä koneellesi, on tarjolla muitakin työpöytiä, jotka mahdollisesti toimivat lutvikkaammin. Olen käyttänyt nimenomaan XFCE-työpöytää (Xubuntun oletustyöpöytä). XFCE:n saa vaivattomasti asennetuksi vaikkapa Unityn oheen. Hyötynä olisi se, että kaikki tarvittavat Unity-sovellutukset ovat käytettävissä vaikka työpöytä olisi muu kuin Unity, joka hyvinkin vaatii koneelta riittävästi potkua, muistia ja kohtuullisen näytönohjaimen "sujuvaan käyttöön".