Kirjoittaja Aihe: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin [RATKAISTU]  (Luettu 6359 kertaa)

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Minulla näyttää olevan lähes pysyvä ongelma Mintin, Shotwellin ja Flickrin kanssa. Aiemmin olen eri jakelun kanssa temppuillut, nyt uusimman jakelun kanssa.

Ongelma: Shotwell ei löydä Flickriä lainkaan.
Minulla on Mint 18 MATE. Shotwellin asetuksissa on täppä kohdassa: Liitännäiset > Julkaisu > Flickr. Silti kun yritän julkaista kuvia Flickriin, Shotwell tunnistaa liitännäisistä vain Piwigon. En siis pääse edes Flickrin kirjautumisvaiheeseen. Jos poistan Shotwellin liitännäisten asetuksista Piwigon kohdalta täpän, Shotwell ei tunnista – eikä siis tarjoa – mitään julkaisupalvelua.

Mistähän kiikastaa?
« Viimeksi muokattu: 07.08.17 - klo:18.16 kirjoittanut OJK »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #1 : 20.07.17 - klo:22.04 »
Kokeilin Ubuntu 17.04:ssä, ihan meni heittämällä kuva Flickriin. Shotwellin Julkaise -namiskaa painettaessa piti vain lisätä uusi tili, siis tässä tapauksessa Flickr -tili, jonka jälkeen homma toimi ihan hyvin.

MUOKS: Flickr -tilin voinee myös luoda ensin Ubuntun järjestelmäasetuksissa-->Verkkotilit -kohdassa. Jospa se sen jälkeen Shotwellissäkin toimisi. Voi tietysti olla Shotwellin versiostakin kiinni... Minulla on 0.22.0.
« Viimeksi muokattu: 20.07.17 - klo:22.11 kirjoittanut Eesaurus »

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #2 : 25.07.17 - klo:13.23 »
Pahoittelen, pari päivää meni, etten ennättänyt koneelle lainkaan.

Shotwellin Julkaise -namiskaa painettaessa piti vain lisätä uusi tili, siis tässä tapauksessa Flickr -tili, jonka jälkeen homma toimi ihan hyvin.

Siinäpä se, Julkaise-painikkeella ei tule muuta kuin Piwigo, ja kun yritän lisätä uuden tilin (eli: Julkaise valokuvia palveluun -kohdasta pudotusvalikko auki > Lisää muita tilejä), mitään ei tapahdu. Siis kirjaimellisesti: mitään ei tapahdu, paitsi että Julkaise valokuvia -ikkuna sulkeutuu. Mitään uutta ikkunaa tai kenttiä, joissa voisi Flickr-tilin tiedot syöttää, ei avaudu. Shotwell vain jää olla möllöttämään avoinna.

Tuota järjestelmäasetuksissa Flickr-tilin syöttämistä pitää tutkailla. Josko se auttaisi.

Tuossa alkuperäisessä viestissä viittasin siihen, että tällainen ongelma on ollut minulla vanhemman Mint-jakelun kanssa aiemminkin (https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=51813.msg396852#msg396852). Siihen sain toimivan vastauksen, eli viitaten tuohon ketjuun Shotwell on aiemmin toiminut tässä Mint 18:ssa, mutta olisikohan jonkun pakettipäivityksen jälkeen lakannut pelittämästä?

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #3 : 25.07.17 - klo:13.31 »
MUOKS: Flickr -tilin voinee myös luoda ensin Ubuntun järjestelmäasetuksissa-->Verkkotilit -kohdassa. Jospa se sen jälkeen Shotwellissäkin toimisi. Voi tietysti olla Shotwellin versiostakin kiinni... Minulla on 0.22.0.

Nyt täytyy sanoa, että joko putkinäkö vaivaa tai sitten en vain osaa, mutta en löydä Mintistä mitään, mikä vastaisi tauota Verkkotilit-kohtaa  :-\

Sama Shotwell-versio on minullakin.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #4 : 25.07.17 - klo:13.51 »
Pahoittelen, pari päivää meni, etten ennättänyt koneelle lainkaan.

Shotwellin Julkaise -namiskaa painettaessa piti vain lisätä uusi tili, siis tässä tapauksessa Flickr -tili, jonka jälkeen homma toimi ihan hyvin.

Siinäpä se, Julkaise-painikkeella ei tule muuta kuin Piwigo, ja kun yritän lisätä uuden tilin (eli: Julkaise valokuvia palveluun -kohdasta pudotusvalikko auki > Lisää muita tilejä), mitään ei tapahdu.

Ubuntussa se avaa Järjestelmäasetukset -> Verkkotilit -asetusikkunan, jossa voi lisätä Flickr-tilin. Vaatinee ainakin paketit gnome-control-center ja account-plugin-flickr.

Kannattaa raportoida vika Linux Mintin kehittäjille.
« Viimeksi muokattu: 25.07.17 - klo:13.53 kirjoittanut nm »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #5 : 25.07.17 - klo:15.54 »
MUOKS: Flickr -tilin voinee myös luoda ensin Ubuntun järjestelmäasetuksissa-->Verkkotilit -kohdassa. Jospa se sen jälkeen Shotwellissäkin toimisi. Voi tietysti olla Shotwellin versiostakin kiinni... Minulla on 0.22.0.

Nyt täytyy sanoa, että joko putkinäkö vaivaa tai sitten en vain osaa, mutta en löydä Mintistä mitään, mikä vastaisi tauota Verkkotilit-kohtaa  :-\

Sama Shotwell-versio on minullakin.

Juu, mietinkin että meneeköhän tuo Mintissä samalla tavalla, mutta oletin siinä olevan kuitenkin jossain se Verkkotilit -osio tai vastaava. Pikaisen guuglauksen perusteella ei ole.  ::)

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #6 : 26.07.17 - klo:11.53 »
Tämä ongelmani ei varmaankaan ratkea täällä. Kokemukseni mukaan ratkaisuvaihtoehdot tulevat täällä nopeasti, jos ovat tullakseen. Merkkaan tämän ketjun ratkaistuksi ja yritän ratkoa tätä Mintin englanninkielisen foorumin kautta.

Kiitos kuitenkin ehdotuksista.

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #7 : 26.07.17 - klo:11.56 »
Ubuntussa se avaa Järjestelmäasetukset -> Verkkotilit -asetusikkunan, jossa voi lisätä Flickr-tilin. Vaatinee ainakin paketit gnome-control-center ja account-plugin-flickr.

En löytänyt Mintin pakettienhallinnan kautta mitään account-tyyppistä pakettia.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #8 : 26.07.17 - klo:13.16 »
En löytänyt Mintin pakettienhallinnan kautta mitään account-tyyppistä pakettia.

Sovellusten asentamiseen tarkoitetut pakettienhallintaohjelmat eivät yleensä näytä järjestelmäpaketteja. Asennus onnistuu Synapticilla tai päätteessä komennolla:

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install gnome-control-center account-plugin-flickr
« Viimeksi muokattu: 26.07.17 - klo:13.18 kirjoittanut nm »

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #9 : 26.07.17 - klo:19.46 »

Sovellusten asentamiseen tarkoitetut pakettienhallintaohjelmat eivät yleensä näytä järjestelmäpaketteja. Asennus onnistuu Synapticilla tai päätteessä komennolla:

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install gnome-control-center account-plugin-flickr

Mintissä tuo pakettienhallintaohjelma on sama kuin Synaptic. Sovellusten asentamisohjelma on erikseen: Ohjelmistohallinta.
Asensin päätteeltä sekä gnome-control-centerin että Flickr account-pluginin. Ei mitään vaikutusta, joskaan en ole vielä käynnistänyt konetta uudelleen. Josko sillä olisi vaikutusta?

EDIT: Otin tuon [RATKAISTU]-tekstin pois ketjun otsikosta. Jos vaikka vielä tulisi joitakin ehdotuksia, joita minun kannattaisi kokeilla. Hiljaista pitelee tuolla Mint-foorumillakin. Pitääkö minun vuosien jälkeen siirtyä takaisin Ubuntuun? En millään viitsisi, kun olen niin tykästynyt Mintin layoutiin.
« Viimeksi muokattu: 26.07.17 - klo:19.48 kirjoittanut OJK »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #10 : 26.07.17 - klo:20.19 »

Sovellusten asentamiseen tarkoitetut pakettienhallintaohjelmat eivät yleensä näytä järjestelmäpaketteja. Asennus onnistuu Synapticilla tai päätteessä komennolla:

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install gnome-control-center account-plugin-flickr

Mintissä tuo pakettienhallintaohjelma on sama kuin Synaptic. Sovellusten asentamisohjelma on erikseen: Ohjelmistohallinta.
Asensin päätteeltä sekä gnome-control-centerin että Flickr account-pluginin. Ei mitään vaikutusta, joskaan en ole vielä käynnistänyt konetta uudelleen. Josko sillä olisi vaikutusta?

Etkö siis saa gnome-control-centeriäkään auki? Voi olla, että koneen buuttauksen jälkeen homma toimii Shotwellissä, niin kuin Ubuntussakin, mutta voinet tehdä sen Flickr -tilin myös erikseen, jonka jälkeen Shotwell kenties sen sitten myös tunnistaa.
« Viimeksi muokattu: 26.07.17 - klo:20.23 kirjoittanut Eesaurus »

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #11 : 02.08.17 - klo:15.52 »
Etkö siis saa gnome-control-centeriäkään auki? Voi olla, että koneen buuttauksen jälkeen homma toimii Shotwellissä, niin kuin Ubuntussakin, mutta voinet tehdä sen Flickr -tilin myös erikseen, jonka jälkeen Shotwell kenties sen sitten myös tunnistaa.

En ole taas päässyt moneen päivään koneen äärelle, pahoitteluni hiljaisuudestani.
Gnome control centerin saan auki päätteen kautta. En tiedä, mitä sovelluksessa pitäisi näkyä, mutta minulla näkyy ainoastaan seuraavaa:
  • Henkilökohtaiset > Laitteisto > Tulostimet
  • Järjestelmä > Palomuurin asetukset + Varmuuskopiot
Ei muuta, ei mitään muuta. Ei ainakaan mitään sellaista, jossa voisi verkkotilejä lisätä. Missä account-plugin-flikcr pitäisi näkyä ja miten, siitä minulla ei ole mitään käsitystä.

Ja Shotwell toimii edelleen kuten olen ongelmankuvauksessa kuvannut. Ei siis mahdollista Flickr-yhteyttä.

EDIT 15.58: Lisäksi tuolla Mintin foorumin puolella pitelee varsin hiljaista tämän kysymyksen kanssa...

Harmi kun ei ole enää yhtään vapaata konetta, jolla voisi kokeilla, miltä Ubuntu taas pitkästä aikaa tuntuisi. Valokuvien käsittely ja videoeditointi ovat oleellisia toimintoja ja jos esim. Shotwell tökkii, on se minulle samaa kuin koko käyttöjärjestelmä tökkisi.

Millaisia jakeluita Ubuntusta nykyisin on? Unityä en haluaisi, joten mitä jää jäljelle?
« Viimeksi muokattu: 02.08.17 - klo:16.00 kirjoittanut OJK »

juyli

  • Vieras
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #12 : 02.08.17 - klo:23.46 »
Millaisia jakeluita Ubuntusta nykyisin on? Unityä en haluaisi, joten mitä jää jäljelle?
Ubuntussa kuten muissakin Linux-jakeluissa on käytettävissä useita eri työpöytäympäristöjä tai ikkunamanagereita. Unity:ä ei Ubuntussakaan ole _pakko käyttää_, jos se ei tunnu sopivalta.

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #13 : 03.08.17 - klo:01.16 »
Pitää katsella hiukan. Ubuntua käytin vuodesta 2008, Mintiin siirryin Ubuntun Unityn takia. Sen jälkeen on tuntuma Ubuntuun vähän kadonnut.
Shotwellista: toimiihan tuo niinkin, että vien Shotwelli-muokkaukseni Tiedostonhallintaan ja sieltä Flickriin, mutt tietysti hieman kismittää, kun asian voisi hoitaa suoraankin, josk kaikki pelittäisi kunnolla.

Pitää kokeilla toisella koneella, jossa on Cinnamon 17. Sillä koneella Shotwell + Flikcr on toiminut moitteettomasti.

OJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Mint 18 MATE: Shotwell ei vie Flickriin
« Vastaus #14 : 07.08.17 - klo:18.15 »
Hiljaista pitelee kaikilla foorumeilla tämän kysymyksen kanssa. Jottei jää roikkumaan, niin merkkaan jälleen ratkaistuksi (vaikkei olekaan).