Kirjoittaja Aihe: "Flash version 10,1 or greater is required"  (Luettu 9289 kertaa)

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
"Flash version 10,1 or greater is required"
« : 17.06.17 - klo:22.17 »
Ystäväni Lahdessa kyllästyi huonosti toimivaan WindowsXP-pcmikroon.  Asensin hänelle Lubuntun versio 17.04.  Olen asentanut sen myös huvilallani olevaan yli 10 vuotta vanhaan IBM NetVista pckoneeseen.

Koko ajan kun olen Linuxia harrastanut on ongelmana ollut tuo vihonviimeinen Flash. Mutta parin viime vuoden aikana se on monessa Linuxissa toiminut suoraan asennuksen jälkeen. Olin odottanut samaa Lubuntultakin, varsinkin koska asennuksen yhteydessä luvataan asentaa myös joukko ei-vapaita ohjelmia kuten Flash. Siksi ihmettelen miksi yritykseni katsoa Ylen kehumaa Areenaa tuottaa virheilmoituksen
Lainaus
Flash version 10,1 or greater is required
You have no flash plugin installed
:o

Joskus aikaisemmin asiasta selvisi kirjoittamalla terminaaliin sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras. Toimiiko nykyäänkin?

Selain jota käytän tuli asennuksen mukana eli on Firefox. Koska tämän vanhan koneen voimat ovat hilkulla asensin aikaisempaan BunsenLabs jakeluun Opera selaimen. joka toimikin pienemmällä prosessorinkäytöllä. Yritin Lubuntuunkin Operaa, mutta jostain syystä .deb-tiedoston käsittely ei Synaptikilta onnistunut.

Ystäväni Lahdessa haluaisi katsoa mikrollaan Ylen Areenaa. Olen kiitollinen jos voitte auttaa meitä  :-*

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #1 : 17.06.17 - klo:22.55 »
Asenna siihen Chrome selain, mutta jos kone on 32 bittinen, niin eipä sitäkään siihen enään saa.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1064
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #2 : 18.06.17 - klo:09.34 »
Asenna siihen Chrome selain, mutta jos kone on 32 bittinen, niin eipä sitäkään siihen enään saa.

Komppaan kaveria. Hanki vaikka käytetty 64-bit kone ja flash:kin alkaa toimia paremmin. Noita käytettyjä koneita saa vaikka Huuto.net:stä.
Kahvi on väkevin juomani

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #3 : 18.06.17 - klo:12.48 »
Minulla ainakin Yle Areena toimii Firefoxilla (Firefox 54.0 Shockwave Flash 26.0.0.126). Flash tuli asennuksen mukana, toki päivittynyt monta kertaa.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #4 : 18.06.17 - klo:13.08 »
asenna gdebi jospa se osais asentaa deb-paketin paremmin, operassa täytyy kai olla joku PPAPI versio flashista että rupeaa toimiin, vai vivaldiko se nykyään on ;) https://help.vivaldi.com/article/install-flash-player-for-vivaldi/
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #5 : 18.06.17 - klo:13.11 »
täältä ainakin saa ton 32-bit version chromesta jos sillä tahtoo yrittää ;) https://google-chrome.en.uptodown.com/ubuntu
päivityksiä tohon ei taida saada ja luultavasti siitä tulee erroria aina päivityksiä tehdessä mutta ainahan sen voi poistaa päivityslistalta :)
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #6 : 18.06.17 - klo:13.56 »
asenna gdebi jospa se osais asentaa deb-paketin paremmin, operassa täytyy kai olla joku PPAPI versio flashista että rupeaa toimiin, vai vivaldiko se nykyään on ;) https://help.vivaldi.com/article/install-flash-player-for-vivaldi/

Minulla on flashplugin-installerin sijaan adobe-flashplugin -paketti asennettuna, joka tuntuu riittävän. Testasin flashtestisivulla, sen mukaan Operani käyttää flash -versiota 26,0,0,131 Sama juttu Chromiumissa.

 


nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16241
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #7 : 18.06.17 - klo:16.43 »
asenna gdebi jospa se osais asentaa deb-paketin paremmin, operassa täytyy kai olla joku PPAPI versio flashista että rupeaa toimiin, vai vivaldiko se nykyään on ;) https://help.vivaldi.com/article/install-flash-player-for-vivaldi/

Minulla on flashplugin-installerin sijaan adobe-flashplugin -paketti asennettuna, joka tuntuu riittävän. Testasin flashtestisivulla, sen mukaan Operani käyttää flash -versiota 26,0,0,131 Sama juttu Chromiumissa.

partners-repositorion adobe-flashplugin auttaa tosiaan Chromium-pohjaisten selainten kuten Operan kanssa. Asennusohje täällä: https://wiki.ubuntu.com/Chromium/Getting-Partner-Flash


Koko ajan kun olen Linuxia harrastanut on ongelmana ollut tuo vihonviimeinen Flash. Mutta parin viime vuoden aikana se on monessa Linuxissa toiminut suoraan asennuksen jälkeen. Olin odottanut samaa Lubuntultakin, varsinkin koska asennuksen yhteydessä luvataan asentaa myös joukko ei-vapaita ohjelmia kuten Flash. Siksi ihmettelen miksi yritykseni katsoa Ylen kehumaa Areenaa tuottaa virheilmoituksen
Lainaus
Flash version 10,1 or greater is required
You have no flash plugin installed
:o

Joskus aikaisemmin asiasta selvisi kirjoittamalla terminaaliin sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras. Toimiiko nykyäänkin?

Firefoxin kanssa riittää multiverse-repositorion flashplugin-installer, joka ei siis tavallisesti vaadi muutoksia ohjelmalähteisiin, ellei multiversea ole erikseen kytketty pois päältä. Flashplugin-installer asentuu joko erikseen tai ubuntu-restricted-extras-paketin riippuvuutena. Jos ei silti toimi, kokeile poistaa paketti ja asenna uudelleen:

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get purge flashplugin-installer
sudo apt-get install flashplugin-installer

Flash asentuu kyllä Lubuntun asennuksen yhteydessä täsmälleen samalla tavalla kuin muihinkin Ubuntu-pohjaisiin jakeluihin. Edellytyksenä on toimiva nettiyhteys ja se, että asennuksessa on valittu kolmannen osapuolen kodekit ja ohjelmistot mukaan. Homma on toiminut näin ainakin vuodesta 2010 lähtien.

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #8 : 18.06.17 - klo:19.12 »
Lainaus
Flash asentuu kyllä Lubuntun asennuksen yhteydessä täsmälleen samalla tavalla kuin muihinkin Ubuntu-pohjaisiin jakeluihin. Edellytyksenä on toimiva nettiyhteys ja se, että asennuksessa on valittu kolmannen osapuolen kodekit ja ohjelmistot mukaan. Homma on toiminut näin ainakin vuodesta 2010 lähtien.
Näin kai yleensä käy, mutta ei nyt minulla Lubuntun asennuksessa kahteen eri mikrovanhukseen.

Synaptic-pakettienhallinta sovellus on hankala, koska siinä haku ei näytä tulosta tai tuloksettomuutta selkeästi. Kätevintähän olisi käyttää ohjelmien asentamisessa terminaalia ja apt-get install toimintaa. Kun vain tietäisi täsmälleen asennettavan sovelluksen nimen. Jotenkin lopulta löysin tarvittavan, koska nyt videot Ylen Areenalta näkyvät.  KIITOS!

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: "Flash version 10,1 or greater is required"
« Vastaus #9 : 18.06.17 - klo:19.18 »
partners-repositorion

Ai niin, unohdin mainita, että partnerit on tosiaan oltava ruksattuna päivitysasetuksissa.