Kiitos kaikille. Nyt Ubuntu Gnome 17.04 toimii minulla ilman suurempia ongelmia. Evolutionia vielä epäilen. Kun yritin saada sen näyttämään kalenterissa myös vaimoni kalenterin, niin jouduin asentamaan hänelle tilin, jolloin myös hänen sähköpostinsa tulivat minun koneeseeni. Lopulta minulla oli kaksi gmailia. Poistin vaimoni tilin kokonaan, mutta minulle jäi silti kaksi omaa gmail-tiliä samalla osoitteella. Thunderbirdissä en tällaisiin ongelmiin törmännyt, joten asennan ehkä sen tilalle. Evolutionia ei ilmeisesti voi poistaa, koska kun merkitsin sen synapticissa kokonaan poistettavaksi, siinä olisi samalla mennyt koko Gnome-shell.
Muussa suhteessa olen tyytyväinen Gnomeen. Software ohjelma ei uuden asennuksenkaan jälkeen toiminut, mutta App Grid toimii ja siinä on periaatteessa melkein samat ominaisuudet. En usko, että kenenkään tarvitsee olla huolissaan uuden 18.04 Ubuntun tulemisesta. Erot Unityyn ovat loppujen lopuksi pieniä. Sitä paitsi jos haluaa, niin Gnomen voi muokata melkein Unityn kaltaiseksi. Uudet pikavalinnat täytyy tietysti opetella. Mahdollisesti niitäkin voi muuttaa. Minulle ne käyvät kuitenkin sellaisenaan. Kde-connectia en ole vielä kokeillut, mutta eiköhän sekin jotenkin asennu. Seuraavan kerran, kun tarvitsen apua kohdistan kysymykset suoraan ongelmaan.