Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa (RATKAISTU)  (Luettu 9402 kertaa)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa
« Vastaus #20 : 26.04.17 - klo:16.26 »
Dropboxin sain asennettua, ohjelmakeskus jälleen toimi jonkun aikaa. Yritin käynnistää, mutta mitään ei tapahtunut. Tein jopa dropboxkansion kotihakemistoon, mutta siihen ei ilmestynyt mitään. Ohjelma on nimeltään CajaDropbox.

Caja-dropbox on MATE-työpöydän client. Poista se ja asenna nautilus-dropbox, jota Dropbox tukee virallisestikin. 17.04:ssä on tarjolla nykyinen versio suoraan ohjelmalähteissä, mutta vanhempiin jakeluihin se on paras hakea erikseen Dropboxin sivuilta.

Tee poisto ja asennus Synapticilla tai komentorivillä:

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get purge caja-dropbox
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install nautilus-dropbox
« Viimeksi muokattu: 26.04.17 - klo:16.30 kirjoittanut nm »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa
« Vastaus #21 : 26.04.17 - klo:18.48 »
Kiitos, mutta kun yritin asentaa niin:
#
sudo apt-get install nauilus-dropbox
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
E: Unable to locate package nauilus-dropbox
#
Puuttuko jokin ohjelmalähde? Ubuntu Gnome 17.04 on versio.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa
« Vastaus #22 : 26.04.17 - klo:18.52 »
Sulla puuttuu t kirjain nautilus sanasta.
Kahvi on väkevin juomani

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa
« Vastaus #23 : 26.04.17 - klo:19.03 »
Kiitos!!! : Hävettää. Minulla on ilmeisesti lukihäiriö. Mutta kiitos kaikille. Nyt dropbox toimii ja verkkokin on ollut ihan ok.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa
« Vastaus #24 : 26.04.17 - klo:20.04 »
Pitäisikö tämä merkitä jo ratkaistuksi Dropbox toimii ja ainakin vielä vähän aikaa sitten myös sähköposti. Käynnistin koneen uudelleen ja kuinka ollakaan, software ei käynnistynyt eikä käynnisty, vaikka olen klikannut sitä monta kertaa. Tämä on monessa suhteessa hyvä järjestelmä, mutta vielä se ei toimi kunnolla, ainakaan minulla. Juuri nyt minun ei tarvitse välttämättä asentaa uusia ohjelmia, mutta silti on suuri epäilys, voiko tähän järjestelmäänvielä luottaa?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa
« Vastaus #25 : 26.04.17 - klo:20.40 »
Käynnistin koneen uudelleen ja kuinka ollakaan, software ei käynnistynyt eikä käynnisty, vaikka olen klikannut sitä monta kertaa. Tämä on monessa suhteessa hyvä järjestelmä, mutta vielä se ei toimi kunnolla, ainakaan minulla. Juuri nyt minun ei tarvitse välttämättä asentaa uusia ohjelmia, mutta silti on suuri epäilys, voiko tähän järjestelmäänvielä luottaa?

GNOME Software on vain yksi käyttöliittymä sovellusten asentamiseen, ja vaihtoehtoja on mainittu. Softwareen ei tarvitse nojautua, jos ohjelma toimii huonosti. Noissa PackageKitin päälle rakennetuissa sovellusmanagereissa on vielä nykyisellään bugeja ja puutteita. Ne eivät ainakaan lähivuosina tule kattamaan kaikkia pakettienhallintatarpeita, vaan ne on tarkoitettu yksittäisten graafisten sovellusten asentamiseen.

Päivitysten pitäisi hoitua erillisellä update-managerilla, joten tietoturva ei ole kiinni Softwaren toiminnasta.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa
« Vastaus #26 : 27.04.17 - klo:18.32 »
Kiitos!!! : Hävettää. Minulla on ilmeisesti lukihäiriö. Mutta kiitos kaikille. Nyt dropbox toimii ja verkkokin on ollut ihan ok.

Ei se mitään, on tuota sattunut omallekkin kohdalle monta kertaa, hyvä, jos pelittää.
Kahvi on väkevin juomani

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Ubuntu Gnome 17.04 ja kokeilu virtualboxissa
« Vastaus #27 : 30.04.17 - klo:13.01 »
Kiitos kaikille. Nyt Ubuntu Gnome 17.04 toimii minulla ilman suurempia ongelmia. Evolutionia vielä epäilen. Kun yritin saada sen näyttämään kalenterissa myös vaimoni kalenterin, niin jouduin asentamaan hänelle tilin, jolloin myös hänen sähköpostinsa tulivat minun koneeseeni. Lopulta minulla oli kaksi gmailia. Poistin vaimoni tilin kokonaan, mutta minulle jäi silti kaksi omaa gmail-tiliä samalla osoitteella. Thunderbirdissä en tällaisiin ongelmiin törmännyt, joten asennan ehkä sen tilalle. Evolutionia ei ilmeisesti voi poistaa, koska kun merkitsin sen synapticissa kokonaan poistettavaksi, siinä olisi samalla mennyt koko Gnome-shell.

Muussa suhteessa olen tyytyväinen Gnomeen. Software ohjelma ei uuden asennuksenkaan jälkeen toiminut, mutta App Grid toimii ja siinä on periaatteessa melkein samat ominaisuudet. En usko, että kenenkään tarvitsee olla huolissaan uuden 18.04 Ubuntun tulemisesta. Erot Unityyn ovat loppujen lopuksi pieniä. Sitä paitsi jos haluaa, niin Gnomen voi muokata melkein Unityn kaltaiseksi. Uudet pikavalinnat täytyy tietysti opetella. Mahdollisesti niitäkin voi muuttaa. Minulle ne käyvät kuitenkin sellaisenaan. Kde-connectia en ole vielä kokeillut, mutta eiköhän sekin jotenkin asennu. Seuraavan kerran, kun tarvitsen apua kohdistan kysymykset suoraan ongelmaan.