Kirjoittaja Aihe: Ylen elävä arkisto Ubuntulla...  (Luettu 55206 kertaa)

selorant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Tänään elävä arkisto sitten taas toimiikin, ehkä mun koneessa on jokin mikä sallii niiden katsomisen vain parillisina päivinä  :D ??? :D

Koneessani on seuraavat pluginit ja nyt toimii siis suoraan firefoxissa, ilman MediaPlayerConnectivitia.
Helix DNA Plugin: RealPlayer G2 Plug-In Compatible
Google VLC multimedia plugin 1.0
QuickTime Plug-in 6.0
RealPlayer 9
Windows Media Player Plugin
mplayerplug-in 3.25
Java(TM) Plug-in 1.5.0_06-b05
MozPlugger 1.7.1
Shockwave Flash

Rolf_Moberg

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Tänään elävä arkisto sitten taas toimiikin, ehkä mun koneessa on jokin mikä sallii niiden katsomisen vain parillisina päivinä  :D

Minulla on vähän samanlainen havainto. Joskus arkisto toimii, joskus ei. Ehkä kymmenkunta kertaa olen kokeillut. Käytössä on Dapper, Firefox, mplayer-plugin ja iso kasa muita plugineita, koodekkeja ja semmoista. En niistä oikein ymmärräkään.

Aika mielenkiintoiseksi menee muuten silloin, jos yle alkaa tarjota omia tv-ohjelmiaan yhtä epäluotettavalla teknologialla. Silloinhan tv-maksua voitaisiin periä kaikilta, joilla on tietokone ja internet-yhteys. Ja vaikka ei olisi yhtään näitä tarvittavia plugineita koneella, tai edes graafista käyttöliittymää, niin viestintävirastohan voisi silti vaatia maksun maksamista. Ei muuta kuin Karpela asialle vaan.

RM
RM

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Tänään elävä arkisto sitten taas toimiikin, ehkä mun koneessa on jokin mikä sallii niiden katsomisen vain parillisina päivinä  :D ??? :D

Koneessani on seuraavat pluginit ja nyt toimii siis suoraan firefoxissa, ilman MediaPlayerConnectivitia.
Helix DNA Plugin: RealPlayer G2 Plug-In Compatible
Google VLC multimedia plugin 1.0
QuickTime Plug-in 6.0
RealPlayer 9
Windows Media Player Plugin
mplayerplug-in 3.25
Java(TM) Plug-in 1.5.0_06-b05
MozPlugger 1.7.1
Shockwave Flash

 Jeps selo hyvin tutunnäköinen lista.  :)   ja yhtä mystisesti käyttäytyvät sivut??    ::)  Mutta jos otat sieltä samalta sivulta lähdekoodin minkä aukaiset peräkkäisinä päivinä.   Ei mitään eroa eiliseen, eli kohta tämä pomppaa rajatieteiden puolelle ??

 Mutta on jossain jonkinlaisia vähintäänkin versioristiriitoja? ei muuten toisilla näkyisi, jollain satunnaisesti ja joillain ei ollenkaan??    :)  ???  ;)

PS;saattaa Ryppy vaikuttaakin kun ei järkevästi saa mistään kiinni, että mikä mättää??  Nytkin aihealueittain piruuttaan kokeilin eri videoklippejä ja kaikki aukesi firefoxiin.       ::)
« Viimeksi muokattu: 06.02.07 - klo:12.09 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vaikuttaisko asiaan vastikään tullut joku mpayerin päivitys?
Poistuu taka vasemmalle - - -

selorant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Voiskos vikana olla ylen puolella, esim kun sivut tehdään serveripuolella ja sieltä tulee väärää tietoa. Tai sitten lähdekoodissa on jokin pieni bugi mikä ei toimi täydellisesti yhteen ubuntu-firefox yhdistelmällä (mikkisoftan puolella kotisivujen koodin virheet menee helpommin läpi eikä niitä huomaa niin helposti). Koska esim silloin kun selain kaatus niin media playeri tuli näkyviin ja tämän jälkeen vilahti nopeasti härpäkkä mikä testaa onko kaikki vaadittavat lisäosat asennettuna... Tai voisiko ongelma johtua siitä että tiedostojen polku on välillä tosi pitkä, ja tämä aheittaa ongelmia

Esim seuraavan lainen videon upottaminen toimii oikeen ie:llä
Koodia: [Valitse]
<object type="video/x-ms-wmv" >
<param name="autostart" value="true" >
<param name="src" value="testi.wmv">
<embed type="video/x-ms-wmv" src="testi.wmv" autostart="true"></embed>
</object>

mutta tämä on liikaa, type="video/x-ms-wmv", että toimii firefoxissa
Koodia: [Valitse]
<object >
<param name="autostart" value="true" >
<param name="src" value="testi.wmv">
<embed type="video/x-ms-wmv" src="testi.wmv" autostart="true"></embed>
</object>
::)

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili

 Saattaapi selo olla enimmäkseen noin että ei Firefox & Drapper yhdistelmällä toimikaan ylen päässä homma mutta wintoosa menee läpi ( bugisenakin ) siellä serverillä.  Olisi ainakin järkeenkäypää elikä kaikilla Drapper & Firefox käyttäjillä ei olekaan pluginit puutteellisia tai solmussa.     ::)
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Dapperilla onnistuin hyvin, muuta nyt Edgyllä näyttää olevan arpapeliä. Joskus toimii, joskus ei  >:(
Onhan siinä tosin se, että Dapperia tuli viriteltyä kauan ja hartaasti. Edgyn kanssa olen ollut laiskempi.
Poistuu taka vasemmalle - - -

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Dapperilla onnistuin hyvin, muuta nyt Edgyllä näyttää olevan arpapeliä. Joskus toimii, joskus ei  >:(
Onhan siinä tosin se, että Dapperia tuli viriteltyä kauan ja hartaasti. Edgyn kanssa olen ollut laiskempi.

Täällä Ryppy näkyy kyllä molemmilla yhtähyvin.

Sallitut selaimet ovat Internet Explorer 5.0 tai uudempi, Mozilla Firefox 1.5 tai uudempi sekä Mozilla Netscape 8.0 tai uudempi         Kyllä
     JavaScript käytössä       Kyllä
     Windows Media Player:n versiota ei pystytä varmistamaan       Ei
     Cookiet (evästeet) sallittu       Kyllä
     Palvelu toimii parhaiten Microsoft Windows -käyttöjärjestelmällä. Ohjeita Mac OS X- sekä Linux -käyttöjärjestelmien käyttäjille löytyy Elävän arkiston Apua-osiosta.
     
Yle ilmoittaa että nuilla toimaa ja tein testin kaikki tiedämme mitä WMP;n tilalla on.
Ja jos jollakulla ei toimi kannattaa vilkaista tuo Apua osio Elävästä arkistosta.    ::)

Täällä sen että näkyy suoraan Firefoxissa mahdollistaa näköjään tällainen. (  Totemin mozilla-liitännäinen 2.16.2 ( Elokuvasoitin, joka käyttää xine-lib version 1.1.2 ))  + nuo normihärpäkkeet mutta tämä / nämä ) se on juttu mikä näköjään minulla huolehtii toistosta firefoxissa.   Olisiko samalla Jallun kaipaama soitin?    ::)

Niin ja Totem ( elokuvasoitin on oletussoitin ) Ubuntussa, elikä ratkaistu ainakin täällä sekä Drapperissa että Edgyssä.      ::)
« Viimeksi muokattu: 10.02.07 - klo:13.01 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

elias_a

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Onko muilla Mediaplayerconnectivityn kanssa sellaista ongelmaa, että se tunkee velhoa eteen joka kerta kun käynnistää Firefoxin? Melko ärsyttävä piirre. En oikein ymmärrä, mistä moinen voi johtua ja eroonkaan ei tunnu pääsevän.

Ubuntu Edgystä on kyse.

ijkosone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Itse sain vihdoinkin toimimaan Dapperilla Ylen elävän arkiston seuraavasti: Synaptic - asenna Kmplayer, poista mplayer ja katso että w32codecs on asennettu. Tämän jälkeen Firefox selaimesta työkalut - mediaplayerconnectivity - konfiguroi - windows media - vaihda totem kmplayeriksi. Olen aamupäivän katsonut vanhoja uutispätkiä.

terveisin ijkosone

laaksot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Kiitos
Toimin ohjeesi mukaan ja laitoin Kmplayerin Windows medialle oletukseksi.
Ylen arkisto alkoi näkymään ja usko parempaan huomiseen palasi. ;D

Tapsa

hese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #131 : 23.07.07 - klo:10.05 »
Hei,

eli otsikonmukainen ongelma on ilmaantunut. Ennen toimivat molemmat, mutta ilmeisesti joidenkin päivitysten myötä Elävä arkisto on lakannut toimimasta.

Kun koetan avata jotain Elävän arkiston videota, se alkaa ensin latautua mplayeriin, mutta sitten Firefox vain menee äkkiä kokonaan kiinni ja olen työpöytätilassa. Miten tämä on mahdollista kun saman YLEn sivuston Areena toimii aivan ongelmitta mplayerilla?

Ongelma on jatkunut jo muutamia viikkoja ja olen joutunut olemaan Windows-käyttäjänä.

Ubuntuni ei ole 7.04 vaan sitä edellinen.

Vinkeistä kiitollinen Arska

Marko Lavikainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #132 : 23.07.07 - klo:11.22 »
Voin ainakin osittain vahvistaa tuon vian. Firefoxhan päivittyi muutama päivä sitten. Se jämähtää siinä vaiheessa, kun Ylen palvelin valittaa siitä, ettei löytänyt sopivaa mediaplayeria ja kysyy, että jatketaanko siitä huolimatta.

Kun sitä aikansa kokeili uudelleen, niin se jossain vaiheessa meni tuon tarkistuskohdan yli ja kuvakin tuli näkyviin. En sitten tiedä missä vika on.

Paako

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #133 : 23.07.07 - klo:17.08 »
En vastaa mitään, vaan kysyn, kuinka saan Areenan näkymään Feistyssä.

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #134 : 23.07.07 - klo:18.00 »
Hei,

eli otsikonmukainen ongelma on ilmaantunut. Ennen toimivat molemmat, mutta ilmeisesti joidenkin päivitysten myötä Elävä arkisto on lakannut toimimasta.

Kun koetan avata jotain Elävän arkiston videota, se alkaa ensin latautua mplayeriin, mutta sitten Firefox vain menee äkkiä kokonaan kiinni ja olen työpöytätilassa. Miten tämä on mahdollista kun saman YLEn sivuston Areena toimii aivan ongelmitta mplayerilla?

Ongelma on jatkunut jo muutamia viikkoja ja olen joutunut olemaan Windows-käyttäjänä.

Ubuntuni ei ole 7.04 vaan sitä edellinen.

Vinkeistä kiitollinen Arska

Firefoxille on lisäosa 'mediaplayer connectivity' joka on meikäläistä jeesannut ainakin hankalien nettivideoiden aukaisussa.

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #135 : 24.07.07 - klo:14.32 »
Minä poistin mplayerin ja asensin tilalla VLC-playerin.
Elävä arkisto toimii kuin junan ravintolavaunu,vaikka käytössä on "hankala" 64-bittinen feisty.
Tottakai kaikki mahdolliset koodekit pitää olla asennettuna.
Numbat

noonas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #136 : 24.07.07 - klo:14.33 »
En vastaa mitään, vaan kysyn, kuinka saan Areenan näkymään Feistyssä.

Et kertonut mitä koneeltasi löytyy. Olethan asentanut tarvittavat multimediakodekit? Lisäksi tarvitset jonkun soittimen selaimeesi. Itse käytän Totemia ja olen sillä saanut videot pyörimään Firefoxissa. Ohjelman nimi on totem-mozilla.

Terveisin noonas

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #137 : 27.11.07 - klo:17.42 »
YLEN Elävän arkiston kaatuminen (ainakin Mplayer-pluginilla uudella profiilia) johtuu puuttuvista/vääristä evästeistä:
Ylen evästeissä pitää olla seuraavat:
YLEMediaPlayerConnectSpeed  minulla on 1000
YLEMediaPlayerCheck arvo pitää olla OK, FALSELLA kaatuu aina

Kun kopioin evästeet toimivasta profiilista Firefoxin ohjelmakansion alla olevaan defaults-hakemistoon, ei uudessakaan profiilissa kaadu selain "Segmentation fault (core dumped)"-virheeseen. Tuollainen virhe tulee siis Firefox 3.0 betalla, mutta sama koske(ne)e 2.0-versioitakin.
Evästetiedostojen nimet ovat:
Firefox 2.0 cookies.txt
Firefox 3.0 cookies.sqlite

Täytyy testata vielä Totem-pluginilla, joka sekin on kaatunut aivan satunnaisen tuntuisesti.

Gooner

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #138 : 27.11.07 - klo:18.17 »
Jotain kummaa on jossain päivityksessä tapahtunut. Mulla Yle Areena on toiminut hyvin- myös Gutsyn kanssa. Nyt kuitenkaan ei toimi  :(

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: YLE Areena toimii mutta Elävä arkisto ei -missä vika?
« Vastaus #139 : 27.11.07 - klo:18.27 »
Tuossa evästeidenastushommassa täytyy YLE:llä oll jotain vikaa.

Testasin toisella selaimella, käytössä ei ollut mitään plugineita, jolloin Elävän arkiston sivu jäi juntturaan, jolloin suljin sen. Selain odotti jotain edelleen YLE:ltä, jolloin suljin sen kokonaan. Uudelleen käynnistyksen jälkeen YLE:n evästeessä luki, että YLEMediaPlayerCheck=OK ja sivusto tarjosi ladattavaksi (ilmeisesti Windows-version) pluginia.

Joka tapauksessa, jos tuo tsekki on kerran mennyt FALSE:ksi, ainakin minulla kaatuu selain joka kerta sen jälkeen. Pitää kai vain poistaa evästeet ja kokeilla niin monta kertaa, että onnistuu. Tai sitten kopioida toimiva eväste backupista.

Mielenkiintoista testaamista, mennyt jo 3 yötä ja päivää tuossa.  >:(