Kirjoittaja Aihe: käynnistettävät ohjelmat  (Luettu 3015 kertaa)

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
käynnistettävät ohjelmat
« : 08.01.17 - klo:08.31 »
haluisin että system monitor indicator käynnistyisi automaattisesti,joitakin komentoja yrittänny mutta ei ole onnistunnu,kun en älyä mitä siihen pitää kirjottaa

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: käynnistettävät ohjelmat
« Vastaus #1 : 08.01.17 - klo:10.25 »
haluisin että system monitor indicator käynnistyisi automaattisesti,joitakin komentoja yrittänny mutta ei ole onnistunnu,kun en älyä mitä siihen pitää kirjottaa

Siis mikä ohjelma tarkalleen on kyseessä? Ubuntuun on saatavilla mm. indicator-multiload (muistaakseni 'Järjestelmäkuorman valvonta' suomeksi) -niminen ohjelma, joka käynnistyy automaattisesti Ubuntun käynnistyessä, kun sen on kertaalleen itse käynnistänyt.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: käynnistettävät ohjelmat
« Vastaus #2 : 08.01.17 - klo:12.04 »
haluisin että system monitor indicator käynnistyisi automaattisesti,joitakin komentoja yrittänny mutta ei ole onnistunnu,kun en älyä mitä siihen pitää kirjottaa
Avaa käynnistettävät ohjelmat ja lisää siihen haluamasi. Sitä en tiedä miten estää niitä käynnistymästä jos lisää paljon ohjelmia. Se voisi olla kiva
jos pitää vaikka shift-näppäintä alhaalla ja se estäisi autostartissa olevat ohjelmat.

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: käynnistettävät ohjelmat
« Vastaus #3 : 08.01.17 - klo:15.22 »
kyllä oon yrittänny käynnistettäviin laittaa mutta ei ole onnistunnu,en tiijä sille muuta nimeä

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: käynnistettävät ohjelmat
« Vastaus #4 : 08.01.17 - klo:15.37 »
kyllä oon yrittänny käynnistettäviin laittaa mutta ei ole onnistunnu,en tiijä sille muuta nimeä

System Monitor Indicator -nimistä ohjelmaa ei ole olemassa. Sen sijaan on Eesauruksen mainitsema System Load Indicator eli indicator-multiload, joka näyttää tältä:



Indikaattorin valikossa on kohta Asetukset (Preferences), ja siitä avautuvassa asetusikkunassa voi kytkeä automaattikäynnistyksen päälle. Oletuksena se on käytössä.


Toinen vastaava ohjelma on Indicator SysMonitor, joka näyttää tältä: http://www.omgubuntu.co.uk/2015/04/indicator-sysmonitor-updated-available-for-15-04

Jos kyseessä on se, kokeile asettaa käynnistettäviin ohjelmiin Komento-kohtaan:
Koodia: [Valitse]
indicator-sysmonitor
Nyt sinulla on kuvan perusteella tuossa kohdassa varmaankin joku Työpöydällä sijaitseva .desktop-tiedosto, joka ei käy komennoksi.
« Viimeksi muokattu: 08.01.17 - klo:15.39 kirjoittanut nm »

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: käynnistettävät ohjelmat
« Vastaus #5 : 08.01.17 - klo:15.44 »
en tiijä onko olemassa vai ei mutta mulla on ja se toimii

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: käynnistettävät ohjelmat RATKAISTU
« Vastaus #6 : 08.01.17 - klo:15.59 »
indicator-sysmonitor  tolla komennolla näky toimivan kiitoksia taas

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: käynnistettävät ohjelmat
« Vastaus #7 : 08.01.17 - klo:16.53 »
en tiijä onko olemassa vai ei mutta mulla on ja se toimii

Okei, tuolla System Monitor Indicator -nimellä indicator-sysmonitor taitaakin näkyä Dashissa.

repalus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: käynnistettävät ohjelmat
« Vastaus #8 : 10.01.17 - klo:12.12 »
ei näköjään toimi kuin ubuntussa toi indicator -sysmonitor