Kirjoittaja Aihe: Mainokseton sähköposti?  (Luettu 8592 kertaa)

intikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Mainokseton sähköposti?
« : 02.12.16 - klo:11.31 »
"Ilmaisia" sähköposteja on vaikka kuinka (GMail, Yahoo, luukku.com, jne), mutta niistä me maksamme joutumalla katsomaan mainoksia. Onko mistään saatavilla sähköpostiosoitetta, tietysti maksullista, joka ei lähetä mainoksia ja joka e ole sidoksissa mihinkään nettiyhteyteen?

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #1 : 02.12.16 - klo:12.09 »
Ainakin Mikrobitti tarjoaa tilaajilleen tilausmaksuun sisältyvää sähköposti- ja kotisivupalvelua.
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #2 : 02.12.16 - klo:12.16 »
En ole nähnyt Gmailissa mainoksia?
Kapsi on yksi vaihtoehto https://www.kapsi.fi/
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #3 : 02.12.16 - klo:12.24 »
En ole nähnyt Gmailissa mainoksia?
Onhan gmailissakin tekstimainontaa. ;)
Kahvi on väkevin juomani

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #4 : 02.12.16 - klo:12.32 »
Gmail, Yahoo ja Outlook.com toimivat IMAPin kautta millä tahansa sähköposticlientilla, jolloin et näe mitään palveluntarjoajan markkinointiviestintää. Web-käyttöliittymien osalta Gmailissa mainokset ovat aika huomaamattomia, kuten Googlen palveluissa muutenkin. Yahoolla on maksullinen Ad Free Mail ja Microsoftilla Ad-free Outlook.com

Kotimaisista tarjoajista Kapsin ohella Woiman https://meiliboxi.fi/ on fiksun oloinen vaihtoehto. Pienet firmat tosin voivat kadota pidemmällä aikavälillä, jolloin sähköpostiosoite on myös vaarassa. Siihen hyvä ratkaisu on IKI ry:n tarjoama osoite. IKI ei kuitenkaan tarjoa sähköpostilaatikoita, eli sellainen on hommattava muualta tai pystytettävä itse.
« Viimeksi muokattu: 02.12.16 - klo:12.38 kirjoittanut nm »

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2944
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #5 : 02.12.16 - klo:12.49 »
Yksi vaihtoehto on myös ostaa itselle oma domain-osoite ja hostata palvelinta esim. Louhen web-hotellissa.
(MikroBitti myös hostaa omaa domainiaan Louhella).

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #6 : 02.12.16 - klo:13.26 »
En ole nähnyt Gmailissa mainoksia?
Onhan gmailissakin tekstimainontaa. ;)

Minulla ei ole, ei ole koskaan ollut. Ja Gmail on ollut käytössä ammoisista ajoista lähtien.
Johtuneeko sitten siitä että käytän maksullista Google Driveä josta Gmail haukkaa osansa vaiko adblokkerista vaiko molemmista?
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #7 : 02.12.16 - klo:14.36 »
Minulla ei ole, ei ole koskaan ollut. Ja Gmail on ollut käytössä ammoisista ajoista lähtien.
Johtuneeko sitten siitä että käytän maksullista Google Driveä josta Gmail haukkaa osansa vaiko adblokkerista vaiko molemmista?

Adblock toki blokkaa Googlen mainokset.

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #8 : 02.12.16 - klo:15.53 »
En ole minäkään koskaan huomannut mainoksia gmailissa. En löydä niitä nytkään. Gmail on ollut minulla käytössä jo kaksi vuotta eikä adblock ole ollut päällä. Kiitettävän huomaamattomia siis ovat nuo gmailin mainokset, ainakin minulle :).

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #9 : 02.12.16 - klo:17.32 »
Gmail, Yahoo ja Outlook.com toimivat IMAPin kautta millä tahansa sähköposticlientilla, jolloin et näe mitään palveluntarjoajan markkinointiviestintää.
Suosittelen tätä. Tosin eipä tuo tabletilla/puhelimellakaan ole itseä järin paljoa haitannut, koska nehän yleensä tuntuu näkyvän pelkästään siellä "tarjoukset" vai mikä nyt olikaan sorttauksissa.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #10 : 02.12.16 - klo:18.17 »
En ole minäkään koskaan huomannut mainoksia gmailissa. En löydä niitä nytkään. Gmail on ollut minulla käytössä jo kaksi vuotta eikä adblock ole ollut päällä. Kiitettävän huomaamattomia siis ovat nuo gmailin mainokset, ainakin minulle :).

Kohtalotoveri :) Minun kohdallani mainoksettomuus saattaa osin johtua siitä että käytin viime viikkoon asti vanhaa Gmailia, siis sitä alkuperistä html-näkymää. Nyt vahdoin tähän "uuteen" toiminnallisempaan versioon.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #11 : 02.12.16 - klo:22.48 »
En ole minäkään koskaan huomannut mainoksia gmailissa. En löydä niitä nytkään. Gmail on ollut minulla käytössä jo kaksi vuotta eikä adblock ole ollut päällä. Kiitettävän huomaamattomia siis ovat nuo gmailin mainokset, ainakin minulle :).

Kohtalotoveri :) Minun kohdallani mainoksettomuus saattaa osin johtua siitä että käytin viime viikkoon asti vanhaa Gmailia, siis sitä alkuperistä html-näkymää. Nyt vahdoin tähän "uuteen" toiminnallisempaan versioon.

Mainokset näkyvät inbox-näkymässä erikseen avattavassa Tarjoukset (Promotions) -välilehdessä. Lisäksi viestejä lukiessa oikeassa laidassa voi olla Googlen palveluihin liittyviä linkkejä tai informaatiota, jos lähettäjällä on vaikkapa Google+-tili, tai jos viesti liittyy jotenkin muuten Googleen.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #12 : 02.12.16 - klo:23.59 »
Mainokset näkyvät inbox-näkymässä erikseen avattavassa Tarjoukset (Promotions) -välilehdessä. Lisäksi viestejä lukiessa oikeassa laidassa voi olla Googlen palveluihin liittyviä linkkejä tai informaatiota, jos lähettäjällä on vaikkapa Google+-tili, tai jos viesti liittyy jotenkin muuten Googleen.

Inbox näkymässä ei minulla ole ollenkaan ko. linkissä näkyviä välilehtiä. Eikä tuollaista Promotions-asiaa muutenkaan löydy mistään.
Kaikki mailit tulevat samaan näkymään, paitsi tietenkin Spam -kansio on erikseen vasemmalla valintana.
Kokeilen nyt Gmailia ilman adblockeria, josko ne mainokset jotenkin saisi näkyviksi. Hehe!  ;D

edit: ruutukaappaus siitä miltä Gmail minulla näyttää. More -valinnan takana ei ole muuta kuin "Mark all as read".
« Viimeksi muokattu: 03.12.16 - klo:00.23 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #13 : 03.12.16 - klo:00.34 »
edit: ruutukaappaus siitä miltä Gmail minulla näyttää. More -valinnan takana ei ole muuta kuin "Mark all as read".

Voi olla, että ominaisuus on kytketty tai kytkeytynyt pois päältä. Sen saa näemmä käyttöön asetuksilla Asetukset -> Postilaatikko -> Luokat, jonka alla on valittavissa esitettävät välilehdet. Sieltä tai välilehtien +-painikkeen takaa nuo tarjoukset saa siis myös pois päältä.

Kun välilehdet (Ensisijainen, Sosiaaliset verkostot ja Tarjoukset, ...) ovat käytössä, ne sijaitsevat More-painikkeen alapuolella ja skrollautuvat Inboxin sisällön mukana piiloon. Tuossa kuvakaappauksessa sisältöä on skrollattu, jolloin yläosa ei näy. Muissa kansioissa kuin Inboxissa ne eivät näy lainkaan.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #14 : 03.12.16 - klo:00.52 »
edit: ruutukaappaus siitä miltä Gmail minulla näyttää. More -valinnan takana ei ole muuta kuin "Mark all as read".

Voi olla, että ominaisuus on kytketty tai kytkeytynyt pois päältä. Sen saa näemmä käyttöön asetuksilla Asetukset -> Postilaatikko -> Luokat, jonka alla on valittavissa esitettävät välilehdet. Sieltä tai välilehtien +-painikkeen takaa nuo tarjoukset saa siis myös pois päältä.

Kun välilehdet (Ensisijainen, Sosiaaliset verkostot ja Tarjoukset, ...) ovat käytössä, ne sijaitsevat More-painikkeen alapuolella ja skrollautuvat Inboxin sisällön mukana piiloon. Tuossa kuvakaappauksessa sisältöä on skrollattu, jolloin yläosa ei näy. Muissa kansioissa kuin Inboxissa ne eivät näy lainkaan.

OK, joo tuolta asetuksista Settings -> Inbox -> Categories ne välilehdet näemmä saa näkyviksi, eivät sitä ole olleet. Tosin tosiaan tämä moderni Gmail minulla on ollut käytössä vain sen viikon verran suunilleen. (vielä ei ole mainoksia näkynyt vaikka adblokkeri on pois päältä). :)
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #15 : 03.12.16 - klo:01.29 »
Gmail, Yahoo ja Outlook.com toimivat IMAPin kautta millä tahansa sähköposticlientilla, jolloin et näe mitään palveluntarjoajan markkinointiviestintää.

Kai niillä on myös pop3 -palvelu? Minulla on yksi tietokone, enkä enempää tarvitse...
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #16 : 03.12.16 - klo:08.51 »
Mulla gmail Thunderbirdissä, palvelin: imap.googlemail.com
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #17 : 03.12.16 - klo:14.24 »
Gmail, Yahoo ja Outlook.com toimivat IMAPin kautta millä tahansa sähköposticlientilla, jolloin et näe mitään palveluntarjoajan markkinointiviestintää.

Kai niillä on myös pop3 -palvelu? Minulla on yksi tietokone, enkä enempää tarvitse...

Noilla isoilla tarjoajilla on POP3-rajapinnat myös. IMAPin etuna on kuitenkin myös se, että palveluntarjoaja huolehtii viestien varmuuskopioinnista. Asiakasohjelman voi konfiguroida tekemään lokaalit kopiot.

Pekken

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 255
    • Profiili
Vs: Mainokseton sähköposti?
« Vastaus #18 : 03.12.16 - klo:14.38 »
Thunderbird ja gmail yhdistelmä, toimii loistavasti!