Kirjoittaja Aihe: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0  (Luettu 9319 kertaa)

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Moi

En voi valitettavasti linkittää tähän kahta kilpailevaa palvelua, mutta voin kuitenkin yrittää selittää asioiden tilan.

Menestyvä palvelu on todella vaatimaton. Se sisältää ainoastaan HTML-taulukon, johon listataan "palveluntarjoajia".
He maksavat yhdestä HTML-taulukkorivistä noin 50 euroa. Kaikki muutokset omalle riville ym. ovat hitaita ja maksullisia.
Taulukosta ei voi hakea mitenkään eikä se muutenkaan ole varsinkaan loppukäyttäjälle käytännöllinen.

Kilpaileva palvelu on nykyaikanen, se toimii responsiivisesti eli mobiililaitteilla ja muutenkin toteutettu hyödyntäen nykyaikaisia teknologioita.
Ulkoasu on viimeistelty ja se luo  huomattavasti paremman vaiktuelman pavleluntarjoajasta.
Palveluntarjoajia on mahdollista hakea/suodattaa usein eri kriteerein ja palveluntarjoajien kontaktointi on tehty todella helpoksi.
Palvelu on lisäksi halvempi kuin HTML-taulukkopalvelu.

Kukaan ei kuitenkaan hanki jälkimmäistä vaikka se on kaiken järjen mukaan 100x parempi ja helppokäyttöisempi.
Kaikki ostavat aina vaan vuodesta toiseen taulukkorivin.
Miten nämä saisi käännytettyä poispäin tuosta taulukkorivistä ja kohti uutta, parempaa ja halvempaa?

Luulisi, että suomalaiset jos ketkä lähtevät ensimmäisenä sen halvimman perään välittämättä muista seikoista.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #1 : 05.11.16 - klo:12.16 »
Kaikki ostavat aina vaan vuodesta toiseen taulukkorivin.
Miten nämä saisi käännytettyä poispäin tuosta taulukkorivistä ja kohti uutta, parempaa ja halvempaa?

Ensimmäisenä tulee mieleen, että tietäväthän sen käytetymmän palvelun käyttäjät myös tuosta toisesta? Varsinkin tietävätkö he, jotka ostavat (ts. tekevät päätöksiä) tuosta toisesta palvelusta? Tämä kai olisi ensimmäinen asia, joka pitäisi olla kunnossa.

Vähän vaikea toki keksiä syitä, kun ei tiedä paremmin, mutta jos tuo yllä oleva on kunnossa, niin ehkä käyttäjät pitävät käytetymmän palvelun takana olevaa toimijaa jostain syystä luotettavampana.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #2 : 05.11.16 - klo:12.24 »
Kaikki ostavat aina vaan vuodesta toiseen taulukkorivin.
Miten nämä saisi käännytettyä poispäin tuosta taulukkorivistä ja kohti uutta, parempaa ja halvempaa?

Ensimmäisenä tulee mieleen, että tietäväthän sen käytetymmän palvelun käyttäjät myös tuosta toisesta? Varsinkin tietävätkö he, jotka ostavat (ts. tekevät päätöksiä) tuosta toisesta palvelusta? Tämä kai olisi ensimmäinen asia, joka pitäisi olla kunnossa.

Vähän vaikea toki keksiä syitä, kun ei tiedä paremmin, mutta jos tuo yllä oleva on kunnossa, niin ehkä käyttäjät pitävät käytetymmän palvelun takana olevaa toimijaa jostain syystä luotettavampana.
Kyllä tietävät. Samoista markkinoista ts. asiakkaista kyse. En erittele sen tarkemmin, että kuinka samoja asiakkaita on kontaktoitu, mutta näin on tehty.

Ja kuten sanoit, niin asiaa on todella vaikea käsittää. itse en keksi kuin yleismaailmallisia ongelmia:
  • ihmiset pelkäävät uutta
  • liian hieno ollakseen totta?
  • kuvittelevat etteivät osaa käyttää palvelua?
  • kaavoihin kangistuineita?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #3 : 05.11.16 - klo:15.44 »
Kukaan ei kuitenkaan hanki jälkimmäistä vaikka se on kaiken järjen mukaan 100x parempi ja helppokäyttöisempi.
Kaikki ostavat aina vaan vuodesta toiseen taulukkorivin.
Miten nämä saisi käännytettyä poispäin tuosta taulukkorivistä ja kohti uutta, parempaa ja halvempaa?

Onko teidän uudessa palvelussanne kuitenkin jo sama kattavuus, eli sieltä saa tällä hetkellä täsmälleen samat tiedot samoista palveluntarjoajista kuin vanhasta palvelusta? Muutenhan kukaan ei sinne ensimmäisenä lähde maksavana asiakkaana. Jos ette pysty itse rakentamaan listaa lakiteknisistä syistä johtuen, joudutte tarjoamaan palvelua ilmaiseksi ainakin rajoitetun ajan.

Onko palvelu siis suunnattu laajalle käyttäjäjoukolle, joka on pääosin eri ryhmä kuin palveluntarjoajat, jotka maksavat sisällöstä? Oletteko selvittäneet, kuinka suuri osa näistä loppukäyttäjistä käyttää teidän listauspalveluanne suhteessa vanhaan? Kun tämä on tutkittu edes suhteellisen luotettavasti vaikka tilaustyönä, voitte esittää numeroita niille maksaville asiakkaille ja myynti on helpompaa. Nythän palveluntarjoajat olettavat, että vanha listaus on se, jota loppukäyttäjät katselevat, jolloin uudesta palvelusta ei ole heille mitään hyötyä.

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #4 : 05.11.16 - klo:19.55 »
Kukaan ei kuitenkaan hanki jälkimmäistä vaikka se on kaiken järjen mukaan 100x parempi ja helppokäyttöisempi.
Kaikki ostavat aina vaan vuodesta toiseen taulukkorivin.
Miten nämä saisi käännytettyä poispäin tuosta taulukkorivistä ja kohti uutta, parempaa ja halvempaa?

Onko teidän uudessa palvelussanne kuitenkin jo sama kattavuus, eli sieltä saa tällä hetkellä täsmälleen samat tiedot samoista palveluntarjoajista kuin vanhasta palvelusta? Muutenhan kukaan ei sinne ensimmäisenä lähde maksavana asiakkaana. Jos ette pysty itse rakentamaan listaa lakiteknisistä syistä johtuen, joudutte tarjoamaan palvelua ilmaiseksi ainakin rajoitetun ajan.

Onko palvelu siis suunnattu laajalle käyttäjäjoukolle, joka on pääosin eri ryhmä kuin palveluntarjoajat, jotka maksavat sisällöstä? Oletteko selvittäneet, kuinka suuri osa näistä loppukäyttäjistä käyttää teidän listauspalveluanne suhteessa vanhaan? Kun tämä on tutkittu edes suhteellisen luotettavasti vaikka tilaustyönä, voitte esittää numeroita niille maksaville asiakkaille ja myynti on helpompaa. Nythän palveluntarjoajat olettavat, että vanha listaus on se, jota loppukäyttäjät katselevat, jolloin uudesta palvelusta ei ole heille mitään hyötyä.
Kyllä tässä on kaikenlaista keinoa ja konstia yritetty.

On perusteltu kansakielellä, että mitä etua palvelusta on palveluntarjoajille ja etenkin heidän asiakkailleen.

Kokonaisuudessaan uusi palvelun sekä teknisesti että sisällöltään laajempi kuin vanha kilpailija.

Palvelu on tarkoitus palvella ensisijaisesti palvelutarjoajien asiakkaita, jotta heidän olisi helppoa löytää sopiva palveluntarjoaja.
Vanhasta se on äärimmäisen työlästä.

Aiemmilta vuosilta on kerätty mm. tilastotietoa palvelunkäytöstä, jolla voidaan esittää palveluntarjoajille, että mitä asiakkat ovat valmiita maksamaan ja mistä päin suomea asiakkaita löytyy.

Tuntuu vaan jotenkin niin käsittämättömältä, kun ei oikein kukaan tartu uuteen.
Kaikki on pyritty tekemään niin selkeäksi ja kilpailukykyiseksi, ettei pitäisi olla enää mitään järkeä kääntyä siihen vanhaan.

Yksi tiedostettu ongelma on, ettei tiedotteet mene läpi mediassa, ja jos mediassa joskus käsitellään näitä palveluita, niin tämä vanha mainitaan niissä aina.
Vaikka luulisi, että tutkivajournalismi hieman selvittäisi markkinoita.

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #5 : 07.11.16 - klo:13.34 »
Mahtaisiko auttaa, jos rakentaa muutaman case-esimerkin todellisista hyödyistä ja nopeudesta tämän uuden palvelun käyttäjälle ja esittelee sitten niitä markkinointimielessä. Edelleen voisi yrittää laatia hyötyarvioita aina kunkin uuden ostajaehdokkaan tilanteeseen. Ja lopuksi tarjoaa ilmasta koekäyttöä pienen tukipanoksen kanssa.
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #6 : 07.11.16 - klo:13.48 »
Mahtaisiko auttaa, jos rakentaa muutaman case-esimerkin todellisista hyödyistä ja nopeudesta tämän uuden palvelun käyttäjälle ja esittelee sitten niitä markkinointimielessä. Edelleen voisi yrittää laatia hyötyarvioita aina kunkin uuden ostajaehdokkaan tilanteeseen. Ja lopuksi tarjoaa ilmasta koekäyttöä pienen tukipanoksen kanssa.
Ilmaista koekäyttöäkin on jo kokeiltu, mutta varsin laihoin tuloksin.

Tällä hetkellä yksi tarjottu etu on, että palveluntarjoajan tiedot julkaistaan heti eikä siihen liity mitään odottelua.
Kilpailijalla se on peräti viikon verran.

Tästä seuraa kuitenkin se ikävä ilmiö, että palveluntarjoaja saa ilmoituksen tietojen julkaisusta heti, kun on tallentanut tiedot.
Ja vaikka tämä ohjataan suoraan maksulomakkeelle, niin se jätetään tylysti suorittamatta. Ja maksullisuus siis tehdä todella selväksi, kun pitää valita tietty palvelupaketti.
Ja ei auta vaikka karhuaa maksuja jälkikäteen, mitään ei vastata.
Röyhkeimmät käy vielä kirjautumassa ja pyörimässä tilillään, mutta eivät varmasti maksa vaikka sivustolla tulee joka sivulla ilmoitus maksamattomista tilauksista.

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #7 : 07.11.16 - klo:15.07 »
No jos tiedot julkaisee vasta kun maksu on tilillä. Ja "ilmaisetu" on se, että puolen vuoden ajan kuukausimaksuista alennetaan 15%.
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #8 : 07.11.16 - klo:15.38 »
No jos tiedot julkaisee vasta kun maksu on tilillä. Ja "ilmaisetu" on se, että puolen vuoden ajan kuukausimaksuista alennetaan 15%.
Se on todennäköistä, että tämä "etu" poistuu ja julkaisu tapahtuu vasta maksusta.
Sinällään hölmöä muiden osalta, kun muutamien hölmöläisten takia poistetaan etu kaikilta.
Kuitenkin viikon aikana voi saada jopa kymmeniä asiakaskontakteja.

Uudella palvelulla on lisäksi käytössä kaikki nykyaikaiset markkinointikanavat kuten somesivut ja -mainokset sekä hakukoneet ja mainosverkostot.
Jotka boostaavat myös noiden palveluntarjoajien näkyvyyttä.
Mikään ei auta.
« Viimeksi muokattu: 07.11.16 - klo:15.42 kirjoittanut JA5U »

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #9 : 10.11.16 - klo:13.57 »
Täytyy kokeilla vielä jotain alennusta, mutta en usko, että se auttaa, koska mikään mukaan ei ole auttanut.

Ja alennuksen pitäisi todennäköisesti olla jotain -50 %, että se olisi tarpeeksi suuri insentiivi.

En tiedä. Eipä siellä toisessakaan näytä menevän tänä vuonna enää kovin rapeasti.
Toki, edes ne muutamat ovat parempi kuin ei mitään.

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #10 : 15.12.16 - klo:10.32 »
Hmm, jos tälle jotain järkevää selitystä kaipaa, niin ainut on se, että asiakkaat eivät tajua sitä, että kyseessä on kaksi eri palvelua.

Ne jotka ovat ostaneet palvelun, luulevat, että esim. uutiskirjeet tulevat sieltä.
Ne jotka eivät ole ostaneet vielä kumpaakaan, mutta ovat aiemmin käyttäneet tuota toista palvelua, luulevat mm. uutiskirjeessä mainostettu palvelua samaksi.
Ja ylipäätään kohderyhmä saattaa kuvitella, että kyseessä on sama toimija, jolla on vain kaksi eri sivustoa vaikka eroa on kyllä pyritty korostamaan.

En keksi mitään muuta järkevää selitystä sille, että miksei halvempi, helppokäyttöisempi ja monipuolisempi muka pärjää.

jampales

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #11 : 15.12.16 - klo:20.57 »
Ihminen on sen verra tollo otus että se luulee olevansa yksilö mutta todellisuudessa se pelkää olle sitä. Kaikki mikä liittyy jollain lailla erinlaisuuteen pelottaa sitä. Otus ostaa jonku tuotteen, palvelun tai vaikka mitä kun kaikki muutki ostaa, sillon se täytyy olla hyvä.
Tosiaanki, miksi käyttää win 10 tai ylipäätään win? Tietenki siksi että suurin osa otuksista ei edes tiedä mitä ostaa, se tulee nätisti mukana. Ja tietenki siksi kun kaikki muutkin niin sen täytyy olla hyvä. Ei sillä ole mitään merkitystä vaikka olet päivän ladannut asennettaviä päivityksiä joita win ei pystynytkään asentamaan. No mutta ei otus ole yksin koska kaikilla muilla on sama juttu, ongelmaksi sitä ei sanota se vaan kuuluu asiaan.

Miksi otus ei lataa ilmaiseksi esim. Ubuntu- Linux jakelua, asennus helppo, apua saatavilla kätevästi, päivitykset napsahtaa kerralla ( poikkeuksiakin löytyy ), eikä tähän koko hommaan saa menemään 2:a tuntia kauemmin. Ei otus voi mitenkään aloittaaa ilmaista Linux jakelun käyttöä koska hän yksiloityy ja poikkeaa täten massasta jopa parhaat kaverit alkavat karttamaan sinua. ( oma kokemus ).

Se mitä yritän sanoa on että, vaikka viet tarjottimella kilonpalan kultaa niin se ei kelpaa. Omaa kokemusta siittäkin, ei kuitenkaan kullan muodossa. Otukset löytävät aina kiertotien olla kokeilematta mitään uutta koska pelkäävät erottuvansa porukasta, mukavuusalue häiriintyy.

Rahasta se ei ole kiinni, otus maksaa vaikka paskanpalasesta jos muutki maksaa. Se millä pääsee tuon mukavuusalueen sisälle on taas luku sinänsä eikä mikään helppo tehtävä mutta kun olet onnistunut murtamaan muurin niin loppu onki sitten helppoa.

Näin minä oon asiaa pähkäilly.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #12 : 15.12.16 - klo:21.40 »
Miksi otus ei lataa ilmaiseksi esim. Ubuntu- Linux jakelua, asennus helppo, apua saatavilla kätevästi, päivitykset napsahtaa kerralla ( poikkeuksiakin löytyy ), eikä tähän koko hommaan saa menemään 2:a tuntia kauemmin. Ei otus voi mitenkään aloittaaa ilmaista Linux jakelun käyttöä koska hän yksiloityy ja poikkeaa täten massasta jopa parhaat kaverit alkavat karttamaan sinua. ( oma kokemus ).

Sitten on jo aika huonosti asiat. Taisivat ajatella, että olet liittynyt johonkin uskonlahkoon. No, vähän siltähän "ubuntu" kuulostaakin. ;) Erikoisiin asioihin hurahtaneilla ihmisillä on toisinaan taipumusta käyttäytyä huomaamattaan hieman vieraannuttavasti.

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #13 : 15.12.16 - klo:22.00 »
Laumaeläin, ihminen. Tai ainakin vaikuttaa siltä, kun ainoa oikea vetonaula sillä toisella on se muu lauma.

Toisaalta, tyhmä pitää olla jos liittyy isompaan, mutta aseettomaan armeijaan.

En olisi kuitenkaan uskonut, että se olisi näin vaikeaa tai itseasiassa mahdotonta.

Kaikki uudetkin asiakkaat menevät tänne toiselle.
Ja vaikka mulla on rahaa valmiina odottamassa näille asiakkaille, niin ei siltikään.
Riski on periaatteessa olematon.
« Viimeksi muokattu: 15.12.16 - klo:22.02 kirjoittanut JA5U »

jampales

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #14 : 15.12.16 - klo:22.36 »
Niinpä niin, laumaelukka se otus on. Ei sille voi uutta tarjota se järkyttyy siitä. Tietenki jos sulla on joku tuote niin laita se nettisivuilles myyntiin.

jeisson

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #15 : 16.12.16 - klo:08.03 »
Tarjoa palvelusi ilmaiseksi ja rahasta lisäpalveluilla myöhemmin. Tai ensimmäinen vuosi ilmaiseksi ja asennat vielä asiat palveluna ilmaiseksi sinne itse kerta se on niin vaivatonta.

Pointti on tälleen näyttää sitä lisäarvoa jota se tuo. Sen jälkeen tuotettasi ostetataan kyllä.
ps. Johtoryhmä ymmärtää vain numeroita.

jeisson

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #16 : 16.12.16 - klo:08.27 »
En keksi mitään muuta järkevää selitystä sille, että miksei halvempi, helppokäyttöisempi ja monipuolisempi muka pärjää.

Monipuolisempi ja helppokäyttöisempi käy harvemmin yhteen. Muutenkin kuullostaa siltä että syytät asiakasta kaikesta. Ehkä ongelmasi juuri on tässä.
Onko sinulla ollut protoa ja testattanut sitä loppukäyttäjillä? Mitä palautetta oot ylipäätään ? Ei kannata olettaa mitään helppoudesta ja paremmuudesta, ne eo ole sun päätettävissä. Sinulla voi olla vain semmoiset tavoitteet

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #17 : 16.12.16 - klo:16.05 »
En keksi mitään muuta järkevää selitystä sille, että miksei halvempi, helppokäyttöisempi ja monipuolisempi muka pärjää.

Monipuolisempi ja helppokäyttöisempi käy harvemmin yhteen. Muutenkin kuullostaa siltä että syytät asiakasta kaikesta. Ehkä ongelmasi juuri on tässä.
Onko sinulla ollut protoa ja testattanut sitä loppukäyttäjillä? Mitä palautetta oot ylipäätään ? Ei kannata olettaa mitään helppoudesta ja paremmuudesta, ne eo ole sun päätettävissä. Sinulla voi olla vain semmoiset tavoitteet
No olen aika paljon tehnyt saitteja sekä pureutunut tähän kyseiseen toimialaan ja sen ongelmiin.
Siksi tein tämänkin saitin, kun se kilpaileva sivusto on suoraan sanottuna *seestä ja mielestäni silkkaa rahastusta.

Kilpaileva sivu mm. kehottaa käyttäjiä käyttämään CTRL+F, kun itselläni on simppeli hakulomake autocomplete toiminnoilla?
Minimoin kaikki typot ja loppukäyttäjän tyhmyyden sekä ylimääräiset vaivat loppukäyttäjältä.

Kyllä monipuolisempi ja helppokäyttöisempi sopivat hyvin yhteen monessa asiassa - kunhan vain osaa soveltaa.
Toki, monet ovat tottuneet tekemään vaikeimman kautta eivätkä tajua, että asiat voi tehdä aikuisten oikeasti helpommin ja kätevämmin...
Palvelumuotoilu tuntuu olevan melko harvassa oleva taito. Koodata kyllä osataan, mutta sitten kun pitäisi tehdä jotain helppokäyttöistä, niin...

Käytännössä kaikki toiminnot on tehty mahdollisimman helpoiksi eikä käyttäjän ei tarvitse miettiä mitään - kirjoitustaito riittää.
Olen pyytänyt palautetta, mutten ole saanut sellaista eikä kukaan ole sitä erikseen antanut.

Tällä vähällä aspakokemuksella voin sanoa, että tyypilliset ongelmat ovat ruudun ja selkänojan välissä.
Ei muisteta salasanoja, ei omaa sähköpostia, ei osata kirjoittaa, ei lueta niitä vähäisiäkään ohjeita jne.

Sivustolla käy kk noin 1500 kävijää eikä sieltä tule mitään korkeintaan kuin palvelupyyntöjä.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #18 : 16.12.16 - klo:20.52 »

Onhan se näin paras ja helpoin ei voita aina. Kuka voittaa ja kuka ei on monestikin kuun  asennoista kiinni. Samalla voit miettiä palvelun ulkosasua, onko se luottamusta herättävä ? Vetoaako se muihin ?

Samalla myös luottamuksen saavuttaminen voi olla joskus työn ja tuskan takana.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

JA5U

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Kun kilpaileva kaupallinen verkkopalvelu vie 100 - 0
« Vastaus #19 : 16.12.16 - klo:22.24 »
Eipä nuo kollegat ainakaan ole haukkunut ja etenkin vertailtaessa erottuu positiivisesti. Ei nekään ymmärrä, että mistä liukasta.
Uutiskirjeiden avausprosentit on sanalla sanoen huikeita >40% ja klikit >20 %.

Ja jo ne seikat, että käytetään https, tietyt tiedot on vain tiettyjen henkilöiden saatavilla, spostit suojattu spämboteilta jne jne jne. pitäis herättää luottamusta.
Tai ainakin sen fiilikset, että "Hei, täähän on miettinyt tätä asiaa sekä mun että asiakkaitten kannalta".

Toki, ulkoasua voisi aina kehittää, mutta en näe, että miksi.
Ei sen toinenkaan tarvi lähtökohtaisesti tehdä muuta kuin hilata hintaa ylöspäin.
Ja jos mietitään, että se on jotakuinkin verrattavissa 90-luvun sivuihin eikä sille ole tehty mitään uudistusta koskaan.