Kirjoittaja Aihe: Pienen luuskauksen jälkeen...  (Luettu 3616 kertaa)

Patse

  • Vieras
Pienen luuskauksen jälkeen...
« : 05.09.06 - klo:21.15 »
Kävin tokiaan vieraissa tossa pari päivää sitten ja kohteen nimi oli Fedora.Ei ollut enään sitä mitä oli kun totuin 4 tiimoilta käyttämään.Vai johtuukohan siitä että Ubuntua oon käyttänyt jonkun aikaan,että siihen on jo jotenkin kasvanut sisään.H**raaminen johtui oikeastaan tästä että näitä tarvittavia ohjelmia löytyy kyllä rpm paketteina mutta ei deb:inä.No ei siitä sit sen enempää.Pyydän syvästi anteeksi kaikilta Ubuntu käyttäjiltä tämän inhimillinen ja malttamattoman ihmisen erheen.Ubuntu vaan on mullekin se oikea distro ja nyt mä vammanen sen vasta tajusin.
Jos joku on kokenut samaa haurautta niin pistäkää tilitystä.Vielä kuitenkin kaipaisin musan teko ohjelmaa Ubuntulle nyt varsinkin kun toi pimeys alkaa ottamaan valtaa,niin niitä ideoita tulee vähän väliä.Huom!!! Audacity ei oo musan teko ohjelma!Eli jotain Magix music maker tyylistä.En tiedä miksi sellaista kutsutaan.Audacity on huvä sample nauhotuksiin ja sample editointiin.

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Re: Pienen luuskauksen jälkeen...
« Vastaus #1 : 05.09.06 - klo:22.16 »
Joo, mä taas tunnustan olevani sekakäyttäjä... Kirjoittelen tässä SUSElla  ::)  - dualbootti Debianin ::) kanssa. Läppärissä sentään on Ubuntu. P100:ssa taas NetBSD ainakin tällä hetkellä, voi kyllä vaihtua FreeDOSsiin joku päivä.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: Pienen luuskauksen jälkeen...
« Vastaus #2 : 05.09.06 - klo:22.40 »
Minä taas tunnustan kirjoittavani tätä Windows 98SE "käyttöjärjestelmästä" käsin.  :o
Jos se nyt yhtään syntiäni lieventäisi niin selaimena on Operan "uudempi kuin uusin" -versio, ja palomuurikin juuri päivitetty, samoin virustorjunta.

Linuxin äänimaailmasta en tiedä mitään, mutta jos sitä ohelmaa ei tuolla ole, niin sitten sitä ei ole missään: http://linux-sound.org/
Ja tuossa on kai kaikki mölyvärkit yhdellä sivulla: http://linux-sound.org/one-page.html

Sieltä etsien ja sitten tarkastaen sattuisiko deb-pakettia löytymään Ubuntun tai Debianin kirjastoista, tai jostakin muualta.

Jos ärpeeämmiä puskee silmille, niin niitä voi yrittää alien:in avustuksella taivuttaa Debian-kelvollisiksi, tai jopa
kääntää lähdekoodista toimivaksi ohjelmaksi, siis ellei muuten saa haluamaansa asennettua.


Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

moonstone

  • Vieras
Re: Pienen luuskauksen jälkeen...
« Vastaus #3 : 06.09.06 - klo:09.11 »
Eli jotain Magix music maker tyylistä.En tiedä miksi sellaista kutsutaan.

Miten teet musiikkia?

Itse teen niin, että rummut tehdään hydrogen ohjelmalla. Kitara nauhoitetaan audacityllä ja lopuksi liitetään ardour raituriin ja masteroidaan jamin ohjelmalla.

Kurkkaa tänne http://ubuntustudio.com/wiki/index.php/Welcome%2C_Musicians%21

Tosin helpoimmalla ja matalemmalla latenssilla pääsee jos käyttää demudi tai rehmudi distroja http://www.agnula.org/

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Pienen luuskauksen jälkeen...
« Vastaus #4 : 06.09.06 - klo:11.51 »
Itse teen niin, että rummut tehdään hydrogen ohjelmalla. Kitara nauhoitetaan audacityllä ja lopuksi liitetään ardour raituriin ja masteroidaan jamin ohjelmalla.

oletkos muuten kokeillut audacityn sijaan rezoundia? sinulla on varmaan jack konffattuna kun ardouriakin käytät ja rezound osaa käyttää sitä tarvittaessa hyväkseen (ja tietty pari muutakin temppua jota audacity ei osaa). tosin pelkkä nauhoittaminen taitaa olla niin triviaali toimenpide, että siihen riittää melkein mikä softa tahansa(?).
Janne

moonstone

  • Vieras
Re: Pienen luuskauksen jälkeen...
« Vastaus #5 : 06.09.06 - klo:14.38 »
oletkos muuten kokeillut audacityn sijaan rezoundia? sinulla on varmaan jack konffattuna kun ardouriakin käytät ja rezound osaa käyttää sitä tarvittaessa hyväkseen (ja tietty pari muutakin temppua jota audacity ei osaa). tosin pelkkä nauhoittaminen taitaa olla niin triviaali toimenpide, että siihen riittää melkein mikä softa tahansa(?).

Olen minä siitä kuvia katsellut. Voisihan sitä tosiaan yrittää. Itselläni on niin surkea vahvistin, että äänen käsitteleminen olisi vaan plussaa.. Enimmäkseen olen nykyään käyttänyt vaan normalisointia :)

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Pienen luuskauksen jälkeen...
« Vastaus #6 : 06.09.06 - klo:16.30 »
Minä taas tunnustan kirjoittavani tätä Windows 98SE "käyttöjärjestelmästä" käsin.  :o
Jos se nyt yhtään syntiäni lieventäisi niin selaimena on Operan "uudempi kuin uusin" -versio, ja palomuurikin juuri päivitetty, samoin virustorjunta.

Linuxin äänimaailmasta en tiedä mitään, mutta jos sitä ohelmaa ei tuolla ole, niin sitten sitä ei ole missään: http://linux-sound.org/
Ja tuossa on kai kaikki mölyvärkit yhdellä sivulla: http://linux-sound.org/one-page.html

Sieltä etsien ja sitten tarkastaen sattuisiko deb-pakettia löytymään Ubuntun tai Debianin kirjastoista, tai jostakin muualta.

Jos ärpeeämmiä puskee silmille, niin niitä voi yrittää alien:in avustuksella taivuttaa Debian-kelvollisiksi, tai jopa
kääntää lähdekoodista toimivaksi ohjelmaksi, siis ellei muuten saa haluamaansa asennettua.



Hyi sinnuu Raimo  :D

Linux user # 406601

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: Pienen luuskauksen jälkeen...
« Vastaus #7 : 06.09.06 - klo:16.46 »
Hyi sinnuu Raimo  :D
Heh, no sittemmin olen kyllä parantanut tapani, ja Ubuntusta tulee tämäkin viesti.
Valitettavasti vain joutuu käytännön pakosta ajoittain tuon W98SE koneenkin käynnistämään.

Nyt pitäisi "uskaltaa" muuttaa hiukan Linux-koneen yhden levyn osiointia,
että saapa nähdä joutuuko sitä sen jälkeen sitten enemmältikin käyttämään
tuota oksettavaa Windows-matolaatikkoa. Hope not! :)
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Pienen luuskauksen jälkeen...
« Vastaus #8 : 08.09.06 - klo:18.06 »
Liitytään nyt itsekkin sitten tunnustajien kerhoon. Olin nimitäin "jo" pari kk. ilman toosaa, mutta tätä kirjoitetaan taasen XP:stä. Tosin on tähän syynsäkkin, nimittäin uusi läppäri nyt käytössä. Ubuntu tähänkin kyllä lopulta päätyy, mutta ajatuksissa ollut että antaisi edgyn hieman kypsyä ja iskisi sen sisään. Aika sitten näyttäne jääkö XP rinnalle joihinkin tarkotuksiin mikäli en saa toimimaan kaikkea ubuntun alla. :)
Linux: Be root
Windows: Reboot