Kirjoittaja Aihe: VPN mitä se on ja miten käyttää?  (Luettu 32971 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #40 : 10.02.19 - klo:23.14 »
Tuli vaihtelun vuoksi otettua NordVPN käyttöön tänään. Pari-kolme vuotta oli AirVPN, josta ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Jossain kohtaa oli asennusongelmia Ubuntussa, koska se muistaakseni tipautti tuen pois GDebiltä, jota AirVPN tarvitsi, mutta muuten oli vakaata kyytiä. Nopeudetkin hyviä. Archissa on toiminut myös hyvin.

No, on tämä Nord 3 vuoden diilillä aika paljon halvempi ainakin, 2,99$/kk (n. 2,6€). ALV taitaa tosin tulla vielä päälle... Kuukauden sisään on peruutettava, sen jälkeen on pallo jalassa 3v.

Helppo on käytellä, vaikka komentoriviltä ajetaankin.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #41 : 11.02.19 - klo:10.39 »
Tuli vaihtelun vuoksi otettua NordVPN käyttöön tänään. Pari-kolme vuotta oli AirVPN, josta ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Jossain kohtaa oli asennusongelmia Ubuntussa, koska se muistaakseni tipautti tuen pois GDebiltä, jota AirVPN tarvitsi, mutta muuten oli vakaata kyytiä. Nopeudetkin hyviä. Archissa on toiminut myös hyvin.

No, on tämä Nord 3 vuoden diilillä aika paljon halvempi ainakin, 2,99$/kk (n. 2,6€). ALV taitaa tosin tulla vielä päälle... Kuukauden sisään on peruutettava, sen jälkeen on pallo jalassa 3v.

Helppo on käytellä, vaikka komentoriviltä ajetaankin.

Valitset maaksi USA ostaessa, niin ei mene alveja.

Tuolla linkillä 1kk extraa.

https://nordvpn.com/fi/youtube/

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #42 : 11.02.19 - klo:11.20 »
Tuli vaihtelun vuoksi otettua NordVPN käyttöön tänään. Pari-kolme vuotta oli AirVPN, josta ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Jossain kohtaa oli asennusongelmia Ubuntussa, koska se muistaakseni tipautti tuen pois GDebiltä, jota AirVPN tarvitsi, mutta muuten oli vakaata kyytiä. Nopeudetkin hyviä. Archissa on toiminut myös hyvin.

No, on tämä Nord 3 vuoden diilillä aika paljon halvempi ainakin, 2,99$/kk (n. 2,6€). ALV taitaa tosin tulla vielä päälle... Kuukauden sisään on peruutettava, sen jälkeen on pallo jalassa 3v.

Helppo on käytellä, vaikka komentoriviltä ajetaankin.

Valitset maaksi USA ostaessa, niin ei mene alveja.

Jep, tuo vinkki löytyikin kun guuglailin. Ehkä vähän erikoista, että softasta on makseltava ALVeja, vaikka sen EU:n ulkopuolelta ostaakin. No, joku pykälätekninen homma lienee kyseessä...

ainateme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #43 : 07.11.19 - klo:17.32 »
Tuli vaihtelun vuoksi otettua NordVPN käyttöön tänään. Pari-kolme vuotta oli AirVPN, josta ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Jossain kohtaa oli asennusongelmia Ubuntussa, koska se muistaakseni tipautti tuen pois GDebiltä, jota AirVPN tarvitsi, mutta muuten oli vakaata kyytiä. Nopeudetkin hyviä. Archissa on toiminut myös hyvin.

No, on tämä Nord 3 vuoden diilillä aika paljon halvempi ainakin, 2,99$/kk (n. 2,6€). ALV taitaa tosin tulla vielä päälle... Kuukauden sisään on peruutettava, sen jälkeen on pallo jalassa 3v.

Helppo on käytellä, vaikka komentoriviltä ajetaankin.
Tämä on vielä suht tuoretta uutista, että tiedoksi tännekin, että NordVPN:llä oli aika iso tietovuoto yhdellä Suomen tietopankeista äskettäin (https://techcrunch.com/2019/10/21/nordvpn-confirms-it-was-hacked/), jonka huomaamisessa on mennyt ilmeisesti aika pitkäänkin. Varmaan aika ikävä kolaus, kun ovat hakeneet kovaa näkyvyyttä esim. Youtubettaijien kautta. Itse hoksasin CyberGhostin ja ZenMaten, molemmat istuu Linuxiin, ja oon ollu tyytyväinen. ZenMate on mielestäni nopeampi, mutta vähemmän servuja, Cyberissa on taas enemmän valinnanvaraa servuissa, mutta yhteydet ainakin Zeniin verrattuna on hitaammat. Eli molemmilla on puolensa ja parilla eurolla lähtee pidemmät diilit.

Muokkaus (Tomin): Poistettu mainoslinkki.
« Viimeksi muokattu: 18.02.20 - klo:19.44 kirjoittanut Tomin »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #44 : 07.11.19 - klo:21.11 »
...tietovuoto yhdellä Suomen tietopankeista äskettäin (https://techcrunch.com/2019/10/21/nordvpn-confirms-it-was-hacked/)

Joo, näin pääsi käymään, luin asiasta joku aika sitten. No, systeemit lienee korjattu, joten nyt tietoturva on luultavasti parempi kuin kilpailijoilla. Näin ainakin haluan uskoa, koska olen vielä yli 2v heidän asiakkaansa. :P

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #45 : 07.11.19 - klo:21.56 »
Mistään VPN palvelusta ei voi olla varma, että millä tasolla turvallisuus on ja seuraako joku liikennettä. NorVPN on halpa ja sillä voi joitain palveluita käyttää, mutta en sitä kyllä jatkuvasti päällä pitäisi.

Ukic11

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #46 : 01.12.19 - klo:12.21 »
Itse heivasin juuri NordVPN:n pois tuon hakkerointitapauksen vuoksi. (Poistettu mainos)  arvostelusta löytyy aika hyvin tietoa noista salausominaisuuksista eri VPN-palveluiden osalta. Itse päädyin ottamaan ExpressVPN:n vaikka hieman tyyris onkin.


EDIT: Modeaattori poisti mainoksen.
« Viimeksi muokattu: 03.12.19 - klo:11.50 kirjoittanut Hajakenttä »

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #47 : 01.12.19 - klo:16.29 »
Itse heivasin juuri NordVPN:n pois tuon hakkerointitapauksen vuoksi. (Poistettu mainos) arvostelusta löytyy aika hyvin tietoa noista salausominaisuuksista eri VPN-palveluiden osalta. Itse päädyin ottamaan ExpressVPN:n vaikka hieman tyyris onkin.

ExpressVPN on saanut alkunsa hong kongissa ja on mahdollisesti kiinan kommaripuolueen hallussa vaikka muuta väittävät. Itse en moista vakoiluohjelmaa käyttäisi. NordVPN on hankkiutumassa vuokraservereistä eroon ja ehkä ottaneet opikseen tuosta hakkeroinnista.

Itse pysyttelen toistaiseksi NordVPN:n asiakkaana. Eniten ärsyttää tuo aggressiivinen markkinointi joka paikassa.

Taitaa olla tuo vpnpalvelu.fi myös nordvpn:n mainossivusto.
« Viimeksi muokattu: 03.12.19 - klo:11.51 kirjoittanut Hajakenttä »

Leko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 329
    • Profiili
    • taistop.kapsi.fi
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #48 : 05.12.19 - klo:16.04 »
Sellainen kokemus on, että ei ainakaan yle Areena uskonut minua suomalaiseksi, kun expressvpn:nnällä maalasin itseni suomalaiseksi Virossa ollessani. Sain käsityksen, ettei systeemi ole varmasti toimiva. Saattaa olla toisilla toisia kokemuksia.

Towas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #49 : 08.12.20 - klo:10.17 »
Tuli vaihtelun vuoksi otettua NordVPN käyttöön tänään. Pari-kolme vuotta oli AirVPN, josta ei ole juurikaan pahaa sanottavaa. Jossain kohtaa oli asennusongelmia Ubuntussa, koska se muistaakseni tipautti tuen pois GDebiltä, jota AirVPN tarvitsi, mutta muuten oli vakaata kyytiä. Nopeudetkin hyviä. Archissa on toiminut myös hyvin.

No, on tämä Nord 3 vuoden diilillä aika paljon halvempi ainakin, 2,99$/kk (n. 2,6€). ALV taitaa tosin tulla vielä päälle... Kuukauden sisään on peruutettava, sen jälkeen on pallo jalassa 3v.

Helppo on käytellä, vaikka komentoriviltä ajetaankin.
Tämä on vielä suht tuoretta uutista, että tiedoksi tännekin, että NordVPN:llä oli aika iso tietovuoto yhdellä Suomen tietopankeista äskettäin (https://techcrunch.com/2019/10/21/nordvpn-confirms-it-was-hacked/), jonka huomaamisessa on mennyt ilmeisesti aika pitkäänkin. Varmaan aika ikävä kolaus, kun ovat hakeneet kovaa näkyvyyttä esim. Youtubettaijien kautta. Itse hoksasin CyberGhostin ja ZenMaten, molemmat istuu Linuxiin, ja oon ollu tyytyväinen. ZenMate on mielestäni nopeampi, mutta vähemmän servuja, Cyberissa on taas enemmän valinnanvaraa servuissa, mutta yhteydet ainakin Zeniin verrattuna on hitaammat. Eli molemmilla on puolensa ja parilla eurolla lähtee pidemmät diilit.

Itse vaihdoin Nordin tuohon PIA:an, sillä on myös Linuxille oma erillinen sovellus, ja palvelimia on ihan riittävästi saatavilla, ja yritys keskittynyt paremmin käyttäjien yksityisyyteen.

pinux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: VPN mitä se on ja miten käyttää?
« Vastaus #50 : 10.12.20 - klo:22.34 »
Itse vaihdoin Nordin tuohon PIA:an, sillä on myös Linuxille oma erillinen sovellus, ja palvelimia on ihan riittävästi saatavilla, ja yritys keskittynyt paremmin käyttäjien yksityisyyteen.

Mihin perustat väitteesi paremmuudesta, vai loitko tilin vain mainostaaksesi palvelua?