Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 16.10 Yakkety Yak  (Luettu 41009 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Ubuntu 16.10 Yakkety Yak
« Vastaus #20 : 05.10.16 - klo:17.24 »
Kun klikkaa kokeilua seuraa siis musta ruutu.

Miten kauan odotit? Olen nimittäin viime aikoina huomannut, että livetila käynnistyy erittäin hitaasti. En nyt aikaa ole ottanut, mutta luokkaa pari minuuttia tjs.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Ubuntu 16.10 Yakkety Yak
« Vastaus #21 : 05.10.16 - klo:18.24 »
Esimerkiksi openSUSEssa live-levyltä ei kannata asentaa vaan asennukseen tarkoitetut levykut on erikseen ja kooltaan yli 4Gt ja ilman kokeilumahdollisuutta (Gnome ja KDE on samassa, valitaan asennuksen aikana).
SuSen asennusmedian koko on ollut minulle kynnys kokeilla sitä. Netin kautta asennettaessa median koko on pieni.
Tumbleweed oli minulla kokeilussa ja asensin netin kautta.

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Ubuntu 16.10 Yakkety Yak
« Vastaus #22 : 05.10.16 - klo:18.35 »
Kun klikkaa kokeilua seuraa siis musta ruutu.

Miten kauan odotit? Olen nimittäin viime aikoina huomannut, että livetila käynnistyy erittäin hitaasti. En nyt aikaa ole ottanut, mutta luokkaa pari minuuttia tjs.

Tämä ratkaisi, kiitos !

Piti odotella se 5 minuuttia katsellen mustaa ruutua, sitten yhtäkkiä olinkin työpöydällä.
Ei tosin enää kannata asentaa tuota kun virallinen julkaisu on ihan kohta.
Numbat

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1061
    • Profiili
Vs: Ubuntu 16.10 Yakkety Yak
« Vastaus #23 : 05.10.16 - klo:19.01 »
Mitä uutta (hyödyllistä) Unity 8 tuo?

Artikkeli aiheesta: http://www.techrepublic.com/article/10-things-you-need-to-know-about-ubuntu-unity-8/
Kiitos, tuo selvensi melkoisesti. Aika sitten näyttää ne itselle hyödylliset muutokset.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Ubuntu 16.10 Yakkety Yak
« Vastaus #24 : 05.10.16 - klo:23.00 »
Toki niinkin voi joskus käydä, mutta monilta osin live-/kokeilutilan toimivuus tai toimimattomuus korreloi varsin hyvin asennetun järjestelmän toiminnan kanssa. Ubuntun käyttöä harkitsevalle kokeilu on helppo tapa tutustua järjestelmään ilman suurempia toimenpiteitä. Usein porukka asentelee Windows-koneisiinsa Linux-jakeluja hetken mielijohteesta kevyin valmisteluin ja sitten ollaan boottiongelmaisen koneen kanssa sormi suussa.
Riippuu täysin koneesta. Yleensä sekä kokeilutilassa oleva Ubuntu että kiintolevylle asennettu Ubuntu toimivat  molemmat hyvin, mutta toisissa koneissa kokeilutilan toimivuus ei välttämättä tarkoita, että itse käyttöjärjestelmä edes suostuisi käynnistymään kiintolevyltä, vaikka se toimisikin normaalisti kokeilutilassa. Esimerkiksi epästandardin UEFI-toteutuksen omaava Lenovo Ideapad S205 -minikannettava jää usein Ubuntu-sukuisissa jakeluissa 64-bittisellä käyttöjärjestelmällä boot-looppiin joko Grubin kohdalla tai jo ennen sitä. Kyseisessä koneessa ei ole toki koskaan ollut Windowsia, eikä muitakaan Microsoftin tuotteita.