Kirjoittaja Aihe: (Ratkaistu) Mikälisäosa puuttuu Firefx 44.0.2,  (Luettu 10686 kertaa)

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/10/karjalan-maisemia-ennen-sotia. Ei anna mitään virheilmoitusta, vaan jääruutu mustaksi. Chrome näyttää mukisematta ja on Firefox ennen viimeisiä päivityksiä näyttänyt?

Tämä on nyt sitten sellainen asia, että en tiedä mitä tapahtui? En ole tehnyt mitään säätöjä, ja lähti nyt toimimaan?
« Viimeksi muokattu: 03.03.16 - klo:18.09 kirjoittanut malmilandia »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Kokeile ladata sivu uudestaan. Vaikuttaa vanhalta Areenan/Flash Player 11:n bugilta, jossa soitin ei aina käynnisty ensimmäisellä yrityksellä.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Mielenkiintoinen pätkä. Näkyi hyvin. Alustana ei kuitenkaan Ubuntu ja
selain ff 38.6. Hieman vanha kun pankki valittaa...

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Kokeile ladata sivu uudestaan. Vaikuttaa vanhalta Areenan/Flash Player 11:n bugilta, jossa soitin ei aina käynnisty ensimmäisellä yrityksellä.

Ei käynnisty, olen nyt kokeillut noilla flasplayereillä

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Ei käynnisty, olen nyt kokeillut noilla flasplayereillä

Nuo ovat lisäosia (addons). Eivät vaikuta Areenan videoiden toimintaan. Flash Player näkyy liitännäisissä (plugins), sivulla about:plugins

Lainaus
Shockwave Flash

    Tiedosto: libflashplayer.so
    Polku: /usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so
    Versio: 11.2.202.569
    Tila: Käytössä
    Shockwave Flash 11.2 r202

juyli

  • Vieras
Chrome näyttää mukisematta ja on Firefox ennen viimeisiä päivityksiä näyttänyt?
Miksi et siis katsoisi ko. videoita Google-Chromella, jos ne kerran sillä toimivat?
Itse ongelma liittynee jakeluversioosi ja Firefox-selaimeen asentamiesi "kaikkea kivaa" -projektiin, jotka lienevät jo osin rikkoneet toimivan jakelun tai FF-selaimen.
Voisit kokeilla selaimen toimivuutta luomalla uuden käyttäjän, ja testata toimisiko sillä haluamasi videot.
Mutta parasta olisi asentaa koko Ubuntu uudelleen (viimeistään huhtikuussa 2016), jolloin omat virittelysi ei ole ehtinyt rikkoa toimivaa Ubuntu-jakelua.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Itse ongelma liittynee jakeluversioosi ja Firefox-selaimeen asentamiesi "kaikkea kivaa" -projektiin, jotka lienevät jo osin rikkoneet toimivan jakelun tai FF-selaimen.
Voisit kokeilla selaimen toimivuutta luomalla uuden käyttäjän, ja testata toimisiko sillä haluamasi videot.
Mutta parasta olisi asentaa koko Ubuntu uudelleen (viimeistään huhtikuussa 2016), jolloin omat virittelysi ei ole ehtinyt rikkoa toimivaa Ubuntu-jakelua.
Tai sitten voi poistaa Firefoxin asetukset. Itse en kaipaa mitään lisäosia. adobe-flash (11.2.202.569) on asennettu.

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Chrome näyttää mukisematta ja on Firefox ennen viimeisiä päivityksiä näyttänyt?
Miksi et siis katsoisi ko. videoita Google-Chromella, jos ne kerran sillä toimivat?
Itse ongelma liittynee jakeluversioosi ja Firefox-selaimeen asentamiesi "kaikkea kivaa" -projektiin, jotka lienevät jo osin rikkoneet toimivan jakelun tai FF-selaimen.
Voisit kokeilla selaimen toimivuutta luomalla uuden käyttäjän, ja testata toimisiko sillä haluamasi videot.
Mutta parasta olisi asentaa koko Ubuntu uudelleen (viimeistään huhtikuussa 2016), jolloin omat virittelysi ei ole ehtinyt rikkoa toimivaa Ubuntu-jakelua.

Jos Silverlight on kaikkea kivaa, niin aika tiukka on kantasi? Nuo videot toimi ennen viimeisiä päivityksiä, joita Kubunttuun tuli

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Jos Silverlight on kaikkea kivaa, niin aika tiukka on kantasi? Nuo videot toimi ennen viimeisiä päivityksiä, joita Kubunttuun tuli

Pipelight ei ole kaikkein vakain palikka, ja jos olet asentanut sen kautta myös Flashin, Pipelightin päivittymisongelmat voivat aiheuttaa Ylen videoihin.

Mitä liitännäisiä about:plugins -sivulla näkyy?

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Koodia: [Valitse]
OpenH264 Video Codecin on toimittanut Cisco Systems, Inc.

    Tiedosto: 1.5.3
    Polku: /home/malmilandia/.mozilla/firefox/s6wgxqx6.default-1455959924518/gmp-gmpopenh264/1.5.3
    Versio: 1.5.3
    Tila: Käytössä
    Mozilla asensi tämän liitännäisen automaattisesti WebRTC-rajapinnan määritelmän mukaisesti ja jotta WebRTC puhelut olisivat mahdollisia laitteisiin, jotka vaativat H.264-videokodekin. Lue lisää kodekin toteutustavasta ja tarkastele lähdekoodia osoitteesta http://www.openh264.org/.

MIME-tyyppi Kuvaus Päätteet
DjView-4.10

    Tiedosto: nsdejavu.so
    Polku: /usr/lib/mozilla/plugins/nsdejavu.so
    Versio:
    Tila: Käytössä
    This is the DjView-4.10 version of the DjVu plugin. See DjVuLibre .

MIME-tyyppi Kuvaus Päätteet
image/x-djvu DjVu File djvu,djv
image/x.djvu DjVu File
image/djvu DjVu File
image/x-dejavu DjVu File
image/x-iw44 DjVu File
image/vnd.djvu DjVu File
Shockwave Flash

    Tiedosto: libflashplayer.so
    Polku: /usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so
    Versio: 11.2.202.569
    Tila: Käytössä
    Shockwave Flash 11.2 r202

MIME-tyyppi Kuvaus Päätteet
application/x-shockwave-flash Shockwave Flash swf
application/futuresplash FutureSplash Player spl
Silverlight Plug-In

    Tiedosto: libpipelight-silverlight5.0.so
    Polku: /usr/lib/pipelight/libpipelight-silverlight5.0.so
    Versio: 5.1.30214.0
    Tila: Käytössä
    5.1.30214.0

MIME-tyyppi Kuvaus Päätteet
application/x-silverlight npctrl scr
application/x-silverlight-2
Unity Player

    Tiedosto: libpipelight-unity3d.so
    Polku: /usr/lib/pipelight/libpipelight-unity3d.so
    Versio: 5.3.2.31412
    Tila: Käytössä
    Unity Player 5.3.2f1

MIME-tyyppi Kuvaus Päätteet
application/vnd.unity Unity Player datafile unity3d
Widevine Media Optimizer

    Tiedosto: libpipelight-widevine.so
    Polku: /usr/lib/pipelight/libpipelight-widevine.so
    Versio: 6.0.0.12442
    Tila: Käytössä
    WidevineMediaOptimizer

MIME-tyyppi Kuvaus Päätteet
application/x-widevinemediaoptimizer Widevine Technologies, Inc. Digital Rights Management and Video Optimizatio wvm

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Näyttää olevan OK.

Toimivatko Areenan kautta käynnistetyt videot kuitenkin normaalisti, ja ongelma koskee vain tällaista muualle upotettua sisältöä?
« Viimeksi muokattu: 03.03.16 - klo:13.20 kirjoittanut nm »

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Näyttää olevan OK. Toimiiko Areena kuitenkin normaalisti?

Tulee yhä edelleen musta ruutu. Alkoi tuossa oliko se nyt maanantaina vai tiistain päivityksen yhteydessä, jonka Kubuntu teki, enkä nyt keksi mitä pirua sen kanssa pitäisi tehdä. Näen kyllä nuo videot Chromilla, olen vain äimän käkenä, kun en itse tehnyt mitään muutoksia koneelle?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Toimiiko mikään Flashia käyttävä videosivusto? Ruutu.fi?

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Toimiiko mikään Flashia käyttävä videosivusto? Ruutu.fi?

Toimii

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Väliin tuo Firefox on itsellänikin harrastanut samanhenkistä oireilua. Viime viikolla ei tahtonut Youtube näkyä, jäi vain lataamaan ja lataamaan jne.. Mielikuvaksi tullut, että selaimen laatu on pudonnut voimakkaasti.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Sellainen olo tässä alkaa olemaan. Ja myös se pikkuisen harmittaa, että ensimmäisenä tulee syyttävä sormi, että mitä taas olet touhunnut? En todellakaan touhu mitään erikoista tämän kanssa, kun se toimii, mutta päivityksiä olen uskaltanut ottaa vastaan, nyt alkaa näyttämään, ettei niitäkään kannattaisi ottaa, kun näin käy?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Minulla on toiminut kuten ennenkin. Ei ihmeempiä ongelmia.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Väliin tuo Firefox on itsellänikin harrastanut samanhenkistä oireilua. Viime viikolla ei tahtonut Youtube näkyä, jäi vain lataamaan ja lataamaan jne.. Mielikuvaksi tullut, että selaimen laatu on pudonnut voimakkaasti.
Itse olen käyttänyt Firefoxia vuosikausia, enkä menisi haukkumaan yhden sivun takia. Youtube ja muut videopalvelut
eivät ole itselleni tärkeitä. Selaimella voi tehdä jo melkein kaiken ja se tekee ne melko monimutkaisiksi. Ei pitäisi antaa
Googlelle liikaa valtaa. Vaikka Googlen selaimella onnistuu moni asia, mikä ei onnistu muilla pitää muistaa se kaupallinen puoli.

juyli

  • Vieras
Vaikka Googlen selaimella onnistuu moni asia, mikä ei onnistu muilla pitää muistaa se kaupallinen puoli.
En nyt erityisesti Google-Chromea suosi, mutta ehkäpä se on pienempi paha kuin asentaa Linux-ympäristöön MS:n SilverLight:ia.
Minulle Firefox on kelvannut aina Phoenix/Firebird-selaimesta lähtien.
https://en.wikipedia.org/wiki/Firefox#Branding_and_visual_identity


malmilandia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 380
  • Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska
    • Profiili
    • Malmilandia
Vaikka Googlen selaimella onnistuu moni asia, mikä ei onnistu muilla pitää muistaa se kaupallinen puoli.
En nyt erityisesti Google-Chromea suosi, mutta ehkäpä se on pienempi paha kuin asentaa Linux-ympäristöön MS:n SilverLight:ia.
Minulle Firefox on kelvannut aina Phoenix/Firebird-selaimesta lähtien.
https://en.wikipedia.org/wiki/Firefox#Branding_and_visual_identity

Minulle kelpaa ihan mikä tahansa, kun siinä on suomenkielen oikoluku.