Kirjoittaja Aihe: Python & PIP & Twisted -> Fail  (Luettu 4292 kertaa)

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Python & PIP & Twisted -> Fail
« : 10.02.16 - klo:16.19 »
Moro,

Ehkä joku täällä tietää mikä mättää. Mä olen Googlannut ja pari iltaa paininut tän ongelman kanssa, mutta mitään ei ole väärin, homma ei vaan toimi. Tai sitten jotain ihan triviaalia on väärin, mutta mä en vaan tiedä mitä.

1) Ubuntu 14.04 64 bit server
2) Python 2.7.11 asennettu
3) PIP asennettu
4) PIP toimii ja on asentanut about 20 muuta kirjastoa
5) PIP ei löydä Twisted:iä ja paria muuta kirjastoa. - Miksi? Ei voi ymmärtää.

Virheilmoitus:
Koodia: [Valitse]
No matching distribution found for Twisted==14.0.2
Jos joku guru tietää tähän triviaalin off the shelf vastauksen, niin arvostettaisiin ihan suunnattomasti. Todnäk kyseessä on vaan joku typerä fail jota en ole tajunnut. Eikä sitä ole (normaaliin tapaan) dokumentoitu kovin näkyvästi tai sitten olen etsinyt jollain väärillä hakutermeillä.

Ai miksi Python pitäisi päivittää? No taas siksi että pynacl sanoo että Python 2.7.6 on auttomattomasti rikki ssl/tls asioissa, eikä sitä pidä käyttää sen kanssa.

Terveisin,
Sami

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Python & PIP & Twisted -> Fail
« Vastaus #1 : 10.02.16 - klo:16.51 »
5) PIP ei löydä Twisted:iä ja paria muuta kirjastoa. - Miksi? Ei voi ymmärtää.

Virheilmoitus:
Koodia: [Valitse]
No matching distribution found for Twisted==14.0.2

Mitä sanoo:

Koodia: [Valitse]
pip install -vvv Twisted=14.0.2

Ai miksi Python pitäisi päivittää? No taas siksi että pynacl sanoo että Python 2.7.6 on auttomattomasti rikki ssl/tls asioissa, eikä sitä pidä käyttää sen kanssa.

Missä se sanoo niin, tai miten ongelma ilmenee? Minulla ainakin PyNaCl:n omat testit menevät läpi Python 2.7.6:lla.

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: Python & PIP & Twisted -> Fail
« Vastaus #2 : 10.02.16 - klo:18.36 »
Joo -vvv tripla v siis jeesasi vaikka siitä tulikin melkoisen muhkea logi. Siitähän se lähti purkautumaan. Eli eli twistedin sourcet löytyi, mutta ne oli .tar.bz2 paketissa ja se johti niiden skippaamiseen ei tuetun pakkauksen takia. No miksi näin? Koska bzip2 kirjasto taas ei ollut mukana pythonissa koska libbz2-dev puuttui ja tätähän tää riippuvuusviidakko on. Sitten löytyi vielä muutama muukin kirjasto joka puuttui, mm, libsqlite3-dev tms. Mutta noi oli äkkiä ratkaistu kun sai ton isoimman ongelman pois päiväjärjestyksestä. En myöskään tiennyt että libsodiumin kääntämisen ja asentamisen jälkeen pitäisi aja ldconfig, se tuotti hetkenpään vaivaa, mutta ratkesi sillä. Nyt on testiympäristössä all good, katotaan saanko tänään myös serveri(t) päivitettyä ilman että tulee ammuttua itseään pahasti jalkaan.



 - Kiitokset oikein hyvästä ja pätevästä vinkistä.

Kyllä, vanhemman pynacl:in testit menee läpi, kun versio päivitettiin niin siitä tää ketjureaktio lähti liikkeelle. Mun omaan koodiin käytän aina uusinta Python 3.X sarjalaista, mutta tää on viritys jota en ole itse kirjoittanut.

Edit, lisätty tiedoksi: pynacl==1.0.1 käytössä siis.
« Viimeksi muokattu: 10.02.16 - klo:18.57 kirjoittanut Sami Lehtinen »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Python & PIP & Twisted -> Fail
« Vastaus #3 : 10.02.16 - klo:19.07 »
Kyllä, vanhemman pynacl:in testit menee läpi, kun versio päivitettiin niin siitä tää ketjureaktio lähti liikkeelle. Mun omaan koodiin käytän aina uusinta Python 3.X sarjalaista, mutta tää on viritys jota en ole itse kirjoittanut.

Edit, lisätty tiedoksi: pynacl==1.0.1 käytössä siis.

En näe siinä mitään ongelmaa:

Koodia: [Valitse]
nm@s4:~/Lataukset/pynacl-1.0.1$ py.test-2.7
============================= test session starts ==============================
platform linux2 -- Python 2.7.6, pytest-2.8.3, py-1.4.31, pluggy-0.3.1
rootdir: /home/nm/Lataukset/pynacl-1.0.1, inifile:
collected 2099 items

tests/test_bindings.py .........
tests/test_box.py ..........
tests/test_encoding.py ......
tests/test_hash.py ........
tests/test_secret.py .......
tests/test_signing.py ........................................................................[...]
tests/test_utils.py ..

========================= 2099 passed in 3.56 seconds ==========================
« Viimeksi muokattu: 10.02.16 - klo:19.12 kirjoittanut nm »

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: Python & PIP & Twisted -> Fail
« Vastaus #4 : 10.02.16 - klo:20.04 »
Yep, ei se sitä käytännössä riko, mutta antaa varoituksen siitä että alusta ei ole turvallinen:

insecureplatformwarning

Liittyy mm, siihen käsittääkseni että tarvittavia tietoja turvalliseen SSL kommunikointiin ei ole saatavissa. Voi liittyä myös moniin muihin kirjastoihin, joita varmaan voisi päivitellä. Mutta yleisin suositus näytti olevan pythonin päivittäminen. Eli tuohon liittyy myös urllib3 jne. Jos pelkkää kryptoa käyttää tuosta kirjastosta, niin sitten tuskin on mitään ongelmia, kuten juuri osoititkin sillä että testit meni läpi.

Mutta nyt sain sekä staging & serveri puolen pyörimään, joten nyt on monta muuta juttua fiksattavaksi. Mutta tämä päivityssavotta meni nyt läpi. (phew!)

Edit: Tulipahan tuossa vielä serverillä UCS2 / UCS4 konfilkti eikä toiminut, piti vielä kääntää kerran systeemit. Jännä juttu että toimi stagingissa muttei tuotannossa. Alustoissahan ei ole eroja ei, paitsi että on... Sekin vielä.
« Viimeksi muokattu: 10.02.16 - klo:20.22 kirjoittanut Sami Lehtinen »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Python & PIP & Twisted -> Fail
« Vastaus #5 : 10.02.16 - klo:20.23 »
Yep, ei se sitä käytännössä riko, mutta antaa varoituksen siitä että alusta ei ole turvallinen:

insecureplatformwarning

Liittyy mm, siihen käsittääkseni että tarvittavia tietoja turvalliseen SSL kommunikointii ei ole saatavissa. Voi liittyä myös moniin muihin kirjastoihin, joita varmaan voisi päivitellä. Mutta yleisin suositus näytti olevan pythonin päivittäminen. Eli tuohon liittyy myös urllib3 jne. Jos pelkkää kryptoa käyttää tuosta kirjastosta, niin sitten tuskin on mitään ongelmia, kuten juuri osoititkin sillä että testit meni läpi.

urllib3:n tapauksessa ongelman voi ratkaista asentamalla requests-paketin security-extrat: http://stackoverflow.com/a/29202163
« Viimeksi muokattu: 10.02.16 - klo:20.26 kirjoittanut nm »