Kirjoittaja Aihe: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]  (Luettu 49996 kertaa)

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #60 : 25.02.16 - klo:00.35 »
Olen yleensä käyttänyt noita Calf-plugineja, kun ovat ilmaisia ja monilta osin hyviäkin. Muistaakseni olen asentanut KXStudion paketit Ubuntuun, ja AVLinuxissa kai oli omatekoiset paketit niistä? Näkyy tulleen pari uutta efektiäkin sitten viime näkemän. Itse olen käyttänyt eniten Monosynthiä, Filteriä ja Vintage Delayta. http://calf-studio-gear.org/#plugins
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #61 : 25.02.16 - klo:12.10 »
Kylläpä kuulosti hyvältä noi Calfin ääninäytteet!!! Hmmm, no nythän tää rupes kiinnostamaan jo aika paljon kokonaisuudessaan.

ELI:
- Tartteisin rumpukoneen demotuksia varten. Noi Calf-sivuston rumpunäytteet kuulosti varsin ok-tasoiselta demohommiin, tarkoitus kuitennii siinä vaiheessa vaan saada oma idea esiteltäväks bändiläisille jakoon.
- Jonniimoinen kitaramallinnus kaikenlaisine herkkuineen, siis delay, särö yms namit. Myös jonniimoinen bassomallinnus ois plussaa.
- Keskitason eli välttävän laadun syntikka tms kiipparistisofta, sekin vain melodioiden kokeiluun jne kun lauluja ei vielä raakademoissa oo. Mulla on tommonen usb-midi -kiippari, sillä oon nakutellu typerät ideat talteen.

Noilla pääsisin demohommissa siihen pisteeseen ettei tartteis ees buutata winukan puolelle! :)

Eli jos herroilla ois tähän antaa hyvää visiota ja vinkkiä niin I'm all ears, ois varsin mukavaa jos kaiken sais tehtyä ubuntun puolella. Aika nihkeästi oisin siirtymässä AVLinux tms jakelun kokonaisvaltaiseen käyttöön, tää ubuntu on mulle niin tutuks tullu etten oikein muuta halua käyttää. Eli xrun-politiikkaa en välttämättä saa optimaaliselle tasolle mutta jos sais välttävän demostudion rakenneltua softamaailmaan ja sillä jopa sais jotain tehtyäkin niin ois aika hieno jutska. Jeh!
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

koivukoski1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 727
    • Profiili
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #62 : 25.02.16 - klo:15.31 »
Kitaraan ehk' Guitarix, on Marsuu, Twinii, Mesaa... voi vaihtaa kaappeja&kaiuttimia,
putket voi vaihtaa, voi saataa putkia risoiksi ja vaarin. Monia-alue saroja, convoluutio efekteja,
feedback......komeilla guilla.
Rumpukone oisko Hydrogen, voi ladata haluamasi samplet.
Rumakokki toimii Winella.
Heikki varmaan tietaa paremmin nuo midit.

-Koivukoski1

koivukoski1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 727
    • Profiili
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #63 : 25.02.16 - klo:19.57 »
Kokeilin vielä kuinka pienillä puskureilla vanha läppäri( satellite pro / centrino 2 prossu) käynnistää jackin?
0,2ms näkyy kuvassa, kuormaa se tekee.


Edit: ei kuva näy? Yritin kaapata työpöydän. Mutta 0,2ms se oli.

-Koivukoski1
« Viimeksi muokattu: 25.02.16 - klo:20.32 kirjoittanut koivukoski1 »

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #64 : 26.02.16 - klo:01.37 »
Hydrogen on erinomainen rumpukone pelkiltään, mutta sen käyttäminen Ardourin kanssa on ollut mielestäni epävakaata. Hydrogenhan ei ole plugin, vaan erillinen ohjelma, joka pitää erikseen reitittää. Toki, jos haluat avata erikseen Hydrogenin ja reitittää Ardourista sinne midit joka kerta kun avaat session niin go for it... Hydro on kyllä ylivoimainen, jos haluaa tehdä rumpulooppeja ja tallentaa niitä wav-tiedostoiksi.

Paras idea varmaan olisi juuri tuo, mitä Calfin demosivuilla käytetään, eli Calf fluidsynth-plugin, johon lataa hyviä rumpusoundfontteja. En äkkiä osaa sanoa, mistä rumpusoundfontteja löytyisi, mutta arvatenkin google-haulla löytää nopeasti ainakin jotain.
Toinen vaihtoehto voisi olla Rui Nuno Capelan sampleri samplv1, johon saa omia rumpusampleja ehkä sisään? Capelalla on myös rumpukone nimeltä drumkv1, jota varmaan kannattaa testata. Linuxissa on ollut aiemmin pulaa hyvistä rumpukoneplugineista.

Guitarixia on kitaristit kehuneet. Toinen vaihtoehtohan on Rakarrack. Ei niin laadukas vissiin, koska ei muistaakseni ole vahvistinmallinnoksia, mutta itse tykkäsin käyttää syntikoiden kanssa.

Jos helppoja synia kaipaa, niin esim. Calf FluidSynthiin voit ladata soundfontteja, joilla saa ihan hyvää mididemoa aikaiseksi. FluidR3-soundfontti on esimerkiksi täydellinen General Midi -soundibankki, jossa on toistasataa soitinääntä. Jotkut, esim. jouset, ovat oikein pätevän kuuloisia. Löytyy paketista fluid-soundfont-gm.
Lisää soundfontteja, mm. avoimen koodin sinfoniaorkesterin, voi ladata helposti täältä: https://musescore.org/en/handbook/soundfont

Jos sitten haluaa "oikeita" synia eikä soundfont/samplerihommaa, niin:
Calfin paketissa on mukana pari syntikkaa, joista tuo Monosynth on itse asiassa aika mukava, ja Organ ihan jees myös. MDA:lla on hyvä piano, nimeltä mda-epiano. Löytyy paketista mda-lv2. Samasta paketista löytyy myös jonkinlaiset FM- ja analogisynat, nimeltään DX10 ja JX10. En muista, olenko niitä käyttänyt. Jos Farfisa-tyyppinen urku kiinnostaa, kannattaa asentaa paketti foo-yc20. On muuten kotimaista tekoa kyseinen syna. Perinteinen helppo syna on myös amsynth, jolla saa kaikenlaisia analogivinkunoita aikaiseksi. Ei ehkä huippulaadukas, mutta kelpaa ja suht helppokäyttöinen. Löytyy paketista amsynth. Siitä pitäisi olla myös LV2-pluginversio.

Ylipäätään kannattaa kaikkia linux-plugareita testata LV2-formaatissa, koska ne toimivat Ardourissa hyvin, ja sisältävät graafisen käyttöliittymän. Vanha LADSPA-formaattikin toimii ongelmitta, mutta plugarit eivät varsinaisesti kannusta luovuuteen. Poikkeuksena tosin Barry's Satan Maximizer, jota suosittelen erittäin lämpimästi, koska sillä saa kaikkeen lisää säröä. Sehän kai on musiikin tarkoitus. Kyseinen plugin on Steve Harrisin tekoa, ja löytyy paketista swh-plugins – yhdessä noin 20 muun pluginin kanssa.

Itse päädyin kyllä Ardour-kaudellani käyttämään Calf-plugineita tosi runsaasti, koska ne oli niin hyviä ja kattavia. Olivat myös vakaita ja hyvännäköisiä, joten miksi ei? Suosittelen siis aloittamaan niistä.

===

Syntikoista mun ylivoimainen suosikki muuten on ZynAddSubFx tai sen rinnakkaisversio Yoshimi. Ne kuitenkin on ehkä enemmän luokkaa "avaruusalus" kuin "keskitaso". Jos synteesi kiinnostaa, on kyseisessä laitteessa tutkittavaa seuraavan vuosikymmenen ajaksi. Soundi on erinomainen, eikä muita synia tarvitse kokeilla. Yoshimia/Zynia ei ladata Ardourin sisälle, vaan käytetään erikseen, ja äänet reititetään edestakaisin. Tehokkaaseen käyttöön kannattaa ottaa mukaan sessionhallinta - mikä taas vaatii lisää asentelua ja konffailua.

Olen tehnyt Linux-wikiin listauksen hyvistä plugineista. Kannattaa uskoa ennemmin sitä, kuin hajanaista muistiani. Esim. rumpukoneeksi siellä tarjotaan Fablaa: https://www.linux.fi/wiki/Efekti-_ja_instrumenttipluginit#Hyvi.C3.A4_plugineja . Se ei kylläkään ole Ubuntun pakettivarastoissa suoraan.

Aika nopeasti huomaat varmaankin, että Ubuntun repoista ei kaikkia mielenkiintoisia soittimia löydy. Kannattaa harkita asentavansa KXStudion pakettivaraston, joka toimii Ubussa, ja josta löytyy monia hyviä softia. Itse käytän Ubuntu 14.04-asennusta, jonka päällä on KXStudio-paketit. Varoitan kuitenkin, että jos järjestelmä on viritetty kuntoon, voi olla parempi ottaa siitä varmuuskopiot ennenkuin testaa tätä. Omissa kokeiluissani Ardour ei ole toiminut hyvin KXStudion kanssa, koska KXStudio käyttää Jackin 2-versiota. 1-versiolla Ardour toimii paljon vakaammin ja paremmin.

KXStudion plugin-valikoima on kuitenkin hyvä, ja yleensä myös ajantasainen: http://kxstudio.linuxaudio.org/Repositories:Plugins
« Viimeksi muokattu: 26.02.16 - klo:01.46 kirjoittanut Heikki Ketoharju »
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #65 : 26.02.16 - klo:11.05 »
Kiitti, arvostettavaa vastaustyyliä! Onko näin että Cadencen myötä tuleva Jack on mallia 2? Mulla on KXStudion repot ubuntussa, eli sieltä oon otellu noi sydeemit. Ardour vaikuttaa "periaatteessa" varsin oivalta vaihtoehdolta demotteluun, mutta se pitäis saada mahd A) vakaaksi B) "helpoksi" ja C) nopeaksi. On täysin ymmärrettävää että winukan ja linuxin puolella asiat ovat toimintaperiaatteiltaan hieman erilaisia, workflow ei voi olla ihan sama. Mulla on winukalla käytössä noin 600€:n softat, pääosin Superior Drummer+Komplete 6+Reaper ja parit halvat-mutta-hyvät pikkuplugarit. Oon tehny templaten jonka avaan Reaperin aukaistuani ja about 5 sekunnin päästä mulla on kaikki käytössäni - rumpukone johon heittelen vaan midi-klippejä (saan moneen tyyliin kompit nopeasti kasaan) ja sitpä onkii jo basson+kitaran vuoro, ne on Guitar Rigin kautta. Sit kiippareiden vuoro joka on kans yhden napin päässä, heittää kanavan rec-tilaan niin pääsee suoraan soittamaan synasta soundeja.

Jos tällaisen workflown saisi rakenneltua esim Ardourin ympärille niin olisi aika fantsua. Olikohan AV Linuxin sivuilla (vai KXStudion, can't remember) mainintaa/esimerkki miten semmoinen onkin linuxin puolella mahdollista!? Taidan kuitennii odotella AV Linuxin seuraavan eli uuden version ilmestymistä ja tekis mieli ihan kokeilla sitä..
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

koivukoski1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 727
    • Profiili
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #66 : 26.02.16 - klo:20.02 »
Uhapolle vielä.
Onko etc/modprobe.d/alsa-base.conf:a audio laitteesi index=0.
Index=0 laite saa 1 prioriteetin ko. laitteista.

-Koivukoski1

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #67 : 27.02.16 - klo:01.35 »
Kyllä, Candencen mukana tulee Jack2. Cadence-paketti on mielestäni erinomainen noin muuten, ja  sitä kautta löytyy noihin esittämiisi kysymyksiin mielestäni ratkaisuja. Mikäli tuota Jack2-asiaa ei olisi, suosittelisin painokkaasti ja liki ehdottomasti käyttämään Cadencea ja kumppaneita, koska se on vaan ylivoimaisesti pisimmälle viety ja helppokäyttöisin softa koko Linux-studion hallintaan, mitä olen koskaan kokeilut. Siinä on oikeasti mielestäni tehoa ja voimaa, ja joka kerta tulee hyvä mieli sitä käyttäessä: mihin kaikkeen kone pystyykään...

Olen itse esim tehnyt Bitwig Studion ja Claudian kanssa reititystemplaten, jonka avulla starttaan studion, ja Bitwig + Yoshimi sekä käynnistyvät että reitittyvät toisiinsa automaattisesti. Se vaati sekä Claudiaan erillisen studion luomista että Bitwigiin template-pohjan rakentamista. Koska Bitwigissä ei ole tukea varsinaiselle sessionhallinnalle, joudun aina lataamaan biisit erikseen sekä Bitwigiin että Yoshimiin, samoin tallennus molemmissa erikseen. Jos BW lisää tuen sessionhallinnalle, onnistuu myös tallentaminen yhdellä napin painalluksella.

Mutta sinun setuppiisi:

Ardourissa voit tehdä ihan normaalin templaten, jossa voit luoda raitoja, pistää niihin efektejä ym. Se on helppoa, ja säästää jo itsessään paljon aikaa. Itse tein sellaisen käytettyäni Ardouria viitisen vuotta, ja kirosin hölmöyttäni, etten jo aiemmin ollut moista älynnyt.

Jos ei käytä Cadencea vaan tuota QJackCtl:ää eli Jack Controlia, Jackin reititykset voi automatisoida Patchbayn avulla niin, että kun softat on käynnistänyt käsipelissä, ne reitittyvät aina automaattisesti samalla tavalla. Olen itse kokenut kaikissa tapauksissa tällaisen vakioreitityksen järkeväksi tavaksi: aina samat kanavat samoista softista/äänilähteistä toisiin. Linux.fi-wikiin kirjoittelin Patchbaysta ohjeet: https://www.linux.fi/wiki/JACK_Audio_Connection_Kit#Patchbay

Tuollainen automaattiset reititykset + Ardour-template ratkaisee ainakin omasta mielestäni jo aika paljon säätötarvetta. Jos haluaa vielä järeämpää, niin sitten pitää ottaa tosiaan jokin sessionhallinta käyttöön: https://www.linux.fi/wiki/Sessionhallintaty%C3%B6kalut
Dave Phillipsin artikkeli sessionhallinnasta kolmen vuoden takaa: http://lwn.net/Articles/533594/

Sun tapauksessa kannattaa varmastikin aloittaa Ardourin asetusten säätämisellä. Ylipäätään Ardourin vakaus ja toimivuus on varmaan avainkysymys: jos sen saa pelaamaan luotettavasti, voi ympärille rakentaa solidin setin. Kannustan hakemaan asetuksia, joilla softat ei kaadu suunnilleen ikinä. Linuxissa sellainen on mahdollista, kun järjestelmä toimii hyvin, ja softat on valittu huolella (eikä konetta kuormita liikaa).

EDIT:
Pitää vielä selventää. Eli Jack1:n ja Jack2:n ero on se, että Jack2:sta voi ohjata tavallaan "etänä" dbusin kautta. Siksi jotkut sessionhallintatyökalut vaatii Jack 2:n. Jos sulla on Ardour-pohjainen setup, kannattaa käyttää Jack1:stä, ja etsiä jokin sellainen sessionhallinta, joka ei vaadi Jack2:sta. NSM eli Non Session Manager on ainakin Ardourissa tuettuna.

Jos kuitenkin pärjäät ilman sessionhallintaa, pelkästään Ardouriin tallentamalla plugineja, on se ehkä vielä helpompi ja parempi systeemi.
« Viimeksi muokattu: 27.02.16 - klo:22.41 kirjoittanut Heikki Ketoharju »
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #68 : 28.02.16 - klo:16.14 »
En oo pariin päivään asiaan paneutunu, mut pitääpäs taas lähipäivinä asiaan ottautua. Tuossa osui sivusilmään että Reaper 64bit ja wine64 ei oo mikään optimaalinen pari.. Oon hieman muitakii DAW-vaihtoehtoja tsekkaillu (Traction, Bitwig) mutta joko GUI ei miellytä tai muuten vaan ei oo oikein intuitiivistä meininkiä niissä. Ardourissa on kans jotain semmoista mikä ei oikein tunnu "oikealta", tai muuten vaan "kodillisen" lämpimältä. Johtuu varmaan siitä että Reaperin käyttöliittymä on niin tuttu kun about 10 vuotta pelkästään sitä oon käyttäny..
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #69 : 28.02.16 - klo:19.23 »
Itse oon nyt pari vuotta ollut Bitwigin käyttäjä. Oma tekemiseni on lähinnä midieditointia – ääntä en äänitä käytännössä lainkaan. Midieditointiin Bitwigissä on mielestäni erinomaiset työkalut, ja ohjelma on myös sangen vakaa. Myönnän, että ennen Bitwigiä olin vuosia tuuliajolla, kun mikään midieditori ei tuntunut olevan FL Studio 5:n veroinen. En tosin ollut ainoa, vaan hyvin monet muut ovat sanoneet samaa FL Studion midieditoinnin ylivoimaisuudesta. Näin niihin softiin vain tottuu...
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #70 : 28.02.16 - klo:19.47 »
Bitwig kyllä kiinnostaa jollain kierolla tapaa. Toi säveltäminen/ideointi kun on jotennii "erilaista" tehdä eri ohjelmalla, siks kiinnostais toi Bitwigin maailma. Ja sitä kun on kehuttu niin paljon, Gearslutzissa tosi paljon positiivista kommenttia siitä. Ja just vakautta korostaavat. Kokeilen lähipäivinä sitä huolellisemmin ja varsinnii midihommia ajatellen, ainoa miinus tietennii toi hinta..
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

koivukoski1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 727
    • Profiili
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #71 : 01.03.16 - klo:11.55 »
Kokeilin usb audiota, joku terratec.
Ei ko. laite ollut rt audioon kykeneva. Firewirella noin 8 kertaa pienemmat puskurit.
Uusi Ardour/alsa/jack ei edes antanut kovin pienia period lukuja.
Vaihtelivat hieman eri booteilla.
Jack1 antoi saataa xruneille...

-Koivukoski1

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #72 : 03.03.16 - klo:00.18 »
Itse taas tulin epäileväiseksi ja miettiväiseksi, että mahtoikohan Cadence sittenkään vaatia Jack 2:sta? Claudia ainakin vaatii, ja itse sitä käyttäessäni joudun Jack2:lla ajelemaan. Jos Cadence toimii myös Jack 1:llä, eikä vaadi korvaamaan sitä Jack2:lla, suosittelen kokeilemaan. Voisin tarkistaakin lähiaikoina kun tuonne KXStudio-järjestelmän puolelle boottaan, että kuinka ehdoton tuo Jack2-kytkös oli.
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #73 : 05.03.16 - klo:00.41 »
Tänään ollu hieman tuotteliaampi päivä, kuus biisiä (introja lähinnä..) lähti tulille. Kyllä se vaan toi Reaper on niin mutkaton ja bueno, tuttu ja turvallinen. Kunhan vaan sais täysin xrunittomaks niin oispa elämä heleppoo! :)
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #74 : 06.03.16 - klo:09.36 »
Taitaa Cedence ja Jack2 olla aika vahvassa liitossa keskenään?
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #75 : 06.03.16 - klo:22.00 »
Taitaa Cedence ja Jack2 olla aika vahvassa liitossa keskenään?
Ilmeisesti tarkistit asian? Näin alunperin ajattelin, ja varmaan asia pitää paikkansa. Jack 2:sta voi hallita etänä, ja varmaankin on niin että osa Cadencen toiminnoista sitä vaatii.
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #76 : 07.03.16 - klo:18.17 »
Itseasiassa en tarkistanut vaikka hieman googlettelinkin asiaa, huomasin vaan sun postauksen (Cadence+JACK2) tuolla "Äänen kuuluminen useammasta äänilähteestä"-keskustelussa..
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

koivukoski1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 727
    • Profiili
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #77 : 08.03.16 - klo:15.16 »
Jack2 kykenee esim. smp:n. Mutta jack1 voi olla parempi vanhemmilla (1-2 ydin)koneilla.
Tuolta lisää : https://github.com/jackaudio/jackaudio.github.com/wiki

-Koivukoski1

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #78 : 08.03.16 - klo:15.38 »
Mulla on "päämylly" neliprossuinen, ei tarvetta kevyemmälle JACK:ille siis.
Koodia: [Valitse]
jackd --version
Koodia: [Valitse]
jackdmp 1.9.11
Copyright 2001-2005 Paul Davis and others.
Copyright 2004-2015 Grame.
jackdmp comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY
This is free software, and you are welcome to redistribute it
under certain conditions; see the file COPYING for details
no message buffer overruns
no message buffer overruns
no message buffer overruns
jackdmp version 1.9.11 tmpdir /dev/shm protocol 8
Cadence on pirun kätsä, sitä mieluusti käyttäisin. Jotennii mä oon hylkäämässä sitä Ardourin valjastamista demokäyttöön, tai sen ympärille rakentamista. Ihan mieluusti kokeilen sitä AV Linuxia sit kun seuraava versio tulee, siihen mennessä pärjään varmaannii ihan näin ton Reaperin kanssa vaikkei toimikaan "ihan täydellisesti". Ehkä pärjään :)
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Wine+Reaper+EMU 0404 USB [RATKAISTU]
« Vastaus #79 : 10.03.16 - klo:22.06 »
Toi Jack 2 ei tosiaan toimi Ardourin kanssa kunnolla. Esim. exporttaaminen ei toiminut muistaakseni ollenkaan, ja muita aika showstopper-ongelmia ilmeni. Siksi en tuolla toisessa topikissa aloittelijalle asiaa mutkistanut, vaan totesin ykskantaan, että Ardour + Cadence voi olla hankala yhdistelmä. Kuten oikeasti voikin. Jos toi toimii hyvin Reaperin kanssa, käytä ihmeessä. Itse en enää Cadencesta vaihda pois, ellei välttämättä tarvitse. Pitäisi joskus testata tuo Jack 1 -asia.

Voisi kyllä joskus pyytää Cadencen/KXStudion kehittäjä FalkTX:ltä, että nuo muutamat Cadencessa olevat huippuominaisuudet irrotettaisiin erillisiksi toiminnoiksi. Tai sitten vaan lisättäis Cadenceen edes puolinainen tuki Jack 1:lle.
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org