Latenssi on siellä 4,5ms tienoilla, juu. En oo nyt vielä penkittäny kuormakestävyyttä xrunien suhteen kun on menny koko aika systeemistä nauttiessa ja uusia biisejä demotessa
Mulla ei oo nyt plugareina oikeastaan mitään, linuxin Reaper toimii tällä hetkellä vain sisäänrakennetuilla plugareilla ja niillä pärjään demotuksessa varsin hyvin. Tai no on mulla ulkopuolisia käytössä, tällä hetkellä demoan näin:
- Laitan reaperiin kaks raitaa recille, toiseen menee stereona sähkörumpujen audioulostulo ja toiseen menee sähkörumpujen midi output. Kun en oo rumpali niin se rumpuilu on aika hirveetä mutta menee pikaisissa demotuksissa, tarkoitus jossain vaiheessa sit saada se midi outputin matsku quantisoitua silleen että sais suht järkevää matskua ja sit tuuppaisin midin sampleriin. Tällä hetkellä menee Jackin kautta Hydrogeniin ja siitä takaisin Reaperiin, on vaan niin kökön kuuloinen toi Hydrogen (tällä hetkellä Big Mono-setti) että miltei mieluummin kuuntelen tota omaa soittoa sähkörumpujen audioulostulosta. Mutta, work in progress
- Bassoon ja kitaroille oon tehny suht monipuoliset presetit Guitarixiin, siitä menee sit Jackin kautta Reaperiin suoraan raidalle "printattuna" matsku. Toimii hyvin, vielä tutustumista Guitarixin rokkisoundeihin (vaikka oon kitaristi niin en käytä ikinä säröä keikoilla) mutta on kyllä ilmaiseks ohjelmaks ihan järjettömän hyvä
- Koskettimet menee melkein samalla periaatteella kuin sähkörummut
- Laulu ja akustiset kitarat sit mikin/mikkien kautta suoraan Reaperiin ja jälkikäsittely siellä
Oon asentanu Calfin plugarit ja ne vaikuttaa todella laadukkailta, ainakin silmäkarkillisesti. En oo sen enempää vielä testannu "tositoimissa", plus Reaper kun ei vielä plugareita ymmärrä niin en oo Jackin kautta niitä "kerennyt" kokeilemaan. Mutta hyvältä rupee näyttämään linuxin audiomaailma, vielä kun julkaisisivat virallisen ja pääporttauksia (Win&Mac) noudattavan (täysin sama siis) Reaperin plugaritukineen yms niin uujeah..
Käytän nyt vain Cadencea ja Claudiaa, toimii. Ainoa että äsken kokeilin muuttaa latenssia 64->32 sampleen niin ei pysynyt 32:ssa vaan pomppas takaisin 64:ään? Ehkä en jotain osaa tai tajua mutta 64samples/4,5ms on jo varsin miellyttävä latenssi touhuta mitä tahansa. 44100hz, aina, muita taajuuksia ei tuu käytettyä.
Mulla on vaan yks firewirerauta ja se on M-Audion ProFire 2626. Koneessa on VIA:n piirillä oleva firewire ja se toimii windowsin puolellakin varsin hienosti. Mulla oli tuossa koneessa joskus hackintosh niin siinäkin toimi toi rauta, siis fw-kortti ja äänikortti.
BIOSia en oo säätäny aikoihin kun kone on toiminu niin hyvin, ehkä pata-toiminnon vois ottaa pois päältä kun se on samassa irq:ssa kuin firewire ja ei oo oikeestaan ikinä käyttöä sille patan jutuille.