Mulla on sekä BQ Aquaris 4.5 että Meizu. Tai BQ on nykyään pojan käytössä ja itselläni Meizu leluna/kakkospuhelimena. Molemmat ovat melko hitaahkoja toiminnaltaan, vaikka tuossa Meizussa on aika tehokas prossu. Viime- tai toissa viikolla tuli Ubuntu-päivitys viimeksi, olisiko ollut jo kolmas. Sovellukset päivittyvät melko taajaan, mutta sovellustarjonta on hiukan kehnohkoa IMHO. En ole asennellut siihen paljoa mitään. Mulla ei ole Google-tiliä enkä ole facebookissakaan, joten niiden toiminnasta en osaa sanoa mitään. En käytä myöskään Whatsuppia. Telegram toimii ok, samoin kuin Flickrin kuvien uppaus manuaalisesti, tosin sekin softa on vielä melko askeettinen. Fitbit-tilinkin tuohon voisi syöttää, mulla ei tosin ole moista aktiivisuusranneketta. Ehkä hankin ihan uteliaisuuttani sellaisen. Dekko lienee toimivin ei-google -sähköpostiohjelma tuohon. Viimeksi kun koitin sitä pari kuukautta sitten, se ei vielä osannut hakea taustalla uusia viestejä.
Olen jostain ymmärtänyt että nyt loppukesästä/syksyllä Ubuntu Touchiin tulisi isompi päivitys, joka myllää alustan enemmältikin uusiksi. (Voi olla että olen ymmärtänyt/muistan väärinkin.) Ajattelin kuitenkin odotella sitä päivitystä ennen kuin olen tuosta mitään erikoisempaa mieltä. Meizun rauta on hyvää, mutta onhan se käyttis vielä melko raskaan kehityksen alla.