Kirjoittaja Aihe: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.  (Luettu 68545 kertaa)

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Panssaroitu Jalkaväki.
« Vastaus #20 : 25.08.15 - klo:17.46 »
Nonni,

Nyt on sitten sivusto saavuttanut graafisesti pelattavan rajan, niiltä peleiltä osin, jotka ovat valmiina.

Minulla on 11 peliä, nyt valmiina.

Alan nyt sitten ilmeisesti laittamaan näitä linja rutiineja valmiiksi, minä laitan nämä kaksinpelit, nyt heti, ja sitten tallenne pelit alku vuodesta 2016 taikka alku talvesta, marras- joulukuu.

Mutta, jee jee, nyt ovat sitten grafiikat valmista linjoille.

Täällä voi käydä katsomassa, pelit toimivat yhdellä päätteellä, lisään siis, nyt heti tästä päivästä lähtein koodia linja peleille, niin, päästään linjapelaamaan kavereita vastaan.

Tässä tämän päivän rakennelmat - http://www.lautapelisivusto.com

:)

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Panssaroitu Jalkaväki.
« Vastaus #21 : 20.09.15 - klo:07.54 »
Hajauttamista,

Sivustoni on päätynä jo joskus tähän 2009 - 2011, varmaankin, puhuttuun ratkaisuun, että hajauttaa eri tyylin pelit toisistaansa.

Tässä on sivuston shakki, tammi, mylly, reversi, jne.. - http://www.lautapelisivusto.com

Tässä on sivuston pilotit pelit, ilmojein pilotit ja meteori pilotit - http://www.hannunpilotit.com

Tässä on sitten jatkossa, jo varmaankin, nämä minun kuulut sotalautapelini - http://www.urossaro.com

Sivustot aikoo julkaista 0 - 3+ lautapeliä joka vuosi tästä eteenpäin, viime vuonna 2014 tuli 10 peliä, ja tänä vuonna on jo yksi lautapeli linjoille asettuna.

Alan siirtämään pelejä paikalleensa, ihan nyt ensi viikosta, ja samalla mietin jo ekojen linja pelien kytkemistä, jätkänshakki, reversi, tammi, shakki, mylly, omat pelit sitten taas vähän myöhemmin.

:)

Jatkan PJ pelin kehittelyä, kun linjat on valmista klassikko laudoilleni.

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Panssaroitu Jalkaväki.
« Vastaus #22 : 08.10.15 - klo:11.57 »
Hei,

Minulla on tässä hieman mietteitä, omasta kokemuksesta.

Minulla on tämä minun lautapelisivusto rakentumassa, minulla on kaikenlaista vaihetta ollut kun olen sivua rakentana.

Olen tällä hetkellä aika onnellinen, koska sivuston grafiikka on nyt sitten ilmeisesti hyvä tasolla ja valmista, en tällä kertaa lähtenyt yrittämään maailman parasta, vaan jätin ison varan ja paljon grafiikkaa varalla mikä on parempaa mitä tämä minun oma valinta nyt, AOv1.00+ shakki napit olivat yritystä tehdä parempaa, mitä muilla, mutta, en tällä kertaa AOv4.00+ kanssa, enää pitänyt ajatuksesta tehdä yritystä parhaasta laudasta, jätin monta nappi grafiikkaa, joka olisi ollut parempi, minä tein nappi grafiikan joka on sitten ok taikka ihan hyvä vaan, vaikka en lähtenyt kilpailemaan, niin, luotan että napit kestävät aikaa ihan hyvin ja ovat pelattavia vielä ensi vuosinakin.

Minulla on tässä nyt siis, tilanne että on aika laittaa viimeinkin nämä linjat, minä tässä varmaankin tällä viikolla laitan kirjautumisen.

Tämä kirjautuminen on oikeastaan ainoa vaihe, mikä tässä enää puuttuu pelaamiseen, kun sitten näitä linja rutiineja kirjaan ja kun ne valmistuu, niin, sehän sitten tarkoittaa että pelejäni voi pelata linjalla muita vastaan.

Tämä on minulle uusi kokemus ja uusi vaihe elämässäni, minulle tulee netti sivu jossa ihmiset voivat pelata ja viettää aikaa, taikka vain käydä katselemassa mitä minulla sivustoillani onkaan.

Toivon että elämän vaiheestani tulee miellyttävä ja että kaikki toimii ja onnistuu "hyvin", en toivo maailman parasta kokemusta, enkä tarjota ihmisille heidän omia unelmiaansa, tämä on minun oma unelmani, tehdä nämä nuoruus ja lapsuus vuosien laudat linjalle, minulla on ollut todella hauskaa rakennella niitä, työvuosina, niin, työpaikoillani kuin vapaa aikanani, ne ovat aina olleet taustalla mietteissä ja harkinnassa.

Ja nyt sitten viimein 2015 - 2016 - 2017 - 2018 ovat kaikki nuoruus vuosien laudat varmaankin pelattavissa, myös muitten tietokoneissakin.

Minä toivotan onnea itselleni kun nyt sitten lähden kirjaamaan näitä linja rutiineja ja valmistun ekan pelin jätkänshakki linja testeihin.

Kiitos teille tästä foorumista, minulla alkaa uusi vaihe elämässä, harraste ja opiskelu live ja tallenne online pelattavan sivuston ylläpitäjänä,

Linkki - http://www.lautapelisivusto.com

Tässä valmiit grafiikat - http://www.bittipankki000.fi/videot/videogif_029.gif

--

Kiitos,

Hannu Särö.
« Viimeksi muokattu: 08.10.15 - klo:16.26 kirjoittanut Don Särö »

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Panssaroitu Jalkaväki.
« Vastaus #23 : 01.11.15 - klo:03.58 »
Hei taas,

Minulla on yhä tämä linja pelien kytkeminen kesken, minulla ei oikeastaan mitään syytä enää tällä hetkellä ole miksi en ole jo kytkenä näitä linjoja, kenteis voisi tehdä suur siivouksen asunnossa ensin, on siten kaikki hienosti, ja jokin kakku tarjoilu kavereille.

Mutta, on myös tämä että tämä sitten on sitä yllä pitoa ja pelien kehittelyjä tästä eteenpäin, jotenka lepään hyvin ja syön hyvin ja mietin tarkkaan eri tilanteita mitä voi tulla vastaan, mukavasti taikka ei mukavasti tilanteita.

Minulla on tässä nämä noin 10 perus lautaa tulossa linjoille ensin, sitten tulee varmaankin "Ilmojein pilotit 1917" ja "Meteori pilotit 2312", tämän jälkeen olin miettinyt "Panssaroitu jalkaväki" peliäni, mutta PJ on aika monimutkainen peli, jotenka mietin sittenkin että laitan nämä minulle itselleni tärkeimmät pelit ihan ensin, annan peli suunnittelun sitten laimentua niistä.

Mutta, mietin että laitan tämän IP1917 ja MP2312 pelin jälkeen, sitten kaikkein, omasta mietteistä, kivoimmat sotapelini, "Heidän kunniansa päivät" ja "Suuret taistelut - 2MS".

Nämä molemmat ovat tosi nopeita koodata ja ne saan varmaankin pelattavaan kuntoon, kahden kolmen illan istujaisilla, niitten eri peli skenarioitten tasaamiseen sitten varmaankin menee aikaa jonkin verran, jotenka en uskalla luvata, kun tässä nyt kuitenkin on ihan ekat pelit jotka ovat tämän tyylistä, niin, että kuinka kauan lopulliseen valmiiseen peliin menee, mutta, demot tulee varmaankin ihan nopeasti molemmista sotapeleistäni.

:) :) :)

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Panssaroitu Jalkaväki.
« Vastaus #24 : 21.11.15 - klo:03.31 »
Sivustojeni pelien kulku,

Hei, minulla on tässä nämä perus laudat odottamassa linja kytkentää, en ihan vielä laita niitä linjoille, minä odotan jotakin sopivaa päivämäärää taikka jotain tollasta.

Täytyy myös katsella että asunto on hienosti siivottu ja järjestelty kun kytken ja hyvin ruokailtu ja urheiltu, kaikki sitten menee smooth.

Minulla nämä perus laudat, tulevat tänä vuonna, nyt, sitten online tilasta live tilaan, minä mahdollisesti, myös, tallenne tilan, kytken käymään samalla, mutta, ainakin tämä live tila sitten kytkeytyy nyt lähi aikoina viimein.

Minä en tässä näistä peruslaudoista sen enempää mieti, ne ovat jokaiselle tuttuja varmaan ja ennestäänkin, uusia pelaajia toki aina on.

--

Minä sitten ensi vuodesta, mietin seuraavat -

Ilmojein pilotit 1917.
Meteori pilotit 2312.
Panssaroitu jalkaväki.
Suuret taistelut, 2MS.
Heidän kunniansa päivät.

Minä varmaankin ainakin 2 noista kytken live tilaan, sitten ensi vuonna, mutta, jännää on kuinka nopeata on sitten tämä lautapelaamisten suunnittelu, minä hieman epäilen, että, ainakin nuo pilotit pelit valmistuvat ihan muutamain viikon aikana, minähän olen luvanna 0 - 3+ peliä joka vuosi tästä eteenpäin, mutta, pilottien jälkeen jää vielä rutkasti vuotta jäljelle, täytyy sitten tarkkaan valita ja katsella mitenkä loppuvuosi puolisko 2016, sitten taas kuluukaan, mahdollisesti pelejä tulee sitten ensi vuonna 3 - 5, kun olin luvannut tuon 0 - 3+.

"Heidän kunniansa päivät" ja "panssaroitu jalkaväki" ovat neliö pelejä ja "suuret taistelut, 2MS" on hexagon peli.

En sitten tiedä onko virhe tehdä omasta mielestä parhaat pelit ihan ekaksi, jokaisella omat peli makunsa tietenkin on.

Mutta, saas nähä mitenkä tästä nämä perus laudat, nyt sitten lähtee linjoille.

Nähdään kohta linja pelien merkeissä.

:)

--


HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #25 : 04.01.16 - klo:10.39 »
AOv4.16,

Uusin AsiakasOhjelma on esittelyssä, nyt tästä päivästä lähtein sivustoillani.

Tämä AOv4.16, on tämä vuoden 2016 julkaisu, se on 4. uudelleen kirjoitus ja piirtäminen kaikista koodeista ja grafiikasta, sekä siinä on 16 valmista peliä taikka demoa yhteensä, tästä tämä versio numero AOv4.16.

--

AO sisältää, tämän vuoden projektiin -

Peruslaudat. ( Shakit, Tammet, jne ). Live pelit nyt tammikuusta lähtein.
Ilmojein pilotit 1917. Live pelit nyt Peruslautojen jälkeen.
Ilmojein pilotit II, zeppeliinit ja tankit. Tämä siirtyy kuluvan vuoden aikana kehittelyyn ja liveen.
Meteori pilotit 2312. Tämä siirtyy kuluvan vuoden aikana kehittelyyn ja liveen.
Panssaroitu jalkaväki. Tämä siirtyy kuluvan vuoden aikana kehittelyyn ja liveen.
Heidän kunniansa päivät. Tämä siirtyy kuluvan vuoden aikana kehittelyyn ja liveen.
Suuret taistelut, 2MS. Tämä siirtyy kuluvan vuoden aikana kehittelyyn ja liveen.

Nuo olisi nyt tämän kuluvan vuoden aikana tarkoitus, jotenkin saada toimimaan livenä ja osin tallenteina, mahdollisesti 1 tai 2 peliä jää sitten vielä osin ensi vuoteen.

Muistutan sitten taas, että, kyseessä on Hannun nuoruus vuosien lautoja, eli näitä vuosien 1984 - 95 lautoja, eli, ne eivät vielä tuolloin olleet kovinkaan monimutkaisia valmistaa taikka esitellä peli valmiiksi.

Kivaa lauta odottelua.

:)

--
« Viimeksi muokattu: 04.01.16 - klo:10.47 kirjoittanut HannuTapio »

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 643
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #26 : 09.01.16 - klo:10.09 »
Jännittävä tuo sinun versionhallintajärjestelmä. Eli jos oikein ymmärsin niin tasonumero voi olla uudemmassa versiossa myös pienempi?
Minkä laisia etuja saavutat käyttämälläsi järjestelmällä?
Luoko se  ohjelmistollesi vakaamman kehityksen kuin jo käytössä olevat järjestelmät?
Ihan uteliaisuuttani:
Onko Ilmojein Pilotit (Ilmojen Pilotit) jokin tavaramerkki vai miksi se on kirjoitettu väärin?

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #27 : 10.01.16 - klo:15.53 »
@jtkone
Minulla on kevyt harraste jenga mukana peli ja domain nimissä ja muutenkin koko touhussa, en halua vielä ihan täysin virallista super hienoa kaupallista ideaa tehdä, harrastan alkuun ja katson sitten myöhemmin, kun kehityn, ryhdynkö kansalliseksi lauta taitailijaksi, eli tarjoan lautaa koko suomen alueelle, silti tämä on vielä tänään, muutaman foorumin juttua vaan.

AOv4.00+,

Minulla on ollut miettimistä, millä tavalla nämä pelaajat ja pelit toisilleen yhdistän sivustollani,

Olen päätynä seuraavaan -

Minulla on harmaa musta kuvio ruutu jossa kirjautua nimellään.

Tästä seuraa alkuintron ruudunpäivitys testi, josta mennään valinta sivulle, josta valitaan peli.

Kun peli on latautunut, voi valita pelaako demo pelin yhdellä päätteellä, taikka sitten online live pelin jotakin toista tietokonetta vastaan.

Kun valikoi demo pelin yhdellä päätteellä, niin, pääsee heti pelaamaan, jos valikoi online live pelin, niin, tulee valikko jossa on 16 - 32 main slottia, en tosin ihan vielä tässä tarkkaan tiedä kuinka monta main slottia laitan julkaisuun.

Jokaisessa main slotissa on lisänä ykkös ja kakkos ali slot.

Jos valikoi jonkin main slot, ali slot ykkösen, niin, voi alkaa kontrolloida, tälläistä main slotia ja päättää kuka voi liittyä kontrolloidun main slotin kakkos ali slottiin.

Eli, jokaiseen peliin tulee, noin 16 - 32 main slottia, joissa voi pelata, tämä on varmaankin aika vähän, mutta, nämä ovat kaksin pelejä, jotenka se on 32 - 64 pelaajaa, jokaiseen peliin, ja pelejä tulee olemaan noin 20, eli 20 * 64 = 1280 pelaaja koko sivulle, tämä on jo ihan mukava pelaaja määrä, kevyt peleilleni, lisään sitten main slottien määrää, jos pelaajia ilmaantuu enemmän kuin ennakoitua.

Minä näitä naputtelen nyt lähi päivät ja viikot, päästään sitten viimein sivustoille pelaamaan lautaa jo viimein myös livenä, yhden päätteen pelit ovat olleet käytössä jo vuoden.

: )

--
« Viimeksi muokattu: 10.01.16 - klo:16.01 kirjoittanut HannuTapio »

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #28 : 13.01.16 - klo:11.32 »
Viranomais lupaa,

Hei, minulle on nyt ilmoitettu viranomaisten puolesta, että, minä voin vapaasti kehittää ja esittää kaikki nämä minun kesken olevat lautapelit nettiin.

:) :) :)

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #29 : 05.02.16 - klo:19.47 »


Hei,

Minä vähän tulin ilmoittamaan päivä tilannetta.

Kaikki on oikeastaan ihan mallillaansa, mutta, ei ihan niin valmista vielä, minä vielä varaan aikaa lisää.

Alan sitten kun on valmista, ylläpitämään jätkänshakki, reversi, tammi pelejä ensin, sitten shakit ja mylly ja siintä sitten viimein ihan omat.

--

Minulla on hieman koodi vajausta vielä.

Minä aion rakentaa omat luokat -

Teksti skanneri -
SVG filejen lukija -
SVG grafiikan piirtäjä -
3D grafiikkaa plain pinnalla, eli ilman teksturea -
TCP luokat pitää valita, oma thread vai ruudunpäivityksen mukana -
Hiiri käyttäytyminen ja näppäin käyttäytyminen peli pinnalla, eteenkin z syvyys -
Graphics2D grafiikka käskyt string muotoon, eli esim this.awt.drawg2d ("drawimage x:10 y:10 w:20 h:20 kuva:2");
Hyvä clippi luokka joka sitten toimii koko ruudun alueella, mietin 10:8 clip laatikoita ruudulle -
Sound efektit pitää opetella vielä, sekä koodata fx kirjastot, että oppia rakentamaan sini porras saha ääniä -
Kaksin pelien valikot ja kirjautumis ja rekisteröinti valikot -

Näitä on vielä tässä kesken, minä en ihan näitä kaikkia kuitenkaan laita valmiiksi, näihin ekoihin lautoihin, vaan pari viikkoa - pari kuukautta ja nuo mainitut pelit on linjoilla.

Lisänä olen vaihtanut Appletin signeerattuun, tämä on minusta vähän ikävä juttu, ja uskon että monesta muusta myös, mutta, en saanut applettia ottamaan yhteyttä palvelimeen, ilman all-permissions permissiota, sandbox toimi linuxissa ja varmaan myös macissa, mutta, windows ei toimi ainakaan minulla ilman signeerausta, valittaa socket permissions erroria.

--

Tässä linkki tämän päivän rakennelmiin - http://lautapelisivusto.com

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #30 : 16.02.16 - klo:06.38 »
Web start,



Hei, AOv4.00+ on nyt sitten application, joka käyttää JFramea johonka laitan contentpanelin kautta 2 applettia, yksi taustalle, ja yksi jossa pelataan.


Eli, applet joka oli kiinni selaimessa on nyt sitten jäänyt historiaan, muun kehityksen kulkiessa ohi, kun tuo jdk 9 sitten on jo sellaista, että siinä ei ole edes tukea selain appleteilla.

Että noin, minulla ei sen kummempaa, hiljakseen laitan jätkänshakin linjoille, muutama pikku bugi ensin pitää korjata.

Mutta, nyt ei sitten oikeasti ole enää mitään viivettä, pari viikkoa tai pari kuukautta ja ekat klassikko laudat ovat live ja tallenne muodossa, ja tänä vuonna sitten vielä kaksi tai kolme uutta omaa lautaa.

Paljon on varmaankin ihmettelyjä ollut valmistus ajoissa, mutta, on tämä ihan hyvin edennyt minusta, sillä tämä on kuitenkin pitkä aikainen harraste, eikä vain jokin ohjelma jonka tekee nopeasti hyllylle ja arkistoon.

:)

Tässä tämän päivän rakennelmat - www.lautapelisivusto.com

--

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #31 : 18.02.16 - klo:13.50 »
Hei,

Minulla on poikkeuksellisen hieno versio IP1917 pelistä linjoilla nyt juuri.

En varmaankaan enää osaa näillä grafiikoilla tehdä parempaa, vaatii grafiikka setin vaihtoa monimutkaisempaan taikka muuten kehittyneempään, jotta, grafiikka tästä minulla enää paremmin piirtyisi.

:)

IP 1917, on peli joka minulla on ollut tulossa, jo jostain vuodesta 1988, kun ekan kerran ostin tietokoneen ihan pelikehittelyjä varten, tämä oli Amiga 512 tuolloin.

Jos joku haluaa kommentoida ip 1917 peliä, niin, nyt olisi hyvä mahdollisuus vilkaista, kerään kommentteja pari päivää eri foorumeilla.

Huolta aiheuttaa tämä palette, mutta, se on ainakin minulla ihan ok, minulla on hieman contrast ja brightness säädetty tummalle ja värikylläisyys minulla on windows 80 ja linux 712, minulla on NVIDIA näyttö.

Tässä on vielä kuvaa, kyllä tuota jo jaksaa vielä vähän odottaa, saadaan suomeen viimeinkin digipeli sivua -

Tässä on kuva linkki jossa peliä on - http://bittipankki001.com/videot/videogif_035.gif

Tässä on peli linkki jossa voi pelata - http://hannusaro.com/AsiakasOhjelma.php

: )

--

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2014
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #32 : 18.02.16 - klo:15.44 »
Tässä on peli linkki jossa voi pelata - http://hannusaro.com/AsiakasOhjelma.php

Kuinkas tolla voi pelata ?

Siis millä ohjelmalla se pitää aukaista ?

Ei auennut appletviewerillä, Firefoxilla eikä Chromella.

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #33 : 18.02.16 - klo:16.13 »
Hei,

Se toimii kyllä kaikilla mainituilla selaimilla, joissa on javascript tuki enabled.

Kirjoita -

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install openjdk-7-jre icedtea-7-plugin
Ja kun käytät mainittuja selaimia, niin, toimii kyllä ihan hyvin, muista uudelleen käynnistää selain, kun olet asentanut nuo paketit.

: )

--
« Viimeksi muokattu: 18.02.16 - klo:16.15 kirjoittanut HannuTapio »

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2014
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #34 : 18.02.16 - klo:16.41 »
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install openjdk-7-jre icedtea-7-plugin

Joo -o ongelmana oli, että piti asentaa jäätee.

Kiitos...

Shakki oli ihan kiva peli, ja tunnisti ohestälyönnin, ja linnoittautumiset. Korotusta en muistanut testata.

Edit -
Korotus toimi muuten, mutta jos korottaessa tekee shakin, niin ohjelmasi ei huomaa sitä. Lisäksi pahempi tilanne tulee silloin, kun korottamalla tekee matin, kun se ohjelma ei huomaa sitäkään...

(Ainakin omasta mielestäni kyseessä oli matti.)

Edit 2 - Kyllä noista peleistä tulee nuoruus mieleen, kun ohjelman avautumista piti odottaa tolkuttoman kauan, ennen kuin ohjelma alkaa. Siis minkä ihmeen takia ohjlma käynnistyy niin tavattoman hitaasti ? Lisäksi miksi kuvakkeet ovat niin suuria ruutuihin nähden, no se on makuasia.
« Viimeksi muokattu: 18.02.16 - klo:16.52 kirjoittanut kamara »

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #35 : 18.02.16 - klo:19.12 »
Hei,

Shakki ohjelma kyllä huomaa tuon shakin ja shakkimatin korotuksen yhteydessä, mutta, tässä ei jostain syystä tulostu tilanne ilmoitusta ruudulle, pelaaminen ei häiriinny, mutta, tilanne ilmoitusta ei korotuksen jälkeen tapahtuvassa shakkimatissa ole.

Minä copy pastesin koodia, tuossa yksi päivä, nuo kaikki neljä shakkia ovat vähän eri shakki tekoälyllä, minä menin copy pasteamaan koodia, kun säätelin, minä korjaan tuon tilanne ilmoituksen puuttumisen, kun laitan linja pelit, kirjoitan vielä varmuudeksi eri tavalla ton tekoälyn sitten, vielä kerran.

Shakki tekoäly oli vielä, muutama viikko sitten ihan toimiva, aina tilanne ilmoituksia myöten.

:)

( tuo kun copy pastesin koodia, niin, minulla oli aika iso muutos koodissa, minä siirryin pois abstract koodauksesta, käyttämään static muuttujia ja funktioita, tämä oli tosi iso uudelleen kirjoitus koodi ohjauksille. )

( ohjelman hitaus latauksessa, nykypelit ladataan nopeilta ram asemilta, mutta, nämä minun pelit ladataan internet sivustoltani, ja grafiikat ladataan yksi .png file kerrallaan, tämän lisänä on paljon grafiikan valmistamista, eli ladataan vain osa kuvia, joita sitten yhdistellään isommilla kuvilla, mutta jos et vertaa pelejäni, nykyaikaisiin action peleihin, vaan nykyaikaisiin sota strategia peleihin, niin, huomaat, että ei näissä minun peleissä sittenkään juuri hitautta ole latauksissa. )

--
« Viimeksi muokattu: 18.02.16 - klo:19.33 kirjoittanut HannuTapio »

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 643
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #36 : 19.02.16 - klo:17.46 »
Turhaan hyvä Hannu niitä värisävyjä hienovirittelet. Eikä ole tarpeenkaan.Näyttöjä ja niiden säätäjiä riittää eli et koskaan saa kaikille sellaista kuin sinulla on. Ihan hyvältähän tuo näyttää.

Hiukan ihmettelen miten IP 1917 on lautapeli? Itselleni tulee mieleen kun joskus parikymppisenä  (80-luvun alkua) ostin ensimmäisen oman tietokoneen (Spectrum MSX) siinä oli tällainen peli:
https://www.youtube.com/watch?v=i0LxZfUtlzA
Tulipas nuoruus mukavasti mieleen  :)

Itse lautapeleihin. Olen kyllä Kamaran (jos tarkoitit itse nappuloita) kanssa samaa mieltä shakkinappuloista. Ne ovat
ylisuuret ja pilaa pelikokemuksen. Onko tässä tapauksessa "taitelija Hannu" saanut ylivallan käyttöliitymän suhteen "insinööri Hannusta" ?



kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2014
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #37 : 19.02.16 - klo:18.13 »
Hiukan ihmettelen miten IP 1917 on lautapeli? Itselleni tulee mieleen kun joskus parikymppisenä  (80-luvun alkua) ostin ensimmäisen oman tietokoneen (Spectrum MSX) siinä oli tällainen peli:
https://www.youtube.com/watch?v=i0LxZfUtlzA
Tulipas nuoruus mukavasti mieleen  :)

Tarkoittanet (SVI) Spectravideo MSX. (ZX-Spectrum oli 48 kt:n tietokone kumituttinäppäimiillä.) Muistaakseni Spectrum ei tehnyt MSX-koneita.

Itse lautapeleihin. Olen kyllä Kamaran (jos tarkoitit itse nappuloita) kanssa samaa mieltä shakkinappuloista. Ne ovat
ylisuuret ja pilaa pelikokemuksen. Onko tässä tapauksessa "taitelija Hannu" saanut ylivallan käyttöliitymän suhteen "insinööri Hannusta" ?

Juuri nappuloita tarkoitin.

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 643
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #38 : 19.02.16 - klo:19.22 »

Tarkoittanet (SVI) Spectravideo MSX. (ZX-Spectrum oli 48 kt:n tietokone kumituttinäppäimiillä.) Muistaakseni Spectrum ei tehnyt MSX-koneita

Juurikin noin; oli se kuitenkin joskus 80-luvulla ;)
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=8477.msg205162#msg205162

« Viimeksi muokattu: 19.02.16 - klo:19.28 kirjoittanut Jtkone »

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1034
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
Vs: AOv4.00+, Lautapelejä suomi nettiin.
« Vastaus #39 : 21.02.16 - klo:13.52 »
Ikoni työpöydälle,

Laitoin tälläisen ratkaisun, kun tuo windows automaattinen ikoni ei tunnu asentuvan.

Laitoin nämä neljä riviä etusivulleni -


Jos haluat tehdä AsiakasOhjelma ikonin työpöydälle, niin, ohjaa ikoni seuraavalla - 'javaws -clearcache http://www.hannusaro.com/AsiakasOhjelma.jnlp'
Tässä on taas AsiakasOhjelma ikoniin kuva - 'http://www.hannusaro.com/icon_ao.ico'.
Jos AsiakasOhjelma ikoni ei käynnistä aina, niin, yritä aina uudelleen, OS tai JRE cache välillä voi temppuilla, kun minulla on välillä nopeita päivitys välejä.
Nimeä ikoni vaikka 'AOv4.00+.'


Toivottavasti nuo sitten riittävät neuvoksi, jos haluaa ikonin josta käynnistää AsiakasOhjelman.

:)

Linux tuntuu tekevän jonkin ylimääräisen lukitun tiedoston työpöydälle, kun tuota käynnistintä rakentaa, siintä pääsee eroon ainakin xkill komennolla, kun sitä klikkaa, tämä reloadaa myös työpöydän ja sammuttaa kaikki caja/pluma/nautilus ikkunat, mikä sitten onkaan käytössänne, tallentakaa työpöytä työnne ennen xkill komentoa.

--
« Viimeksi muokattu: 22.02.16 - klo:20.34 kirjoittanut HannuTapio »